Wat je even kwijt wil #41

Pfff… ik werd net ineens wakker gemaakt door de buurvrouw: blijkt de buurman een epileptische aanval te hebben. Ambulance en alles erbij. Gelukkig bleek het uiteindelijk mee te vallen en hoefde hij niet mee, maar schrok me dood :flushed:

Oke bleek dus niet mee te vallen :flushed:. Hij kreeg nog een aanval en is met de ambulance mee en wordt opgenomen. Ik sta nu te wachten bij het ziekenhuis op de buurvrouw

Ah godver kan iemand me even op mn kop geven?
Gistermiddag begon ik al met niezen, maar ik dacht misschien toch m’n hooikoorts. Gisteravond beginnende keelpijn en nu dus ook een beetje, wisselend snotterig/verstopte neus/ kriebelneus.
IK WEET dat ik thuis moet blijven nu. Maar ik ben leerkracht in het basisonderwijs en zelfs ik heb m’n moeilijke klas nog niet onder controle. Laat staan een invaller. De drang om toch gewoon te gaan is zo groot. Maar ik weet dat het niet mag.

Heftig! Lief dat je haar op bent gaan halen.
Nog iets kunnen slapen?

1 like

Eerlijk, Ik zou de adviezen opvolgen die gegeven worden.

Ja je hebt ook helemaal gelijk. Heb me zojuist afgemeld op werk.
Het gaat alleen zo tegen je gevoel in. Normaal gesproken zou het nog 10x erger moeten zijn wil je thuisblijven.

1 like

Oh ja, zeker dat snap ik helemaal! Vind het toch goed van je dat je het hebt gedaan. Nu lekker proberen te rusten!

1 like

Dit wordt echt nog wat de komende tijd. Mijn vriend werkt ook in het onderwijs en ik weet alle jaren al dat ik na een paar dagen verkouden word. Ben echt bang dat er veel uitval etc komt.

Beterschap iig!

Ja snap je helemaal! Ik zie nu al op tegen het moment dat ik verkouden ben (wat echt wel een keer gaat komen…). Bij ons is nu de regel dat als je met lichte klachten thuis zit (dus niet ziek bent) er geen externe vervanging komt. Dus of het wordt intern opgelost (onmogelijk straks) of je geeft die dagen thuisonderwijs :thinking::roll_eyes::neutral_face: stel ik ben morgenochtend verkouden, is de kans groot dat ik op stel en sprong thuisonderwijs moet regelen…

En hopelijk mag je maandag gewoon weer beginnen :heart:

@Salmiak @Lentex ja het wordt echt nog wat de komende maanden. Ik ben in een team van 12 leerkrachten nummer 3 die deze week thuis zit. We hebben een kleine 200 leerlingen en 15% hiervan is deze week al een of meerdere dagen thuisgebleven. Iedereen word verkouden in de eerste weken van een nieuw schooljaar. Moet me nu laten testen en de eerste mogelijkheid is zondag, helemaal in Amersfoort (ik woon in Nijmegen). Ook zoiets…

En Lentex, wat vreemd die regel! Als het lukt (dat is natuurlijk ook altijd maar de vraag) komt er voor mij nu wel een invaller volgens mij. Ik moet maandag kindgesprekken voeren dus beter kan ik dan gewoon gaan. :sweat_smile:

1 like

Jeetje wat ver weg zowel de plek als dat het zondag pas kan…

Neee ik heb vandaag weer een soort intakegesprek. Word al moe als ik eraan denk

1 like

Zondag pas in Amersfoort? Wat een gezeik zeg!

1 like

Redelijk geslapen ja. Maar blijft wel door je hoofd spoken…

1 like

De schilders zijn hier al vanaf maandag en ze verwachten het vandaag niet af te kunnen maken vanwege het weer. Ik zit deze week al niet lekker in mijn vel en vind het momenteel sowieso pittig om thuis te werken, en erger mij echt mateloos aan dat ze continu hier zijn, ik nul privacy heb, niet kan uitslapen terwijl ik al dagen amper slaap, en dat ze mij afleiden van mijn werk. Plus ik wil gewoon mijn huisdieren weer kunnen ophalen bij mijn familie, maar dat wordt waarschijnlijk pas het weekend op deze manier (en dan moet het weer morgen nog meevallen). Ik snap niet waarom het zo lang moet duren, de vorige keer was het binnen 2 dagen af.

Ohh je bedoelt zo’n pak met bijv 5 repen denk ik? Dat heb ik nog nooit gezien helaas.

Hopelijk heb je ze kunnen bereiken, wat een shitzooi

1 like

Heeft iemand hier een regenjas van America Today? Ik wil eigenlijk voor de Janice gaan met teddy, alleen ik heb 1. geen idee hoe die vallen, en 2. geen idee of de teddy overal zit of alleen in de capuchon?

Ik eet vier pruimen op een lege maag. You know what that means.

Samenvatting

Degene die nu de HP reference kan maken krijgt tien punten voor griffoendor

4 likes

De teddy zit wel in de voering van de jas bij je rug en buik, maar niet in de mouwen!

1 like