Wat je even kwijt wil #41

Ik heb geen medische indicatie nodig om intens te cocoonen.

19 likes

Omdat het verkeerde gewicht, materiaal en kwaliteit niet bevorderlijk zijn.
Dit is voor het laatst al op het forum besproken

Het is een medisch hulpmiddel, niet gewoon een leuk accessoire of lekker kleedje.

10 likes

Thank you!

Zijn die mensen jullie er mee tot last dan? Ik snap het probleem niet zo goed eerlijk gezegd

2 likes

Nou ja, wat is het probleem, je gaat ook niet zomaar op krukken lopen, dus waarom zou je zomaar zo’n deken bestellen? Je kan ook een dik dekbed nemen ipv een verzwaringsdeken…

4 likes

Hahaha nee je bent mij ook niet tot last met het kopen van zo’n deken hoor. Maar ik begrijp @Vaiana haar verbazing wel.

@monkeyslut onder bepaalde dekens mag je niet slapen omdat er dan gewenning kan optreden en dan ā€˜werkt’ de deken niet meer. De deken mag ong 10% van je lichaamsgewicht zijn, dus je kan ook niet zomaar een zwaardere kopen. Het is niet echt gevaarlijk, maar wel zonde. Normaal krijg je zo’n deken ook pas na een onderzoek en dan krijg je precies te horen welke je moet kopen van welk gewicht, welk materiaal en hoe lang je er onder mag liggen voor optimale resultaten. Je gebruikt het ook niet zomaar, maar vaak als je veel last hebt van angst en paniek of bij bepaalde stoornissen, voor de lekker kan je gewoon een dik dekbed nemen. Ook @visual

3 likes

Ik maak er toch geen probleem van? Als jij onder een te zwaar of te licht goedkoop deken, waar je de herkomst van de fabriek niet weet (Amazon zit vol met sketchy leveranciers) en niet zeker weet welk materiaal er in zit, you do you. Maar ik vind het gewoon apart dat je zonder reden of onderzoek naar het perfecte gewicht of materiaal een verzwaringsdeken koopt

Maar als je het niet gebruikt uit medische noodzaak maar gewoon voor de chill is er toch geen probleem, daar kan toch niks fout mee gaan. Ik heb er ook een besteld en kan echt niet wachten tot hij er is.

6 likes

Ja dat kan dus wel als je niet weet welk gewicht je moet hebben en er geen begeleider is die met je meekijkt welk deken je nodig hebt.
Als dit deken fijn voor je is, dan is dat top. Maar het is niet bedoeld om jezelf op te warmen.

Ik zou ff kijken welk materiaal er in zit en of je er wel/niet onder mag slapen, dan is het inderdaad geen groot probleem, maar wees je daar wel bewust van!

Ja en wat gebeurt er dan? Dat ik er aan wen. Ben ik bereid te riskeren.

4 likes

Oke dat is dan toch mooi? Sommigen vinden dat niet prettig

Soieso heb ik niks met die dekens want vind het eng haha. Maar ik denk dat als je went aan een zwaar deken dat je dan bijv in de zomer of stikt van de hitte of niet kan slapen want er ligt geen zware deken op je. Nja opzich wen je dan ook wel weer aan het slapen zonder zon deken denk ik dan mja. Kan vervelend zijn

Ik weet nog helemaal niet of ik er onder wil gaan slapen, ik heb m nu gewoon voor de chill gekocht.

4 likes

Omg ik was net in de AH, zat er een ongebruikt bonnetje van 4,60 in het statiegeld automaat. Heb 'm gepakt en ben 5 minuten blijven plakken in de gangpad omdat ik me schuldig voelde. Toen niemand maar kwam, heb ik het bonnetje gebruikt. Ik ben op een punt in m’n leven dat ik serieus blij word van zoveel korting op boodschappen hahaha

34 likes

Ik vind dit echt niet raar van jou haha eerder raar van je huisgenoot dat die het zo vanzelfsprekend vindt om op jouw kamer te komen zonder er rekening mee te houden wat jij daarvan vindt. Zou gewoon zeggen idd van ik zorg er zelf wel voor.

14 likes

Tja dan moet zij zelf een extra kamer erbij huren, zij heeft niets te zeggen over jouw kamer dus helemaal goed dat jij zelf bepaalt en idd dan is een slot wel handig.

2 likes

Ik heb net een coronatest gedaan en voor degene die er tegen op zien: het stelt echt niets voor.

1 like

Vond ik niet eigenlijk! Zou het zo nog een keer doen hoor, maar viel me echt tegen, vond het vrij kut. Wel lekker snel :+1: En uitslag ook vrij snel, negatief gelukkig!