Wat je even kwijt wil #42

Die vriendin van mij die het klooster in is gegaan, heeft nu ineens besloten om een slotklooster in te gaan. Dit betekent dat ze afgesloten gaat leven van de buitenwereld om zonder afleiding te kunnen bidden. Ze gaat al volgende week, en dat betekent dat ik haar nooit meer kan zien…
Ik ben zo verdrietig. Ik ben vier jaar lang huisgenoten geweest, we hebben elke ochtend samen gebeden, vaak samen gegeten en als ik geweten had dat de laatste keer dat ik haar een knuffel gaf de laatste was, had ik haar nog langer vastgehouden.

Ik wil niet dat jullie boos worden op haar of het oneerlijk vinden, want dan heb ik het gevoel haar te moeten verdedigen. Ik ben nu gewoon heel verdrietig. Ben er echt kapot van. Ik heb haar juist nodig in deze tijd, en ik ga haar nooit meer kunnen aanraken.

16 likes

Pf wat heftig, kan me voorstellen dat je daardoor verdrietig bent.
Zo snel ook ineens!

Maar is zo’n slotklooster dan voor altijd, kan het niet zo zijn dat ze over een aantal jaar weer terug gaat? Naar een ‘normaal’ klooster bijvoorbeeld.

1 like

2020 is niet voor niets het jaar van de rat haha

4 likes

En wie stond er met haar blote voet op een naakt slak? Oui moi :blush:
Lekker met mn teentjes op zon vieze koude glibberige teringlijer.
Ik weet niet hoe die beesten binnen komen maar ik zou het fijn vinden als ze dat niet meer doen.

13 likes

Ach wat moeilijk moet dit voor je zijn, volgens mij is zij een grote steun voor je dus ik kan mij goed voorstellen dat je hier kapot van bent. Kan je haar voor die tijd nog spreken om het hier over te hebben? Puur om je gevoelens te kunnen uiten? Ben net als Frozenflame benieuwd of zo’n slotklooster voor altijd is, ik duim voor je van niet.

Hier komen ze ook echt geregeld binnen, en dan gaan ze helemaal naar het kattenvoer. dus vaak als ik sochtends vroeg wakker ben (Dan zijn ze op hun terug weg van een wilde nacht) dan pak ik ze op met een papiertje en pleur ze de tuin in.

weer lekker vroeg op en zo meteen sporten. Hopelijk blijft het een beetje droog tot ik in de sportschool ben. ik haat omkleden in kleedkamer.

1 like

ah shit wat heftig :frowning: ik zou hier ook flink kapot van zijn
kunnen jullie wel een beetje contact houden (via mail ofzo?)? Snap ook als je geen zin hebt om al die vragen te beantwoorden hoor dus hoeft niet.

Ik heb dus één avond uit m’n studenten-uitgaans-tijd waar ik me enkel nog van herinner dat mijn vrienden aan het overleggen waren hoe ik thuis ging komen en of er iemand bij me moest blijven (herinner me nog dat ik ze “boven mijn hoofd” hoorde overleggen, dus waarschijnlijk zat of lag ik ergens op de grond?!). En nu, fucking 15 jaar later (?!) dropt iemand nog wel eens een clue, en ben ik weer in maximale twijfel wat ik in godsnaam gedaan heb, echt niet oké.

Goed, hopelijk valt het bij jou mee.

10 likes

jeeetje eindelijk. na 1,5 maand stil staan en schommelen tussen 100 gram meer of minder is er nu eindelijk weer een kilo af. Denk dat de pizza van vorige week die boost misschien even heeft gegeven. En het beginnen (naja terug oppakken) met 3x per dag een half uur lopen ook natuurlijk.

14 likes

Ok, lets do this. Van een collega geleerd dat ik mijn eigen cheerleader moet zijn, dus ik ga nu gewoon dat kut verslag afmaken waar ik al hele week tegenop zie.

12 likes

Oh wat erg, ik vind die ene avond/nacht al zo akelig, hahaha, echt een beetje traumatisch. De keer erna toen ik weer uit ging begon er een groep gasten die ik nauwelijks ken Ajax-liedjes tegen me te zingen en ze wilden me op hun schouders zetten?!?! Zo random.

Die tampon voel je wel als ie vol loopt (smakelijk!) en toch nog in je zit.

3 likes

Ga ik voor een lelijke kleur bureaustoel of dezelfde die minimaal 2x zo duur is maar een normale kleur heeft :thinking:

Ik ben voor een knalgroene rugleuning gegaan want scheelde €20

2 likes

Dat van die tampon heb ik ook een keer gehad. 10 jaar geleden en ik denk er soms nog steeds aan :sweat_smile:

1 like

Nou exact dit, het was allemaal coronaproof dus 8 mensen totaal (1 huishouden + 6 vrienden), we zaten op stoelen ipv dansen ofZo dus het kán ook helemaal niet heel raar zijn. Maar mn brein guilttript me alsnog.

4 likes

Komt hij ergens te staan waar je hem constant ziet? En ga je je eraan storen? Dan zou ik het geld er wel voor over hebben.

Dit is de reden waarom ik een groepsapp heb met alleen mezelf en daar spraak berichten in stuur over wat er die avond allemaal is gebeurt en ze meestal afsluit met ‘je hebt echt niks raars gedaan’. En als ik dat wel heb gedaan vertel ik even wat dat dan was :joy:

65 likes

Damn respect. Mijn spraak berichten als ik dronken ben “Ehhh ik ben ineens de andere links kant op gegaan… help”

10 likes

Dit is serieus BRILJANT

3 likes

Op momenten dat je dronken bent en wel rare dingen gedaan hebt, ben je dan nog helder genoeg om eraan te denken een app te sturen?

1 like