Wat je even kwijt wil #43

heeeeeel herkenbaar, maar nu met rona en alles. begin ik dingen steeds meer los te laten. tenminste, ik probeer het. Heb om de twee weken op maandag vrij van werk, maar zelfs nu heb ik zoiets van; laat mij maar werken. :sweat_smile: (maar ik ga het niet voorstellen lol)

@vitaminwater het besluit nemen wat je gaat eten :star_struck:

Ik zit ondertussen nog steeds aan mijn excel sheet te werken met borduur garen, welke ik heb en welke ik voor patronen heb. Nu ben ik met het laatste stuk bezig; patronen die ik heb en kijken welke kleuren ik heb, welke ik niet heb en wat daar dicht bij komt. als het er niet dicht bij komt, dan bestellen. ben er BIJNA. (dit is dus een klusje wat ik waarschijnlijk nooit zou hebben gedaan als er geen rona was, want geen tijd.)

4 likes

Thuisbezorgd vast stalken zodat je straks een goede keuze kan maken :partying_face:

Ik heb ook morgen tentamen en heb zojuist om 13:00 het boek voor het eerst dit jaar open geslagen :clown_face: het is gelukkig vanuit huis en open-boek dus ik maak me er niet zo druk om, maar ik had op zich wel iets eerder kunnen beginnen, typisch weer dit

4 likes

Ik deed het boek pas open op het moment van het tentamen. Dat is toch het ding van open boek, je kunt er niet voor leren :nerd_face:

1 like

Haha ja, ik heb eigenlijk nog nooit open-boek tentamens gehad dus dit is nieuw voor me, ik zit nu maar even een overzichtje te maken van wat in welk hoofdstuk wordt besproken, belangrijke theorieën en begrippen enzo. Echt jammer dat ctrl+f in het echte leven nog niet bestaat.

1 like

Je kan het, echt!! Heb je die app op je telefoon? De overheid is ook met een nieuwe campagne begonnen, heb je dat al gezien? https://www.puurrookvrij.nl/
veel succes!!!

1 like

Queen zegt dat het tijd is.
9 likes

Huh er staat ineens een meisje bij aanbevolen bij insta waarmee ik 2 jaar geleden een date mee heb gehad. Heb haar daarna nooit opgezocht ofzo, zelfs niet eens aan haar gedacht, maar vraag me af of zij mij dan heeft opgezocht?

23 likes

Dat was te vroeg :joy:

11 likes

Ik heb net Domien, Chris en Bas gezien!!! Van Manmanman #fangirl

6 likes

En, brandweer al moeten bellen?!

1 like

Als je een docent een mail stuurt met als aanhef ‘Geachte dr. Achternaam’ en diegene stuurt als antwoord ‘met groet, Voornaam’, gebruiken jullie dan dezelfde aanhef als in de eerste mail op het vervolgmailtje, of dan informeler?

Cold turkey stoppen is ook niet makkelijk!!

Mij hielp het soms (ook met vallen/opstaan) na te gaan wat nu het “verlangen” naar een sigaret triggerde. Zocht ik een “rust” momentje, was het verveling, stress. Daar dan op te anticiperen (voor zover mogelijk). Wees maar lief voor jezelf ook al lukt het niet de 1e x want roken is wmb met name juist een mentaal dingetje. Iets wat comfort biedt, ik noemde t gekscherend “Nico mn buddy” (je moet toch wat). En minderen is ook al een stap in de goeie richting als in 1x stoppen niet lukt.
Succes!!

1 like

Oh het is ook echt zo zo moeilijk, don’t be hard on yourself. Je doet je best en je wil graag en dat is al heel veel waard. Bij mij is het ook echt met veel vallen en opstaan gegaan maar wat mij heel erg heeft geholpen is om het niet als een ultieme endgame te zien zo van nu ga ik NOOIT meer roken. Dat is gewoon niet heel realistisch want dat lukt de meeste mensen niet, en bovendien lijkt dat een veel te grote opgave in je hoofd waardoor je veel sneller opgeeft, omdat je denkt dat lukt me toch nooit.

Ik probeerde gewoon elke dag opnieuw mezelf voor te houden dat ik die ene dag niet zou gaan roken. Dat lukt dan makkelijker en dan kan je jezelf op moeilijke momenten ook makkelijker oppeppen, ik kon het gister ook dus vandaag ook, het is maar 1 dag waarop ik even moet doorbikkelen. En soms heb je een terugval en dat geeft niet. Geef het dan niet meteen helemaal op omdat het allemaal voor niks is geweest maar vergeef jezelf, en probeer het morgen weer opnieuw. Dan is er ook maar 1 dag verloren, in plaats van je volledige stoppoging. Dag voor dag. Je kan het :muscle:

6 likes

Ik gebruik dan informeler, maar dan iets van beste voornaam achternaam

1 like

Hing van de ander af, hoe veel ouder of formeler in het echt. Soms deed ik nog als tussenstap bij de vlg reactie: “geachte heer Jansen, beste Rob” (toen ik op een secretariaat werkte) en dan de vlg daarop: “beste Rob” (en na 2x was ik ook klaar met dat ge-beste heen en weer) en werd het: Hi Rob

5 likes

Ik neem meestal over wat de ander doet. Dus als hij/zij naar jou Beste Voornaam stuurt dan doe ik dat daarna ook.

2 likes

Ja, dat was ik van plan. Ik moet nog echt wennen aan Nederlandse aanspreekvormen. In België was het altijd gewoon lekker duidelijk: altijd zo formeel mogelijk. Vond ik veel overzichtelijker

Had je haar op whatsapp of facebook. Dat is allemaal gezellig met elkaar verbonden.

In Nederland is het meer:

Hi Lemon,

Prima als je je paper 5 jaar later inlevert,

Gr Hemk
– sent from my ipad 04.53

62 likes