Wat je even kwijt wil #43

Bestaat gewoon!

16 likes

Keer!
Geen idee hoeveel dagen dat dan zijn.

Oh god er is wat gebeurt in onze straat en er komt een trauma heli aan

Hahahah. Nouja ze weten dit dus heel goed van mij, maar dat besef lijkt mij niemand door te dringen :face_with_raised_eyebrow:

Eindelijk weer chai tea latte cups voor mijn dolce gusto gevonden :heart_eyes: wel jammer dat de ah ze nog steeds niet heeft!

3 likes

Ik bestel dat bij koffiepiraat!

1 like

Ik kan er zo nerveus van worden om bezoekers op te halen. Moest net twee hoge piefen ophalen en dan krijg ik echt een error! Het was ook nog eens bezoek voor de baas van mijn baas (lol lekker duidelijk) ughh. Vind mijn werk echt wel leuk maar dat bezoekers halen heb ik echt niet gemist :joy:

@thee

Succes!

2 likes

Vind je dat (te) lang of kort :sweat_smile:?

Ik ben een paar jaar geleden vanuit de plaats (A) waar ik ben opgegroeid verhuisd naar een stad (B) dat 45 minuten rijden (met de auto) vanaf A is. Mijn familie woont nog in A. Ik heb zelf geen rijbewijs, dus ik ga met enige regelmaat met de trein naar A, wat veel langer duurt dan met de auto. Dan ben ik zo’n anderhalf uur enkele reis onderweg, van deur tot deur. Mijn moeder is in die 4 jaar dat ik hier woon hier 3x geweest en mijn zus volgens mij 2x. For some reason vinden zij die 45 minuten in de auto een enorme wereldreis ofzo. Ik heb al wel eens geuit dat ik het jammer vind dat als we elkaar willen zien, ik altijd degene ben die moet reizen terwijl het voor mij met de trein echt meer moeite is dan voor hen met de auto.

A.s. donderdag zijn ik en mijn zus (tweeling) jarig en vragen mijn moeder en mijn zus nu of ik dan naar mijn zus haar huis (in A dus) kom. Dit heb ik alle voorgaande jaren, toen er geen covid was en we het dus echt vierden met een groep familie en vrienden, gedaan. Maar ben ik er wel een beetje klaar mee dat ze dat weer zo makkelijk verwachten. Ehm nee dus. Ik heb geen zin om op mijn eigen verjaardag uren in het OV te moeten gaan zitten. Dus dat heb ik ze net gezegd.

Voel me nu ergens wel een beetje sip dat ze zelfs op mijn verjaardag niet de moeite willen nemen :pensive:. Maar goed, ik heb die dag vrij, dus ga dan maar gewoon lekker uitslapen, gamen en lezen. Ook een prima dag. En gelukkig woon ik samen en komen mijn schoonouders nu waarschijnlijk wel even langs 's avonds.

9 likes

Heeft zij een veel groter huis ofzo? Ik zou dit ook niet leuk vinden. Ik heb dit ook in de familie, dat ze zeggen dat ik naar hun afgelegen dorpen moet komen als we willen afspreken. Terwijl ik dan ook veel langer onderweg ben. Ze houden niet van de stad zeggen ze.
Nou ik bedank daar nu voor, dan zien we elkaar maar niet. Als ik erover nadenk word ik er wel verdrietig van maar probeer dat ook van me af te zetten.
Misschien bedenken je zus en moeder zich nog, en anders klinkt je verjaardag ook chill!

1 like

Ik grijp ook echt elke keer mis. Love hun chai :heart:

1 like

Oh heel herkenbaar, wat stom! Ik ben er op een gegeven moment ook mee opgehouden en na een stille periode komen ze nu vaker hierheen rijden. Hoop dat jouw familie zich ook beseft wat ze eigenlijk aan het doen zijn. Maakt niet uit welke relatie, het moet van 2 kanten komen.

4 likes

Ik heb eigenlijk alleen maar brood en kwark in huis en tering. Heb al brood op vandaag. Zit echt elke keer koelkast en kastjes open te trekken maar daarvan gaan ze niet opeens vol met betere/lekkere dingen zitten.

3 likes

9 likes

Ja ze heeft wel een groter huis. Gewoon een rijtjeshuis en ik woon in een appartement. Dat is inderdaad ook de reden dat ik voorgaande jaren wel daar naar toe ging, omdat we het meestal vierden met zo’n 20 man en dat past natuurlijk niet in mijn appartement. Maar ja, nu gaat het alleen om 3 personen (ik, zus en moeder) dus dat kan ook prima in mijn huis.

Vind dat ook een rare redenatie van jouw familie ja. Ze hoeven toch niet per se te winkelen in het centrum van die stad ofzo, het gaat er toch om dat ze ook een naar jouw huis komen in plaats van altijd andersom

Ga het nu ook maar proberen los te laten en er inderdaad voor zorgen dat ik gewoon alsnog een chille verjaardag heb!

3 likes

Toch wel fijn om wat herkenning te lezen, ook @Deurklink. Soms ga ik toch een beetje aan mezelf twijfelen of ik me niet aanstel en inderdaad die extra moeite steeds moet doen, want ik ben tenslotte degene die verhuisd is naar een andere stad. Maar dat slaat natuurlijk nergens op, het moet inderdaad van twee kanten komen.

Dat wat jij schrijft over sommige ‘vriendschappen’ herken ik ook heel erg ja! Echt jammer. Maar je weet wel gelijk hoe een vriendschap er nou eigenlijk voor staat. Echt bizar dat je zus dan nog durft te zeggen dat je te weinig bij haar langskomt, wtf :sweat_smile:.

1 like

Ik heb een filmpje gehad van allemaal vrienden en zelfs m’n broers (die wonen in Stockholm en Nieuw-Zeeland) voor m’n verjaardag dat ze happy birthday zingen en ik moest huilen zo lief :sob:

60 likes

Oeh, leuk!! Hopelijk zit er een fijn paard tussen :blush: .

1 like

Gefeliciteerd!! Had jij ook niet een keer zo’n lief filmpje voor je broer in NZ gemaakt voor zijn verjaardag? Dat vond ik toen zoo lief!

@anon44972210 Wat een onzin zeg, ik zou dat ook niet leuk vinden! Je familie mag ook wel eens ‘moeite’ voor jou doen, snap best dat je hier zo geen zin in hebt op je verjaardag.

1 like

Ik snap je moeder en zus ook wel een beetje. Of jij moet reizen of er moeten 2 mensen reizen. Denk dat het idee ‘jij bent degene die naar een andere stad is verhuisd’ ook wel meespeelt.

Maar snap jouw kant van het verhaal ook hoor, zeker als zij met de auto kunnen en jij veel langer in het OV moet. Hoop in ieder geval dat je alsnog een leuke verjaardag hebt!

1 like