Wat je even kwijt wil #42

Ugh ik heb geen warm water

Mijn vriend heeft een nieuwe collega. Ze vertelde trots via een teams meeting dat ze een raskat heeft en dat ze geluk heeft gehad want nu mag dat ras niet meer gefokt worden (heel veel pijn door genetische afwijking). Ze zei trots dat ze nog snel genoeg was om zo’n kat te kopen want ja nu mag het niet meer.
Dat je je niet bewust bent van de problematiek ok, maar dat je je niet inleest als een bepaald ras verboden wordt, dat snap ik echt niet. Vraag je je dan niet af waarom je kat niet meer gefokt mag worden?

Ik ken haar vaag dus heb al haar kattenfotos op Instagram gerapporteerd en haar geblokkeerd. Gaat ze nooit weten maar voelt toch goed.

20 likes

Het wordt 22 graden dus ik wil m’n birkenstocks aan vandaag maar het is nu maar 11 graden :sob:

Hey bedankt voor het vragen!
Heerlijk geslapen! :sleeping:
Gister de hele keuken dichtgetimmerd haha en in keukenkastje waar moeilijk dicht te timmeren valt vanwege leidingen hebben we zwarte peper gestrooid. Daar houden ze niet van. Nu zag ik daar 1 pootafdruk in bij het gat en verder nergens dus het werkte. Dat moet nu een paar dagen liggen en ws taaien ze dan af. Dus hopen op dat! Want ondanks meerdere meldingen bij gemeente vanaf zaterdag, ze bellen maar niet.

4 likes

De grap is nu dat ik wakker werd met neusverkoudheid en een verminderd reukvermogen. Karma is een bitch want dit schopt heel mijn werkplanning door de was. :joy:

oh shit :open_mouth: ik hoop niet dat het the corone is.

Gisteren was het schijnbaar dikke drama op werk. nu kan ik het weer oplossen. Mijn humeur is in 5 minuten van semi blijheid naar graftakken humeur gegaan -.-

Telefonisch kan je atm geen test inplannen en ik heb de postcodes ingevuld van half Utrecht, Amersfoort en enkele omliggende dorpen en er zijn geen testplaatsen gevonden. :’)

Wow het is 9 graden buiten

Mijn fiets is voor de tweede keer in anderhalve week gestolen. Ik kan wel janken, ik had hem helemaal mooi gemaakt met nieuw slot en fietsbel en alles. Elke avond checkte ik of hij nog op dubbel slot stond. Ik weet echt even niet wat ik moet doen want ik wil niet weer 150 euro investeren in een fiets voor mogelijk anderhalve week.

Jij bent toch docent? Dan krijg je toch voorrang + locatie in de buurt

Nee niet als je werkt op een mbo, terwijl ik eigenlijk al onvervangbaar ben.

Huh wat gek dat mbo-docenten buiten de boot vallen

Ik heb hem gister wel telefonisch ingepland en ik mag vrijdag in Utrecht (kreeg ook geen voorrang natuurlijk). Hoop niet dat we elkaar hebben aangestoken? Heb precies dezelfde klachten :no_mouth:

Anders snoept de zorg en het onderwijs teveel weg van de totale testcapaciteit denk ik en ze gaan ervan uit dat de andere schoolniveau’s hun docenten harder nodig hebben. Maar veel van mijn studenten hebben aangegeven dat ze het nu al lastig vinden om zelf nog iets gedaan te kriijgen. (Ze gaan atm vaak 1 a 2 dagen per week naar school en verder online lessen.)

@skadi Voel je er niet slecht over. Het lag bij mij al op de loer. Het hoeft maar een beetje herfst te worden en ben vaak al verkouden. :stuck_out_tongue:

Ik heb nieuwe slaappillen (voorgeschreven dosis melatonine) maar ik slaap er slechter door? Enorm gekke dromen, zweten, verslaap me ineens dagelijks/hoor de wekker(s) niet. Vanavond maar uur eerder innemen want zit er als een zombie bij.

Ik krijg van melatonine ook hele gare dromen

Het is ook een iets ingewikkelder systeem dan dat, je kan niet zomaar een testafspraak maken en zeggen dat je docent bent en voorrang wilt. En ook binnen middelbare scholen krijgt niet elke docent zomaar versneld een afspraak. Als je ziek bent moet je je eigen leidinggevende bellen, die moet dan inschatten hoe groot de gevolgen zijn als jij er niet bent. Als er door jouw afwezigheid tien brugklassen geen les meer kunnen krijgen, is het belangrijker dat je er ben, dan als één klas een lesuur mist en de rest opgevangen kan worden door vervangers. Je leidinggevende bepaalt dan dus of je “urgent genoeg” bent, en als dat zo is krijg je een verwijzing en een speciaal telefoonnummer waarmee je een voorrangsafspraak kan maken.

Ja ik snap dat je niet zomaar zo’n test kunt aanvragen, maar Helvegen gaf al aan onvervangbaar te zijn

Alweer? Wat kut!! Misschien kun je (tijdelijk) zo’n Swap fiets nemen?

De zorgverzekeringen gaan omhoog met misschien wel 6 euro per maand. Nee hoor niet door corona. Nee ze zien dat de lonen omhoog zijn gegaan :lying_face:

11 likes