Ik woon wel in de randstad, maar hier worden echt gestoord veel van dat soort projecten uit de grond gestampt. Ik denk echt wel 20 gebouwen in 2/3 jaar. En allemaal huurprijzen vanaf 1500€ per maand voor 60 m2 en koop vanaf 500/600k.
Ik ging ook pas eens kijken bij veel van zulke projecten hier in de stad. En dan inderdaad lekker gemaakt worden met dat er ook huurappartementen zijn en dan een huur van circa €1800 wtf man.
@anon44204370
Hahaha goeie quote maar denk dat het niet echt werkt aangezien het om de financiële dienstverlening gaat en ik dan snel weer Koos Werkloos ben
Zit een wesp in mijn huis en heb mezelf opgesloten in de badkamer
Is dit niet normaal dan? Ik zie alleen maar die prijzen hier in de buurt. Voor 300.000 heb je een bouwval
Vanavond komt bureau040 op tv en ben echt helemaal excited omdat er een vriendinnetje van de basisschool meedoet. Niet dat ik haar de afgelopen 10 miljoen jaar gezien of gesproken heb, maar ben toch wel een soort van trots ofzo haha
Nou zo’n prijs vind ik voor een appartement zeker niet normaal. Dan verwacht ik op zijn minst een kast van een huis. Maar vind de huizenprijzen atm sowieso niet normaal. En wie moet dit in godsnaam kopen? Starters horen ook een kans te krijgen en die is er nauwelijks
Ik had me begin dit jaar ook ingeschreven voor een aantal projecten, maar de starterswoningen (koop) begonnen bij 300.000. Dat kan ik alleen echt niet betalen hoor en ik vind dat ook geen starterswoning.
Als starter kun je hoogstwaarschijnlijk max €180k lenen. €300 is al onmogelijk in je eentje. €500 moet je dus vele jaren werkervaring voor hebben en/of samen zijn met iemand. Vooral een stad trekt mensen van 25/35 aan, die kunnen dat vaak niet betalen.
Qua huur moet je vaak x 3 of 4 de huur verdienen. Er is dus veel vraag naar huizen door mensen die €2000/€3000 verdienen die niet gebouwd worden. (En die kunnen vaak ook niet sociaal huren want daarvoor verdien je weer te veel).
Ben benieuwd of al die penthouses van €900k verkocht gaan worden.
Ja vaak wel
Hoorde pas ook dat een verhuurder die een appartementencomplex had gekocht dat na een paar maanden leegstand de huren met €100/€200 zijn verlaagd doordat er te weinig vraag was naar appartementen van €1800 p maand.
Ik ben heel benieuwd hoe dit zich voortzet komende jaren wanneer misschien nog meer mensen last van de crisis etc gaan hebben en lonen minder snel zullen gaan stijgen.
Koop zo’n elektrische mepper
Ps moet je wel eerst de badkamer voor uit
Soms als het over dit onderwerp gaat ben ik heel rechts :’) Waarom zorgen voor woongelegenheid voor expats/internationals uit de hele wereld maar mensen die hier al jaren wonen kunnen niks betalen in de particuliere sector. Hele stad straks vol met internationals.
Maar het is ook achterlijk dat zoveel sociale huurwoningen tegenwoordig door de helft gedaan worden. Nee, ik wil geen half huis van 30 vierkante meter, want dan heb ik alsnog geen zekerheid en kan ik alsnog na 3 jaar weg.
Heb net een video gezien van iemand die zelf zon tijger kleedje maakte nu wil ik dat ook doen…
Doe niet tijger als je pussy bent!
Bah heb geen zin meer en ik weet zeker dat m’n cliënt van half 4 wel komt dus kan niet thuis gaan werken
Het is warm buiten dus ga me voor de 3x omkleden, iets zomers nu het nog kan.
Ik eet nu zo’n 10 maanden vegetarisch maar nu in Italië heb ik het er voor het eerst moeilijk mee. Al die lekkere worstjes en vleeswaren…
Dat vind ik zielig haha. Nou ben de badkamer uit en gelukkig is de wesp al zelf via mijn raam naar buiten gegaan man man man