Wat je even kwijt wil #42

Ja in heb er echt te weinig verstand van haha. Het moet in ieder geval een kleine auto zijn, parkeert makkelijker. Maar ik bedoel niet zozeer van wat kan ik kopen voor die prijs, maar meer wat is het minimum voor een fatsoenlijke auto. Ik heb zelf het idee dat als je voor €800 een auto op de kop tikt dat je dan wekelijks bij de garage staat (maargoed, dat is mijn logica en heb er geen verstand van). Dus ik heb nu minimaal €5000 in mijn hoofd, alleen dat is precies nergens op gebaseerd. Kijk, als ik hier dan allemaal reacties krijg met ‘meid die van mij was €3000 en rijdt als een tiet’ dan durf ik eerder wat goedkoper te kijken. Maar ik heb er zo weinig verstand van dat ik al niet eens weet waar ik moet beginnen met kijken en welke prijsklasse goed is. Of je veel onderhoudsgezeik krijgt is natuurlijk ook niet te voorspellen, maar hoe ouder en goedkoper, hoe groter die kans denk ik

@Karl_Lagerfeld omg ik droomde dat wij samen op de foto gingen met Tony Soprano en de Tony-hond was er ook bij

Toen ik ging zoeken naar een fatsoenlijke auto begon het wel bij €6000. Daaronder zijn ze vaak erg oud of veel km op de teller!

1 like

Haha oke, maar heb je dan echt helemaal geen idee wat je wilt? Zo’n Toyota Aygo (of Citroën of Peugeot-versie ervan) kun je vrij goedkoop nog vrij nieuw kopen. Vul maar eens op gaspedaal.nl bouwjaar bijv minimaal 2014 in en dan prijs max 4000; zitten echt wel prima auto’s tussen! Zou gewoon eens gaan kijken.

2 likes

Hahahahhaa :joy::joy::joy:

Dat is pas een echte mooie droom :heart: Gingen we ook italiaans eten

1 like

Mijn eerste was 1500 euro, we hebben hem al 4 jaar en er is nooit wat mee. Hangt echt af van zoveel factoren…

1 like

ik heb er ook geen verstand van, maar misschien zit er wel een tweedehandsdealer of occasion shop (hoe noem je dit??) bij jou in de buurt? Dan kun je vaak wat verschillende merken/modellen bekijken en proberen en heb je wel een verkoper die advies kan geven. Ipv dat je de auto van Pietje op marktplaats verkoopt

1 like

Nee helaas!! Mijn vriend heeft wel het Sopranos kookboek :heart_eyes:

@sunmoonstars ja ik heb dus ook echt oprecht geen idee wat voor kmstand oke is en wanneer er echt ziek veel mee gereden is. Hangt natuurlijk ook weer van het jaar af.

@Bakkes ga sowieso wel bij een garage/dealer kijken uiteindelijk, via marktplaats vind ik sowieso niet slim. Maar ben een beetje bang dat als ik daar helemaal blanco binnenkom en ze doorhebben dat ik toch niks weet en dat ze me alles wijs kunnen maken, dat ze me dan onnodig een duurdere aansmeren haha

Ik heb net mijn eerste auto gekocht :tada: Zo blij mee!!!

34 likes

Ik zou onder de 100k kijken en echt niet alle garages proberen je te naaien hoor. Als jouw budget 5000 is dan is dat zo

1 like

Veel km op de teller hoeft niet per se slecht te zijn. Het is eerder slecht voor een auto als deze opvallend weinig km gereden heeft, want veel stilstaan is erg slecht voor een auto. Ligt dus echt aan het jaartal van de auto. Ik zelf ben gewoon uitgegaan van een gemiddeld aantal km’s per jaar. Zou zelf ook niet een te oud jaartal kiezen, omdat dat weer problemen kan opleveren met onderdelen.
Heb zelf ook veel ’ onderzoeken’ geraadpleegd waarin beetje is bijgehouden welke automerken het minste onderhoud nodig hebben en redelijk betaalbaar zijn qua onderdelen.

2 likes

Zou iemand die er wel veel van afweet eigenlijk vragen om mee te kijken. Er zijn zoveel dingen waar je op moet letten …

1 like

Er komt straks visite en zo geen zin in😅
Ze komen vroeg dus hopelijk gaan ze ook op tijd weer weg

1 like

Ik kom een hoop mensen tegen in een te strak pakje op de wielrenfiets.
Het is weer zondag en een beetje mooi weer :rofl:

6 likes

Ik heb er verder ook echt 0,0 verstand van hoor maar ik zou denk ik toch naar andere kenmerken kijken. Wij hebben 3 jaar terug ofzo een auto uit 1993 gekocht voor 1100,-. Tot nu toe geen gekke dingen mee gehad. Dus dat zegt helemaal niks.

1 like

Ik heb een Fiat Panda uit 2012 gekocht voor €5000 euro, supergoed onderhouden en lage km stand want wordt vaak gebruikt als boodschappenautootje. Heel wendbaar en compact waardoor ook makkelijk met inparkeren! Ben er zo blij mee :sunglasses:

1 like

Die had mijn moeder eerst en vind die heel fijn rijden!

1 like

Alle muziek tegenwoordig is kut :frowning:

Maar het aantal km is absoluut niet leidend! Als een auto weinig gereden heeft, heeft dit ook invloed op hoe goed de auto is. Dan heb je bijv. Kana dat er altijd maar korte ritjes mee gemaakt zijn en dat betekent weer dat de motor vaak koud blijft en dus komt de olie niet op temperatuur etc. En da heeft ook effect op je auto/motor.

Het is vrij ingewikkeld omdat er heel veel factoren meespelen. Mijn zwager, automonteur, heeft me het wel eens proberen uit te leggen. ik ben namelijk gewend aan rijden in oude auto’s, maar vrienden vinden dat dus echt raar. Ik wilde een goed antwoord kunnen geven waarom een Audi 80 uit het jaar nul een goede aankoop was twee jaar geleden. Het was wel iets van wel veel km, maar weinig onderhoud en heel goed en sterk Duits materiaal. En dan kan je dus prima in een oude auto met veel km op de teller rijden.

Kortom, zoveel factoren die meespelen. Kijk of iemand in je omgeving er verstand van heeft of een betrouwbare autodealer weet. (Weet niet welke omgeving je woont?) En kijk samen hoe betrouwbaar alles is en hou ook rekening met vervangen van onderdelen. Hoe goed beschikbaar?

Edit: beetje spuitelf want zelfde als @anon808047

1 like