Wat je even kwijt wil #42

Ah nee waarom heb ik vanochtend mijn trui uitgetrokken en een dun shirtje aangetrokken. Heb het echt koud.

Oh jongens. Dit is de allerdomste actie van mijn leven. Had een hotelovernachting geboekt voor vandaag met mijn vriend. Wij waren er allebei 100% van overtuigd dat we een hotel in Roermond hadden geboekt. Checken we net het adres. Is het een hotel in Overijssel :sob::joy::sob::joy:. Gelukkig kom ik er nu achter en niet tijdens het inchecken. Anyway we doen nu dus onverwacht een weekendje Overijssel.

63 likes

Mijn tandarts nam de telefoon altijd gewoon op met “hallo, met tandartsenkliniek naam”, maar toen ik ze net belde was het ineens “met de tandartsenkliniek aan de Herengracht” (de straat waar ze aan zitten). Huh hahaha zo raar. Ik heb nog even dubbel gecheckt of ik wel het goede nummer had, maar het klopte echt. Willen ze heel graag laten zien dat ze aan een prestigieuze gracht zitten of wa? Lol

Aan roermond mis je denk ik niet zoveel toch :stuck_out_tongue:

2 likes

Kan, maar ze noemden de naam helemaal niet haha. Dus het was niet “Met tandarts naam vestiging herengracht”, het was alleen “met de tandarts aan de herengracht”, zo gek haha

Mijn huisbaas stuurt net een appje dat er over 3 weken iemand naar de cv ketel komt kijken. Dus ik zeg prima, kun je laten weten wanneer precies want ik moet mijn droger van mijn wasmachine af laten tillen (die staat voor de ketel) dus dan kan ik daar hulp voor vragen.
Krijg ik terug kun je even een foto appen welke cv ketel je hebt
 eehm wat zeg ik je net :sweat_smile: Ik heb maar terug gestuurd dat ik niet 2x de droger ga verplaatsen en dat ik graag hoor wanneer de cv man komt.

Nouja we wilden het een kans geven :joy:. Het universum had duidelijk iets anders in gedachte.

1 like

Vanochtend weer het “eens in de zoveel weken” gesprekje gehad met mijn manager (zak hooi met een bril) en weer aangegeven dat ik de werkdruk op deze manier niet lang meer ga trekken en mezelf tegenwoordig voel als een uitgewrongen theedoek waar iedereen aan blijft wringen. Hij zei dat hij het serieus nam en er naar ging kijken. (Ik verwacht geen actie en dat ik binnenkort thuis zit)

Is mij ook een keer overkomen hoor, ik dacht een hotel in frankfurt te hebben geboekt. Bleek het een hotel 10 km er vanaf te zijn in een gehucht. :joy:

1 like

Ik vind het toch altijd maar weer grappig als mijn moeder helemaal onder de indruk van mijn niet bestaande computer/technologie skills is.

4 likes

Ugh, ik erger me aan m’n poetsvrouw. Ze is (letterlijk!) constant aan het bellen en volgens mij ontbijt ze ook lekker op het gemak terwijl ze eigenlijk aan het werk moet zijn. Als haar werk in orde zou zijn, zou ik daar echt helemaal niets op tegen hebben (en ze bv. via speaker zou bellen), maar het is echt helemaal niet (proper) gekuist.

Het is ook echt niet zo’n lastig werk, het aanrecht kuisen, stofzuigen/dweilen en (heel beperkt) afstoffen (en ik woon heel klein). Ik zorg zelf ook dat alles opgeruimd is en al relatief netjes. Vroeger hadden we een man en toen was alles altijd extreem in orde. Hij zei ook altijd dat het zo aangenaam was om bij ons te komen, omdat het al zo netjes is.

Ik weet alleen niet wat ik eraan moet doen :grimacing:. Ik ben niet haar baas, het zit bij de kosten van m’n huur inbegrepen en verder wordt alles geregeld door de verhuurmaatschappij. Moet ik hen erover contacteren of haar aanspreken? Ik heb hier zo geen zin in.

1 like

Ik zou eerst haar aanspreken en dan aangeven wat ze beter kan doen. Als ze daarna alsnog niet goed haar werk doet kan je altijd nog naar de verhuurmaatschappij gaan.

2 likes

Zo fijn :heart: bikkel ben je!

1 like

Het is payday en ik zit er echt op te wachten. Besloten om toch zelf maar een bureau en dito stoel aan te schaffen en zit echt helemaal niet te wachten op die uitgaven maar dan ben ik misschien niet instant chagrijnig als ik achter mijn eettafel ga zitten. Dat is nu het geval.
En dan kunnen die kutschermen ook gewoon op het bureau gezet worden en is mijn eettafel weer een eettafel.

5 likes

Mijn man krijgt vanaf nu 25 euro per maand voor thuiswerken. Voordat de belasting eraf gaat. Dat is dus 12 euro per maand. Nu is dat in de zomermaanden niet zo erg, maar straks in de winter gaat onze gasrekening flink omhoog want ipv die paar uurtjes 's avonds moet de verwarming de hele dag aan.
Ik weet dat we blij moeten zijn met alles maar ik vind zo weinig eerder een belediging dan behulpzaam. 25 euro per maand na belasting zou ik wel prima vinden, ook al zal dat de kosten alsnog niet dekken.

Vind ik ook heel weinig. Werkt hij fulltime? Dat zou dan 20 werkdagen per maand zijn. Nog niet eens een euro per dag.

Toch wel raar dat bij een normale brillen zaak ik zo paar weken moet wachten op een nieuwe bril en bij charlie temple bijna binnen 24uur heb voor fractie van de prijs.

1 like

Yes hij werkt fulltime. Ik denk ook dat het bedrijf veel meer bespaart doordat niemand op kantoor komt, want ze doen het ondanks de crisis nog heel goed.

1 like

De pannekoekenbakkert? :rofl:

2 likes

Ze besparen op verwarmingskosten, elektriciteit, koffie, thee, suiker, zoetjes maar ook schoonmaakkosten etc. Vast ook kosten waar ik zelf nog niet op kan komen

1 like