Wat je even kwijt wil #41

Zelf extra maatregelen nemen kan geen kwaad natuurlijk. Volgens het advies hoeft dit alleen niet dus het blijft een keuze

Ik heb zijn moeder wel gevonden op insta, is het heel kut van mij als ik haar een berichtje stuur denk je?

lang verhaal

Allereerst, wat een zware situatie en ik kan het me goed voorstellen dat dit veel met je doet. Hopelijk gaat het verder okĂ© met je. Lief dat jij je om hem bekommert ook al heb je nu genoeg aan je hoofd en is dit ook niet jouw ‘taak.’ Dit is misschien heel voor de hand liggend en waarschijnlijk heb je het al gedaan, maar ik vraag het toch nog maar; heb je al aan hem voorgesteld dat hij professionele hulp gaat zoeken? Er zijn vaak lange wachtlijsten in de psychische zorg, maar hoe je het nu omschrijft klinkt het wel alsof hij door de spoeddienst kan worden geholpen en dan kan hij waarschijnlijk sneller terecht. Heeft hij al een keer met zijn huisarts gebeld?

Je kan zelf ook altijd met je eigen huisarts bellen voor advies, die kan je dan wat meer uitleg geven over de procedures mocht hij hulp gaan zoeken, en ook advies hoe jij hem kan ondersteunen, tot zover jij dat wil natuurlijk. Als je echt bang bent dat hij suicidaal is kan je bellen naar de zelfmoordpreventielijn voor advies, die kunnen je ook helpen als het om een naaste gaat en je advies geven. Je kan ze bellen (nummer 113 is 24/7 bereikbaar maar ze hebben op werkdagen ook een 0900 nummer als het geen directe spoed is), of met ze chatten op https://www.113.nl/. Daar kan je ook weer aangeven dat je dit zelf eigenlijk niet aankan op dit moment en dat je hem het liefst wil ‘overdragen’ aan professional/hulpverlener, ze kunnen je daar in ieder geval ook adviseren hoe en wat. Je kan je kennis natuurlijk ook voorzichtig voorleggen dat hij zelf met ze belt, maar afhankelijk van zijn situatie moet je even inschatten of hij dat nu ‘aankan.’ Bij sommige mensen kan dat ook heel erg het verkeerder keelgat inschieten.

Hopelijk heb je er wat aan en ik hoop dat het snel met jullie beide wat beter gaat! Je doet het hartstikke goed :heart:

7 likes

Ik denk dat hij het sowieso niet erg vindt om een paar dagen thuis te blijven zolang er maar genoeg te eten en drinken voor hem is :joy: ze komen trouwens niet uit Aberdeen

Wat een lastige situatie zeg! Ik zou dat in deze situatie wel doen denk ik. Het is misschien kut, maar stel er gebeurd iets en zijn moeder wist er niks van is nog kutter. Misschien kan je ook met 113 bellen. Of helpen zij alleen mensen die zelf suĂŻcidale gedachtes hebben?

Edit: zie nu de reactie van @Dombo mijne is dus een beetje mosterd na de maaltijd.

@FrozenFlame @Dombo

Samenvatting

Dankjullie wel voor het advies! Ik weet van hem dat hij wel bezig was met professionele hulp, maar op dit moment doet hij vooral een beroep op mij en lijkt hij iets anders niet te willen horen. Heb ook aangegeven dat ik het nu even niet kan maar dat negeert hij. Het ding is: hij heeft borderline. En hoewel dat niet hoeft te betekenen dat dit soort signalen niet serieus genomen moeten worden, is hij wel vaker zo manipulatief en is er altijd wel een crisis situatie bij hem. Ik heb voor dit gebeurde al jaren niets van hem gehoord, en dat dit nu gebeurt doet meer met mij dan gezond voor mij is. Ik ben nu op een punt beland dat ik ook mijn eigen grens wil bewaken en niet voor het ga rennen zodra hij er weer slecht aan toe is. Maar: het hoeft maar een keer echt mis te gaan natuurlijk. Ik doe vrijwilligerswerk bij de Luisterlijn en ben opgeleid door 113 om met deze situaties om te gaan, wij adviseren omstanders altijd om de eigen grenzen te bewaken en in het achterhoofd te houden dat je niet verantwoordelijk bent voor de keuzes van een ander. Misschien moet ik dat advies zelf eens aannemen
 heb overigens wel zijn moeder een berichtje gestuurd

8 likes

Plus het grootste gevaar voor kindermisbruik komt nog altijd uit de eigen omgeving, niet van vreemde mannen in de bosjes.

11 likes

Nou we zijn Lucky want het is droog. Nu wachten op Fonz

3 likes

Huizen uit de jaren 30 zijn in, maar mijn huis is uit 1904. Was is mijn huis dan? Gewoon oud?!

1 like

Haha @Luzarl ik moet als ik die naam lees er altijd aan denken dat jij hem bij First Dates fucky lonz ofzo noemde haha vond dat heel grappig.

7 likes

Lool dit wilde ik ook posten

1 like

Dat pak is fantastisch.

Ik heb echt 10 minuten naar weet ik veel rtl 4 gekeken, terwijl ik in verwarring was waarom ze miljoenenjacht niet uitzonden. Maar het is dus blijkbaar meeverhuisd naar sbs!

3 likes

Ik neem na ruim 20 jaar afscheid van mijn hotmail-mailadres. Wat een werk om alles om te zetten, maar hé ik ben 50 spammails per dag af!

17 likes

Pff had een vriendin geappt en kreeg al de hele dag geen reactie. Heeft ze dus vannacht een ongeluk gehad en ligt ze in het ziekenhuis.
Gelukkig valt het mee, maar schrok wel even toen haar moeder me opeens terugappte

1 like

Hahaha ik laf Linda echt

Ik ben begonnen met Hamilton te kijken (die duurt 2 uur en 40 minuten, ik heb niet meer de concentratie om dat in een keer te kijken) en ik hoor ineens allemaal TikTok geluiden langskomen :joy: :joy:

Ik wil zooooo graag een hondje. Maar ik vind het zielig dat hij/zij dan van maandag t/m vrijdag van 8.15 tot 17.30 alleen is, maar wil ook niet elke dag dan iemand vragen voor het uitlaten
 Ik ga het ook niet in m’n pauze redden om naar huis te gaan om uit te laten

Ik zou graag een stemsysteem willen wie thuis verrast wordt bij miljoenenjacht. Vind het altijd zo stom als het bij onsympathieke of rijke mensen terecht komt.

4 likes

Maar dan gaat het dus eigenlijk gewoon niet
 Want een hond kan je niet zo lang alleen laten. En alleen tussentijds uitlaten en voor de rest in een hok/bench vind ik ook best zielig
 die van ons gaat drie dagen dat wij tegelijktijdig werken naar een dagopvang voor honden, maar dat moet je ook maar net in de buurt hebben natuurlijk en willen betalen (en binnen breng en haaltijden kunnen om te brengen en halen).

2 likes

Nee precies, maar het lijkt me zo gezellig en heb echt behoefte aan een buddy
 Maar helaas :pensive: