Omg daar hadden er het laatst nog over!
Weet je waar ze nu is? Verpleeghuis of overleden?
Ja ik snap ook dat het gegevens noteren belangrijk is (volgens mij zei ik dat ook).
Ik sta echt achter iedere maatregel als daardoor de kans op corona besmettingen afneemt.
Ik schenk geen alcohol, misschien dat dat scheelt.
Maar ik zoek niet naar een reden waarom ik het niet zou hoeven doen, ik zoek naar de reden waarom het niet handiger is als bv de kapper of pedicure ditzelfde register bijhoudt.
Ik vind trouwens de regel niet lopen en staan op terras echt onmogelijk.
Nu is mijn zaak wel heel uitzonderlijk hoor, het is meer welzijnswerk met koffie als middel. Ik organiseer iedere dag activiteiten en werk enkel met vrijwilligers. Dat is trouwens ook het lastige, zij moeten de bezoekers aanspreken.
En gister kwamen de wijkagenten langs en die staan dan op het terras met een glas water en m’n vrijwilliger heeft de gezondheidscheck niet gedaan (ik was in overleg) en dan denk ik ja moet ik dat nu nog achteraf doen, terwijl ik liever een inhoudelijk gesprek voer over hoe we samen de wijk kunnen verbeteren ipv afstand creëer met die vragen (en de kans dat ze alsnog weggaan).
Nouja ik probeer het iig zo goed en zo kwaad als het kan hoor, maar ik merk dat het voor m’n vrijwilligers wel lastig en een extra drempel is.
“We hebben een nieuwe haver-fraiche (whatever dat ook moge zijn).”
Hahaha jezus wat omslachtig beschreven ook weer… ik krijg hier geen ontspannen gevoel van nonchalance van.
Moet een beetje denken ook aan “mand”. Hahah
Het lijkt mij dat (in ieder geval de meeste) kappers en pedicures met een reserveringssysteem werken en daarmee hun register dus gedekt hebben.
Zo ging het bij mij iig wel; ik werd laatst gebeld door de ggd dat ik uit contactonderzoek naar voren ben gekomen omdat er bij mijn kapper COVID was vastgesteld en ik een paar dagen daarvoor in de salon was geweest.
Dit idd en ik heb ook al een paar keer gehad dat ik dan van te voren digitaal een vragenlijst moet invullen als je de afspraak gemaakt hebt.
Hoe is dit goedgekeurd? En wie neemt falafel met creme fraiche?
Pardon? Haver fraiche
Is het niet vertaald van het Engels? Wat lelijk zeg
Ooh! Ik dacht dat ze dat register niet mochten delen, aangezien wij dat dus persoonlijk aan mensen moeten vragen of we gegevens mogen noteren voor mogelijk contact onderzoek van de ggd.
Van de gezondheidsvragen wist ik idd.
Nouja fijn dat dat iig gedeeld wordt :).
Hahah die reactie van Han beschrijft wel mijn idee hierbij. Snap er helemaal niks van :’)
Haha jemig wat een stomme reacties van oatly
Dat is ook een lastige situatie inderdaad! Werken met vrijwilligers is ook weer heel anders dan met personeel. Het klinkt in ieder geval wel als een tof concept!
De meeste kappers/pedicures e.d. werken inderdaad al met reserveringen, maar ik denk dat het voor hen simpelweg niet verplicht is omdat de overheid de keuzes omtrent de regels baseert op cijfers. Kennelijk komen er te weinig besmettingen voor bij dat type contactberoepen dat een aanvullende maatregel niet nodig is en heeft de horeca er wel meer, waardoor het bij ons wel nodig is.
Ik zag net een rivierkreeft en hij deed z’n scharen omhoog. Echt een grappig gezicht.
Ik had geen idee dat die zo groot waren, ik dacht eerst dat het een vogel was.
omg er zijn allemaal losgeslagen meeuwen hier in de lucht. Zijn allemaal hysterisch aan het gillen. GA WEG ER IS HIER GEEN STRAND
Ohja daar heb je wel een punt waar de besmettingen vandaan komen.
En ja ik werk echt bij het leukste concept dat er is , ik ben echt gek op m’n werk.
Volgens mij staat in het systeem of mijn vakantie aanvraag is goedgekeurd maar ik durf niet te kijken. En anders moet ik de persoon die erover gaat erom vragen maar ik ben bang voor een nee.
Komt hij uit een EU-land?
Het wordt ‘m vandaag niet. Bar weinig te doen op werk, zit al een uur doodmoe voor me uit te staren aan m’n bureau, collega’s hebben hele dag meetings buiten kantoor en wil alleen maar vreten
Deze! Hij blijft wel een beetje nattig van binnen, maar dat vind ik zelf niet erg
Ik ‘moet’ (meer wil) een planning bedenken voor mijn nieuwe manuscript. Wat wanneer ongeveer gebeurt om te voorkomen dat er veel doelloze scenes in zitten. Maar ik schrijf dus nooit zo, ik begin gewoon en zie dan wel wat er gebeurt. Alleen dat wil ik dit keer dus voorkomen. Zeker omdat ik ook vaak strand als ik gewoon maar wat doe.
Maar het is echt verdraaid lastig om nu al te bedenken wat er gebeurt