Een vriendin heeft heel veel last gehad van slaapverlamming maar het rotte is dat dit vooral kwam omdat ze te moe en overprikkeld was. Maar dat werd natuurlijk een neerwaartse spiraal. Het gaat nu echt stukken beter en ze heeft het heel soms nog in mega drukke periodes.
Wat volgens mij veel geholpen heeft is echt focussen op uitrusten en ontspannen, los van slapen, en het bijslikken van magnesium. Dus sporten, lezen gezond eten en niet eindeloos series knallen en op insta / forum kijken.
Misschien zou je kunnen kijken of de pilletjes van valdispert je kunnen helpen in het begin met ontspannen (die extra met ginseng en weet ik allemaal). Heb daar zelf goede ervaring mee en kan als je geen andere medicijnen slikt en niet allergisch bent meestal geen kwaad. Mijn vriendin is namelijk met haar klachten wel naar de huisarts geweest maar die had geen oplossing. Het is een staat tussen slapen en ontwaken zei hij en daar hadden sommigen mensen last van. Terwijl het echt een grote invloed had op de nacht rust en daardoor leven van die vriendin.
Edit: en echt super rot natuurlijk. Misschien zou een slaap diagnose in een slaap centrum of slaap polie of hoe dat heet ook nog wat kunnen doen en je kan natuurlijk altijd langs je huisarts. Wie weet heeft die van jou er meer kaas van gegeten.
Mijn zusje belt me net in tranen op. Ze hoorde al voordat dat ze naar haar werk ging vanochtend gemiauw ergens vandaan komen en toen ze thuis kwam vanmiddag weer. Ze hoorde al dat het een kitten moest zijn, en ze heeft vanmiddag overal in haar flat om haar appartement heen aangebeld maar niemand wist iets of ze waren niet thuis. Toen keek ze over de balustrade van haar balkon en zag ze op het balkon onder haar een soort reismand zonder dakje met daar in een doorweekte kitten. Ze heeft toen gelijk weer aangebeld bij de onderburen en gevraagd waarom dat beestje daar zit. De buurvrouw gaf toen aan dat haar zoon het beestje mee naar huis had genomen en ze ām gewoon niet wilde hebben dus nu heeft mān zusje er een kitten bij. Zo ongelofelijk zielig, hij of zij heeft de hele dag in de kou en regen zitten miauwen.
Oeh. Ik ga maar een tosti maken
Omg wat erg
Mahahahahahaha bij 2 voor 12 stelden ze net een filmvraag en dezelfde vraag werd mijn vader en mij in dat programma 7 jaar geleden ook gesteld . In tegenstelling tot deze mensen wist ik het antwoord wel meteen (en wtf deze chick kan niet opzoeken?!?!?!)
Een like voor het redden! Zo ontzettend naar . Weet je ook waar hij de kitten vandaan heeft?
Luigiās, holy moly, van sprang, de dorpskamer (allemaal Harderwijk/Ermelo volgens mij)
Is dat niet altijd in de week van het leven? In november is dat volgens mij steeds⦠anyway als je dit tegen die tijd nog van plan bent laat het weten, ik ben ook wel in!
Hoe ging het bij jou?
Ik heb koppijn maar ga zo nog wel even naar de super voor wat broodnodige weekend snacks
Oh nee Wel heel goed van je zus dat ze er achteraan gegaan is. Hopelijk gaat het allemaal goed met de kitten
Zet dan meteen even een reminder in je telefoon of iets dergelijks, je zou je bandenspanning bij voorkeur elke maand, maar zeker elke 2 maanden moeten controleren om overmatige slijtage van je banden, hoog brandstofverbruik en in het ergste geval een klapband te voorkomen.
Oh snap ik. Kan ook heel slecht tegen āgoeie eigenschap: ik ben eerlijkā (want? We houden zo van oneerlijke gasten, nou je verdient een lintje).
Of: ik ben een gentle soul
Een van de gaafste dingen die ik gedaan heb! Ook superleuk met pap. En we hebben gewonnen natuurlijk (vaders is een encyclopedie). Spelregels zijn wel een beetje veranderd inmiddels.
Mijn vader heeft ook mee gedaan, ze verloren en kregen toen de pennenset maar de pen heeft nooit gewerkt. Hij is nog steeds boos
Maar de auto van @nello geeft dat toch zelf aan schrijft ze? Of bedoel jij dat je daar eigenlijk niet op kunt vertrouwen?
Hahahahaha. Bij mij deden ze het wel! Maar ze zijn van een merk waar je hier nergens vullingen voor kunt krijgen en de letters sleten snel eraf wel skeeeer
Nou de Aperol is op. Lekker laag op Bizzey
Je hebt hele geavanceerde systemen die exact meten hoeveel druk er nog in de banden zit, dat hebben de meeste autoās niet, de meeste autoās hebben een systeem dat aan een verschil in omwentelsnelheid meet dat er een drukverandering in je band is geweest, dat klinkt best onnauwkeurig en dat is het ook, in mijn auto heet het daarom ook āindicatie lekke bandā. Het zegt je dat er echt iets mis is, niet dat het zo langzaam aan wel weer eens tijd wordt om een beetje lucht bij te blazen.
Mijn banden lopen 0,1-0,2 bar per maand/2 maanden leeg, als je dat goed bijhoudt is het dus steeds maar een klein beetje lucht, als je een half jaar niet pompt kun je zomaar met de helft van de benodigde bandenspanning rijden, dat scheelt gigantisch in verbruik/slijtage en als je je auto een beetje leert kennen ook in rijgedrag.
Iemand een tip om als cadeau te geven aan iemand die van tekenen houdt? En dan niet kleurpotloden maar meer van die dunne lijn tekeningen van bijvoorbeeld de zee en golven enzo.