Wat je even kwijt wil #41

welkom :pensive:

Ik las wat berichten vandaag hier over corona, het aanwezigheidsregister en de maatregelen in de horeca.
Met daarbij dat het niet AVG proof was en dat het mss met een app kon of QR code scannen voor hygiene.
Nu ben ik zelf verantwoordelijk voor een koffiebar en de helft van mijn bezoekers heeft geen smartphone, ik heb zelfs een heel deel dat zn telefoonnummer niet uit zn hoofd weet, om nog maar te zwijgen over in hoeverre gegevens invoeren in google forms vertrouwd worden.
Wat ik doe is mijn lijst iedere x zo vouwen dat mensen de voorgaande gegevens niet zomaar kunnen zien, soms noteer ik het zelf voor mensen maar dan moeten ze hun telefoonnummer over een heel terras roepen dus vind ik ook niet ideaal eigk (en vooral mn bezoekers niet).
Oh en over gegevens bewaren, toen de maatregelen bekend werden was er in nog niet bekend hoelang het aanwezigheidsregister bewaard moet worden, misschien is dat nu wel bekend maar ik verwacht dat ik 14 dagen aan moet houden.

Ik merk trouwens dat ik het best lastig vind dat alleen de horeca maatregelen heeft, ik moet iedereens gegevens noteren voor ze mn zaak in komen (ik heb alleen terras btw vanwege corona) en ook 14 dagen dicht als er een besmetting plaats vindt (vind ik beide prima en helemaal terecht!), maar ik vind het wel raar dat een kledingzaak die maatregelen niet heeft. Ik zie dus niet in hoe ik op mijn terras meer risico loop dan in een kledingzaak, contactberoep oid.

Ik pleit dus niet voor zij moeten ook dicht want het is oneerlijk. Ik begrijp gewoon niet waarom het risico bij mij als groter wordt gezien, of groter is. En dat als het risico even groot is als bij een contactberoep of kledingzaak, waarom moeten zij dan niet ook een aanwezigheidsregister bijhouden? Zou toch heel goed zijn voor dat bron en contactonderzoek.

7 likes

Mijn vriend stĆ”mpte hier net naar binnen omdat ik de sleutel aan de binnenkant van de deur had laten zitten dus hij kon er niet in. Had m’n telefoon ook op stil. Uiteindelijk hoorde ik hem buiten roepen :stuck_out_tongue:
Hij: ā€œstond er gvd al 10 minuten, was bijna weer omgekeerdā€
Ik: ā€œwaarom heb je dan niet aangebeld?ā€
Hij: ā€œā€¦ā€

Nu is hij boos op zichzelf dat hij niet had bedacht dat ik gewoon een werkende bel heb, en probeer ik m’n lachen in te houden. Hij heeft zelfs steentjes tegen het raam zitten gooien hahaha

81 likes

Ik heb een bakje ricotta gekregen bij too good to go en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet doen. Heeft iemand tips?

Dankzij de nieuwe Corona suggesties heb ik de perfecte reden niet naar de familiedag te komen :partying_face::partying_face::partying_face::partying_face::partying_face::partying_face::partying_face::partying_face::partying_face::partying_face::partying_face:

50 likes

Wanneer je morgen naar kantoor moet, een jurk aan wilt en je weer je benen moet scheren omdat er weer stoppels zijn. grrr. jurkjes zijn chill maar waarom moeten mijn benen nu weer zo snel hun haren terug groeien?

1 like

Van wie moet jij je benen scheren? Ik ga er gewoon met een gestrekt, behaard been in

46 likes

Hahaha :clap:

1 like

Ik heb gisteren bieries gedronken met wat mensen van tegenover en stond net aan de deur met nieuw bier als bedankje, maar er deed niemand open en nu voel ik me meteen stom

Ik snap die dubbele standaarden ook niet helemaal (al ben je over het algemeen wel langer op een terras dan in een kledingzaak). Als horeca-ondernemer wordt het je ook als je het allemaal wel goed probeert te doen, lastig gemaakt. Ik werk zelf ook op een ā€˜publieke’ plek, en merk ook wel weer wat meer agressie en weerstand bij mensen als ik ze aanspreek alsjeblieft afstand te houden. Lijkt me heel lastig om betaalbare passende oplossingen te bedenken en ook om vriendelijk te blijven continu, dus heel veel respect voor jou dat je het zo aanpakt!

3 likes

Mezelf. Respect voor jou!

Ze hebben t over je @Nescio

6 likes

Ik zit seizoen 2 van Dirty John te kijken, gaat over de Betty Broderick case en vind het gewoon zo hartverscheurend verhaal. Hoe heftig zij in de steek wordt gelaten en gemanipuleerd door haar man, ik zou dan ook psycho worden.

2 likes

Ik ga morgen lekker hardcore winkelen met mn zus in Duitsland, echt zin in

7 likes

Omg ik loop een week achter maar die jongen rechts zit er dus nog steeds in? Zo’n irritant hoofd.

1 like

Hahaha hij werd in een artikel omschreven als elitaire snotneus en die vond ik zo raak. Maar ik waardeerde m wel, slimme gozer!

2 likes

Haha echt? Ik weet niet, hij kijkt zo irritant en vooral als hij aan het nadenken is doet hij raar met zijn ogen. Maar misschien ontdooi ik wel na een week naar hem kijken.

@GroenTakje wel een juiste benaming ja, haha.

1 like

Ik ga uit pure ellende ā€˜Sims op vakantie’ spelen

5 likes

Nu ben ik jaloers op mijn sim die wel op vakantie gaat :sob:

Edit: zouden ze ooit een Sims Covid-editie maken? Dat je wel aan je sociale tax moet komen/de kost (als ZZP’er voor de echte moeilijkheidsgraad) moet verdienen/boodschappen doen maar dan op afstand?? Gat in de markt.

12 likes

Yes het is zo afgekoeld in huis dat ik effectief een broek aan wil ipv hele dagen in mijn onderbroek rondloop.

4 likes