Wat je even kwijt wil #42

Disclaimer: twee tegenstrijdige berichten in 1 post #reclames

Lol ik heb net een van mijn berichten van m’n boekstagram gepromoot voor €12, ben echt heel benieuwd of het aanslaat want het gaat me een beetje te langzaam met mijn groei

En weet iemand of je youtube reclames kunt omzeilen met een chromecast?

11 likes

Geen ervaring met horeca. Maar een tijdje terug heb ik hetzelfde overwogen, ik wilde wat extra uren maken bij een tweede bedrijf in het weekend (maar mijn motivatie was vooral extra geld). Na het rekenen kwam het erop neer dat ik er echt geen drol aan over hield, de helft ging er bijna van af.

In jouw geval is je motivatie anders (gezelligheid) en verdien je vaak ook nog wat zwart (fooi enz) in de horeca, dus je zou dan eens moeten afwegen en uitrekenen of dat bedrag en de gezelligheid die je zou overhouden je tijd waard is.

1 like

Hahaha wat is love Island vrrrreeeeeeselijk. Mijn god, die mensen doen echt alsof iemand doodgaat. Wat een drama lama’s.

HAHA dit is week 2!

Je kan kijken naar het equivalent van flexijobs? In België kan je als minstens 3/4 tijd werkt onder een zeer gunstig belastingsregime werken in horeca. @daytona ken jij NL’se namen?

1 like

Valt mee! Het wattenstaafje is een heel stuk dunner dan je in je gedachten hebt. Die ik mijn keel voelde in geeneens en die in mijn neus kietelde en dat ging gewoon net iets te lang door waardoor het vervelend werd. Ik heb van tevoren ook gewoon aangegeven dat ik het vrij spannend vond, dus zij bleven ook heel rustig.

Succes en hopelijk test je negatief.

2 likes

Oh heel allround dus :smiley:

Ja ik vond het echt veel tijd kosten. Werkte vaak op woensdag- of donderdagavond en dan tot 12u ofzo en de volgende dag weer vroeg op om op kantoor te zitten. En dan nog een dag in het weekend, waardoor je dus maar 1 dag echt vrij bent. Ik moet wel zeggen dat ik zowel in de horeca als op kantoor best veel reistijd had. Zowel woon-werk als kantoor-horeca.
Ik deed horeca ook voornamelijk voor de gezelligheid, toen er steeds minder mensen van het gezellige groepje waren ben ik er maar mee gestopt, want toen vond ik het niet meer de moeite

1 like

@Jones Ik heb het 2 jaar gedaan elke donderdagavond van 18 tot 1 en dan tweewekelijks op zondag van 12 tot 22uur. Ik vond het zeer leuk en kende mijn horecateam ook al lang. Ik werk fulltime als event manager dus ik kon het niet maken om events van het echte werk niet gepland te krijgen of te cancellen voor de bijbaan. Had ik echt een 9 to 5 gehad dan zou ik het blijven doen.
Vrijdagochtend was wel pittig maar dat kwam meer door drank dan vermoeidheid.

1 like

Dit. Is. Goddelijk.

Ik kan niet beschrijven hoe fucking lekker dit is.
Echt, koop het.

21 likes

Ik ben positief getest. De hoofdpijn waar ik het meest last van had ik gelukkig voorbij. Ik ben helaas nog niet klachtenvrij dus mag het huis nog niet uit. Het is nu 1,5 week na mijn eerste symptomen. Morgen wordt mijn vriend getest en hij heeft dezelfde klachten als ik (verkouden, spierpijn + buikloop). Ik vrees dus dat ik nog eens 10 dagen thuis zit. :no_mouth:

1 like

Ik ga morgen met mijn moeder naar de Spa en ik ben er zoooo hard aan toe! Even een dag relaxen en proberen m’n hoofd leeg te maken.

3 likes

Miss een impopulaire mening maar ik vond dit dus echt een enorme teleurstelling.

5 likes

Waar is het mee te vergelijken? Heb het in mijn kar gehad maar teruggelegd :frowning:

Jammer!
Ik had laatst eens Oreo biscuits ijsjes (koek vorm). Smaakte raar, oreo stuk was zompig. Idee 10 execution 3

1 like

Mijn date zou morgen komen maar hij liep flink te klagen over het weer en dat ie niet kan blijven slapen en dat hij op dieet is en daar heb ik geen zin in dus ik heb afgezegd, maar ik heb speciaal mijn werk afgezegd voor hem en nu weet ik niet wat ik met mijn vrije avond moet met dat lekkere weer :sweat_smile: mijn vriendinnen zitten in quarantaine of hebben al plannen, heb mezelf echt genaaid

2 likes

@Soy.peor @anon44347600

Nou, ik heb dit dus al ooit eens bij de Action gehaald. Maar toen was die binnenkant, die oreocrème, gewoon hard. Een beetje zoals de witte choco van Kinder. Wel lekker maar niet bijzonder.

Maar nu heb ik het bij de Jumbo meegenomen en die crème was echt suuuper zacht, romig, gewoon oreo mousse in een chocoladebol, ja, echt hemels.
Dus ik ben helemaal verkocht. Wel duur, €3, maar wel het geld waard (vind ik).

@anon808047
In die van mij zaten nu dus ook geen lepels haha. In die ik ooit bij de Action gehaald had wel, twee paarse lepeltjes, idd 1 per 2 bollen :joy:.

Misschien hebben ze dus het recept / de verpakking vernieuwd of was die van Action gewoon een soort van over de datum. Maar nogmaals voor iedereen: HEMELS. Try it! :heart_eyes:

3 likes

Lekker ergens een boek lezen of een stukje wandelen met podcast!

Edit: is dat diezelfde scharrel met heimwee? Wat een zeurkous

Hahaha ja die zeurkous ja :joy:

Zelfs ik word moe van hem en ik ken ‘m niet eens

7 likes

Hey ja ik! Precies om dezelfde reden als jou, voor de gezelligheid. Ik heb een halfjaar nog op papier in het weekend doorgewerkt, naast een 40-urige werkweek. Alleen was dat met loonheffing een gedoe en moesten ze mij een vast contract aanbieden, wat vanuit beide kanten eigenlijk niet wenselijk was. Dus nu werk ik sinds een jaar zwart en dat vind ik helemaal prima zo. En horeca is geweldig! Voelt gewoon fijn om in het weekend weer tussen de dorpse “jongeren” te zijn na een week tussen de serieuze westerlingen te hebben gezeten. :wink:

1 like