Wat je even kwijt wil #42

mm had net een stuk brioche met roomboter en pure hagelslag, voelde me een echte luxepoes

13 likes

Ik moet om 9 uur klaarzitten voor online les, moeten we t eerste halfuur in stilte een toets maken. Laat me lekker :sob:

Scottish fold, dus zo met gevouwen oortjes.
Dit is het artikel met meer informatie : https://www.hln.be/wetenschap-planeet/dieren/brussels-gewest-verbiedt-enkele-kattensoorten~a2626b57/

Ja heel bijzonder inderdaad. Echt zielig voor die beestjes.

1 like

Ik ga met mn date een dagje weg maar hij heeft eerst nog een zoom meeting dus ik loop een blokje om. In een tshirt en shorts terwijl de rest van nederland een jas aan heeft.

1 like

Iemand ervaring met vlekken in parket?
Heb deze morgen een vlek ontdekt. het enige wat ik kan bedenken is dat het poep id van mijn peuter,… don 't ask en heb het geprobeerd weg te frotten met de parket zeep maar krijg het niet helemaal weg en nu is er ook nog een bleke vlek rond :see_no_evil:. Dus help!
Mijn vriend vermoordt me😣

Ik gebruik voor dat soort vlekken van de baby vaak ossengalzeep, maar dat is op textiel.
Geen idee wat het met parket doet.

Wij hebben ook lichte vlek in onze houten visgraat vloer omdat hond keer binnen heeft geplast. Hebben de tafel er maar meer overheen geschoven en ooit gaan we het laten schuren en oliën

1 like

Ik heb een cadeau naar een vriendin gestuurd voor een jubileum. Maar nu zit ik constant te kijken of het al afgeleverd is. (nee)

2 likes

Volgens mijn moeder helpt olijfolie! Wel goed uitwrijven.

Als ik heel moe ben (dat ben ik vaak) klinken al mijn opmerkingen blijkbaar heel droog of cynisch. Heb mijzelf gisteren echt 6 x moeten verontschuldigen. Ik hoor dat op een of andere manier zelf niet.

2 likes

Hoezo? Jij kan er toch niks aan doen, tis niet of je zelf op het parket hebt gekakt.

41 likes

Ja klopt. Maar hij is veel netter dan ik en vindt zo’n zaken veel erger. Terwijl ik denk nou ja we leven in het huis nrml dat er vlekken etc komen. Hij denkt fack zo’n dure vloer en nu is hij kapot. Maar heb het hem net verteld en de reactie was beter dan verwacht. Ook eerder gelaten.
Heb Nu trouwens vlekoplosser gehaald speciaal voor parket.

3 likes

Nou hij heeft die vlek niet gezien en schoongemaakt. Of hij dacht doei ik die net alsof ik het niet zie. :joy:

1 like

Elke keer wanneer mijn vriend het balkon stofzuigt, moet ik denken aan Rob Geus die zijn gras stofzuigt :woman_facepalming:t2:

15 likes

Ja ik denk dat ik dat doe, liever 20 per maand dan 150 per anderhalve week :’) ook al ben ik volledig tegen het concept, het is nu toch een betere oplossing.

1 like

Ahhh gisteren voor het eerst dit jaar weer even in zee geweest en het was zo fijn. Ik houd toch zo van water. Ben weer helemaal opgeladen

8 likes

Gister droomde ik dat ik bewust vreemdging met iemand die bij me op de basisschool zat. Die ik dus al 20 jaar niet meer gezien heb.

Vandaag droomde ik over iemand anders van de basisschool. Dat dat mijn nieuwe partner was. Ook deze persoon heb ik al 20 jaar niet gezien. Wtf brein?! Hoezo droom ik niet over mijn man?

Wilde ik even rustig kopje thee drinken. Zitten er beestje in de thee! Wat is dit?!

Waarom ben je tegen het concept? Gewoon benieuwd, ik vind het zelf heel handig juist

Omdat ik het als een voorbeeld van de wegwerpmaatschappij zie. Ik vind het prima als anderen het doen trouwens maar ik heb liever iets dat echt van mezelf is.

3 likes

Er zijn nu mensen die in de buurt van die anti-corona stickers op palen plakken. De volgende keer neem ik minn vinylstickers mee en plak ik die eroverheen. Een sticker van een hamburger is toch wat vrolijker

17 likes

:thinking:

Die snap ik niet helemaal. Het is toch juist het tegenovergestelde ervan? Je leaset een fiets, als er iets mee aan de hand is wordt het gerepareerd, en als dat te lang duurt krijg je een ‘nieuwe’ (een gerepareerde fiets die eerder van een ander omgeruild). De kapotte fiets wordt vervolgens gerepareerd en weer terug in de pool gezet waardoor hij weer een nieuwe eigenaar krijgt. Die fietsen worden dus net zo lang gerepareerd, of hergebruikt, tot ze echt niet meer kunnen.

Daar tegenover staan juist heel veel mensen die een fiets kopen, nieuw of een tweedehands (vaak gestolen), en na een tijdje als ze hem niet meer willen/kunnen repareren, hem weg doen en weer een nieuwe kopen, terwijl het vaak om kleine dingen gaat en die fiets nog prima mee kan.

Ik vind dat je geen eigen fiets meer hebt, maar gebruik maakt van een deelsysteem om
zo het maximale er uit te halen, juist totaal niet getuigen van de wegwerpmaatschappij. Ik ben wel benieuwd hoe jij daar tegenaan kijkt want ik snap geloof ik niet helemaal waar je vandaan komt!

8 likes