Wat je even kwijt wil #42

Mijn auto moest gemaakt worden en eigenlijk wilde ik daar gewoon blijven tot het klaar was, maar toen zag ik dat ze een mini hadden als leenauto (vond ik vroeger mega leuk) en heb dus net voor het eerst in een mini cooper gereden :grin:

27 likes

Hoe kon je dat dan al?

1 like

Ik denk echt elke dag: morgen neem ik een fleecedeken mee. Ik weet alleen niet of mijn baas dat heel leuk vindt

Als je geen bezoek op kantoor hebt moet dat kunnen toch. En als op je schoot ligt zie ook niet.

Is een poncho misschien iets? Valt minder erg op en kan je nog als fashion afdoen.

1 like

Oh, een poncho is wel echt een supergoed idee en die kan ik ook nog eens zelf maken. Een soort werkponcho hahaha

2 likes

Nooo! Wat was het?

Deken zou echt ideaal zijn, gewoon lekker een burrito zijn achter de computer.

1 like

Je kon toch al mapjes maken? En je kon apps op de pagina erna zetten als je een leeg beginscherm wil

1 like

Oh zo. Ik vind hoe het nu is daarmee niet te vergelijken

Heeft iemand van werk geen auto die even heen en weer kan? Of een collega die toevallig paracetamol in dr tas heeft zitten? Heb je zelf vast ook al aan gedacht hoor haha.
Sterkte!

Mijn buurvrouw werkt sinds corona tijd halve dagen thuis want ‘het is zo zwaar zo’n hele dag thuiswerken’
 En ze krijgt wel haar salaris volledig. Ik ga eens vragen of ze nog mensen zoeken.

1 like

Ik ben vandaag jarig en m’n collega’s weten dat geloof ik niet. Ik sprak net twee directe collega’s via teams en ik vind het bij voorbaat al ongemakkelijk dat ze daar later achter komen en zeggen ‘ohh waarom heb je niks gezegd toen ik je sprak!’ :weary: Niet dat een verjaardag zo’n big deal is maar toch

2 likes

Ik voel me een dramaqueen, maar ik wil deze gedachte toch even delen:

Soms krijg ik echt buikpijn / stress van het feit dat het werkleven gewoon het leven is. VOOR ALTIJD die verantwoordelijkheid.
Als student kon je gewoon bepalen om niet of later te gaan. Dat deed ik overigens nooit, maar het kĂłn. De reis naar school voelde ook altijd als een extra uurtje om te slapen / chillen / muziek te luisteren. Nu ben ik onderweg naar werk al bezig met dingen die ik nog moet doen, die zijn blijven liggen, dingen waar ik geen zin in heb.
De hele dag moet ik actief zijn, aan staan, verantwoordelijkheid dragen. En dat VOOR ALTIJD.
Haha en ik vind mijn baan leuk, heb er oprecht plezier in, dus dat is niet het probleem. Gewoon die eeuwige verplichting :sob:

Hoop dat iemand dit herkent en dat ik niet een complete weirdo ben.

53 likes

Dankjewel! Ik heb het nu toch maar subtiel gezegd dus de toekomstige ongemakkelijkheid is opgelost :grimacing:

1 like

Is het normaal dat je huurtoeslag later krijgt dan zorgtoeslag? ik ben er al twee maanden mee bezig om het allemaal te regelen en nu heb ik alleen zorg gehad :x:

Volgens de belastingdienst.nl krijg je het op dezelfde dag

Nee hoor, heel herkenbaar juist! Ik vind mijn werk ook leuk, ga er nooit met tegenzin heen, maar inderdaad het gevoel dat dit voor altijd is. Ik skipte overigens wel heel wat uren op de middelbare en tijdens studie haha. Maar ik heb zoveel leuke herinneringen aan die tijd, zoveel leuke dingen gedaan, onbezorgd etc.

Nu moet ik idd 8 uur per dag aan staan, vroeg opstaan, naast werk ook nog studeren in mijn vrije tijd en huishouden. En dan denk ik soms van: nou als ik doodga later dan herinner ik me deze periode waarschijnlijk gewoon als één grote waas van elke dag semi-hetzelfde. En dat vind ik dan zo zonde van mijn leven ofzo.

4 likes

Dan hou ik de app in de gaten

1 like

2 mannen in de trein hadden hun mondkapje niet op, ze praatten geen Engels en ik was zooo geïrriteerd. Toen de conductrice kwam deden ze het ineens op. Ik zei ‘no dont’. Omdat ik hoopte dat ze een boete kregen tbh. Ik dacht wat een schijnheilige kutlui. Dus ik zei dat tegen de conductrice en die heeft het echt zowat naar ze geschreeuwd dat ze dat ding moesten opdoen. En terecht. Godsamme. Wat is de moeite.

9 likes

Voordat het aangevraagd / een wijziging verwerkt is of voordat het op je bank wordt gestort?
Want het aanvragen / verwerken kan wel 3 maanden duren