Mwah, valt wel mee hoe duurzaam het is:
Verkoop tweedehands fietsen wordt ook minder, slecht voor de omzet van kleine bedrijven zoals fietsenmakers.
Het is achteraf ook duurder https://www.businessinsider.nl/kosten-swapfiets-kopen-fiets/
Mwah, valt wel mee hoe duurzaam het is:
Verkoop tweedehands fietsen wordt ook minder, slecht voor de omzet van kleine bedrijven zoals fietsenmakers.
Het is achteraf ook duurder https://www.businessinsider.nl/kosten-swapfiets-kopen-fiets/
K*t parket ook. Je ziet het nu al iets minder maar wel nog vrij duidelijk. Straks nog 1x met de reiniger denk ik. En dan inderdaad gewoon onderhoud doen.
Ik geloof meteen dat het concept in de praktijk niet zo mooi is als op papier, maar waar is dit op gebaseerd? Dit is een column op RTL nieuws waar een man zonder bronvermelding zegt dat fietsen sneller kapot gaan, iedereen kan zoiets toch wel roepen.
Helaas, slechts zelden. Nog vaker gebeurt zelfs het omgekeerde. Neem bijvoorbeeld de Swapfiets. De huurprijs is voor veel studenten prima te betalen. Het zorgt ervoor dat ze geen banden meer hoeven te plakken en zich niet te veel zorgen hoeven te maken over hoe ze met de fiets omgaan. En daar is het resultaat ook naar: veel kapotte fietsen en slecht onderhoud. Want waarom zou je je druk maken over het fietsonderhoud als je er per maand betaalt? De aflaten van deze eeuw.
Ik herken de dingen die in die artikelen genoemd worden trouwens ook totaal niet, maar dat is natuurlijk slechts mijn persoonlijke ervaring.
En het maakt mij verder niet uit of iemand een Swapfiets heeft of niet, of hoe duur het is haha. Mij hoef je niet te overtuigen. Ik verbaasde me enkel over de uitspraak âvoorbeeld van de wegwerpmaatschappijâ want dat zie ik zelf juist totaal niet zo.
Ik zit in mijn ondergoed in de tuin. Fantastisch !!! En dat op 22 september
Ja ze waren wel volwassenen. Het was meer dat ze de naam hadden van die persoon en in mijn droom ook alsof ik ze van toen kenden. Maar had niet echt een duidelijk gezicht. Droom vaak over mensen zonder gezicht.
Ik had net een sollicitatie en ik voelde me opzich wel okĂ© qua zenuwen maar aan het begin wilde ik mân bekertje water pakken en toen trilde mân hele hand en ging dat bekertje heen en weer Kon wel door de grond zakken
Ach een trillend bekertje is minder erg dan een straatje water uit je mond toch @Kittiesboobs
Ja hallo met mij. Die dark van milka smaakt gewoon naar sinterklaas chocola
Volgens mij is Swapfiets niet zo mooi als ze zeggen. Heb wel gehoord dat ze niet alles repareren.
Die fietsen zijn ook het goedkoopste van het goedkoopste. Geen goede bagagedrager, geen slot, versnellingen en het frame is ook niet bepaald stevig. Pas een paar jaar geleden zijn ze stevigere varianten gaan verhuren.
Nu kan je je afvragen of die fietsen zo goed hoeven te zijn als je ze alleen aan studenten verhuurt, maar dat is iets anders.
Oh en als ze echt duurzaam zouden zijn, zouden ze met lokale fietsenwinkels samenwerken en hun assortiment tweedehands fietsen gebruiken.
Oh klinkt heel aanvallend op jou nu, maar bedoel het niet zo naar jou. Meer naar Swapfiets, want heb een hekel aan die fietsen
Als je iets zelf hebt en repareert is het meer van jou. Dat je altijd maar alles kunt leasen vind ik niet echt vooruitgang. Is je fiets kapot? Dan krijg je een nieuwe, in plaats van met je eigen fietsie naar de vaste fietsenmaker gaan.
Maar goed, we zijn het er duidelijk niet over eens dit is hoe ik me erbij voel en waarom het niet mijn eerste optie is als vervanging.
Bah ik ben vandaag vrij en moet zo aan het werk, echt geen zin in.
Oh ik had een swapfiets met een dubbelslot. eentje normaal op de fiets maar die moest je ook gelijk sluiten met zân verlengstuk door het wiel heen. (Dat moest je ook altijd doen, door het wiel en dan aan paal. of alleen aan wiel)
Moet zeggen dat het prima fietsen waren maar zoals laatst had ik een band welke niet helemaal lekker was (Tijd stil gestaan) en indd deden ze niet heel makkelijk. Ik ga voor werk ook gewoon weer een fiets aanschaffen zodat ik eigen baas ben.
Het is weer kouder aan het worden en wie heeft weer eens zijn duimen kapot gebeten⊠Idd ik. In de zomer heb ik hier dus nooit last van want warm en zweet enz maar nu bijt ik echt alle velletjes weer eraf pff. Misschien helpt handcrÚme (niet dat ik het idee heb dat mijn handen echt droog zijn)? Of is het een tik waar ik gewoon niet vanaf kom. Ik erger me echt aan mezelf en ik schaam mij er ook beetje voor.
(Hoop nog steeds dat iemand dit ook heeft gehad en mij de gouden tip kan vertellen om mijn duimen heel te laten)
Ik heb op insta gegooit dat mensen me mogen ontvolgen als ze ineens door hun idool Famke/Bizzy âanti coronaâ zijn. Ben al 3 volgers kwijt, doeiii
Ah wat interessant, nooit bij stilgestaan.
Wel zie ik hier in de buurt altijd alle swapfietsen op hun kop staan, ze worden altijd omgedraaid door mensen of banden leeggehaald. Maar snap(te) dat nooit, maar misschien is het protest tegen dat bedrijf?
Het is niet zo groot begonnen. De studenten die dit opgericht hadden, hadden vast goede bedoelingen maar niet goed bedacht hoe ze dit duurzaam idee moesten maken.
nee dat zijn gewoon kutstudenten waaronder het traditie is geworden swapfietsen om te draaien
Interessant ja! Ik ben er juist heel blij mee en ook helemaal niet onvoorzichtig. Maar als ik heel mn leven zou kunnen leasen zou ik t doen, ik haat spullen
Aaah wist ik niet!
Ik ben vandaag begonnen met nieuwe werkzaamheden en heb nu al deze e-mails weggewerkt. Nu moet ik wachten op een collega om mij nieuwe dingen uit te leggen, maar hij zit in overleg. Dus nu kan ik lekker betaald minstens een half uur extra pauze houden tot hij klaar is. Ik klaag niet