Wat je even kwijt wil #43

Zo herkenbaar. Ook echt gewoon 1/3e van de prijs, doe normaal.
Hallo, dan geef ik het nog liever voor niks aan iemand die het echt nodig heeft.

2 likes

Wat fijn :heart:

1 like

Ze waren er om 10.05. Dus ik eet nu een lekker verse boterham met kaas haha.

1 like

Oh! Dat is dan aan m’n neus voorbij gegaan haha. Waren ook random nacht hersenspinsels

Ik heb 10 minuten om een was in de machine te gooien en te ontbijten maar ik zit op mijn telefoon te forummen

:thumbsup:

5 likes

Werd het zo verwoord? Dit is namelijk nog best wel belicht uit het perspectief van de ander.

Zou het kunnen zijn dat ze het jammer vonden dat jij dit zelf bagatelliseert, dus voor jouzelf?

Juist omdat successen ook gevierd mogen worden, en het belangrijk is om stil te staan bij Pos validatie en jij vast ook niet zou willen dat jouw complimentjes aan een ander worden genegeerd. Ik kan me voorstellen dat als het om een goeie werk-prestatie gaat, het in het begin onwennig is om te antwoorden “ja idd het was best lastig maar ik ben er goed voor gaan zitten en het is me gelukt, leuk dat je erop terugkomt, tnx”.

Ik herken wat je schrijft maar ik ben de laatste jaren ook minder “bescheiden” geworden hoor. Als je alle zooi maar wegwerkt en ballen voor anderen opvangt, is het minste (en eerlijke) wat ik kon doen: onderkennen dat ik hier hard voor heb gewerkt. Dat gaat toch niet vanzelf.

Het klinkt missh cliché maar het gaat ook om groei van de onervaren junior die ja en amen zegt (niet dat jij zo bent) naar iemand die medior/senior denkt —> op werk voor zichzelf opkomt en ook niet alles onder het tapijt stopt. Mijn collega zei eens: als je altijd maar doet alsof het je moeiteloos lukt en je eigenlijk niet de ballen uit je broek werkt, dan wordt dat het nieuwe normaal (pre Corona hehe) en maak je het jezelf alleen maar lastiger. Dan denkt men, goh die Scorpio doet het maar ff.
Maak het idd kenbaar. Is een advies waar ik naar leef sinds paar jaar en werpt echt zijn vruchten af. Nu is er ontzettend veel oog en dankbaarheid (ook in financiële zin beloond) voor wat ik doe. Hopelijk heb je hier wat aan, lang verhaal zo - en meh - dagen hebben we allemaal! :revolving_hearts:

6 likes

Ik heb gister een berichtje gestuurd aan de bakkerij waar ik zatedag zou gaan beginnen dat ik ziek ben en in afwachting van een coronatest. Overigens ben ik dat nog maar heb geen reactie van ze ontvangen. Zal ik ze nu gaan bellen? Ik kan hier zo nerveus van worden! Ben dan bang dat ze boos op me is omdat ik op mijn 1e dag al ziek ben en ik kruip dan het liefst helemaal in mijn schulp. Ben net een kind maar ik vind zulke dingen zo lastig.

De bakker waar mijn moeder de administratie voor doet, checkt echt maar om de 2 dagen (als het mee zit) hun mail. Zou idd even bellen vanmiddag als je nog niets hebt gehoord! Sowieso even fijn missch om het telefonisch te doen? En hoezo boos, dit ligt echt buiten jou om

1 like

Oh jongens ik heb zo’n lekkere week vakantie!! Ik ben eigenlijk heel blij dat het nu zulk vies weer is. Kan ik lekker in huis omrommelen zonder me schuldig te voelen.

Had vanochtend met zin om 09.00 een afspraak bij de kapper gemaakt (alleen even knippen, niks bijzonders). Toen ben ik de stad nog even snel doorgelopen voor 2 cadeautjes en heb ik voor mezelf een boek en nieuwe sloffen gekocht. En nu zit ik om nog maar 11.00 al lekker aan de koffie met een nieuw boek :grin:. Oh én natuurlijk ook even langs de bakker geweest voor een lekkere lunch straks.

@anon46421473 heb je je sollicitatie al gehad? Hoe ging het? Als je nog moet: succes :grin:!!

Edit:
@Negativ ze zullen daar vast niet boos om worden. Ik denk dat ze zelf ook liever hebben dat personeel met coronagerelateerde klachten niet komt werken! Ik zou straks inderdaad even bellen voor de zelerheid, dan ben je er maar van af.

15 likes

Ik heb geen email adres dus had haar een appje gestuurd op het nummer waar ze mij uitnodigde voor het sollicitatie gesprek. Die uitnodiging is ook volledig per app gegaan omdat ze verder in de winkel staat. Het is een privenummer dus ze heeft het wel gelezen. En geen idee waarom ze boos zou moeten zijn, maar ik ga daar dan gelijk vanuit.

1 like

Nou Disneyland over 4 weken is nog steeds niet geannuleerd (geboekt in februari), denk ook niet dat dat nog gebeurt, alleen de Thalys net wel, dat had ik dan weer wel verwacht.

Ik moet zo vaak plassen, echt heel irritant. Ben nu bij de kapper en heb 1 kop thee gedronken. Toen ben ik naar de wc geweest en nu moet ik alweer terwijl ik bewust niks meer heb gedronken.

1 like

Mijn instructeur belde me vanochtend om te zeggen dat er een leerling uitvalt en een plekje over heeft, of ik zin had om weer te touren. Jazeker :sunglasses:

7 likes

Ik moet heel nodig poepen maar m’n werktelefoon kan ieder moment bezorgd worden dus ik durf niet. En ik krijg m’n rolgordijn nog steeds niet omhoog!!! Ik snap er niks van?? M’n duimen doen er pijn van en ik ben helemaal gefrustreerd.

Ik lag om 08:32 nog in bed, heb tussen toen en nu naar werk gefietst, met 27 kinderen door de regen naar de stad gefietst, 1 u. 15 door een museum gelopen én daarna zelf 4 km hardgelopen.

Nu trek in koffie :biggrin:

14 likes

Klinkt wel goed! Ik ga voor je duimen :crossed_fingers:.

Wat een rare vraag aan het einde trouwens. Is dat weer zo’n typische sollicitatie vraag om je creativiteit te testen ofzo? Ik ben wel benieuwd naar je antwoord haha, ik zou echt geeeen idee hebben wat ik daarop zou moeten antwoorden :thinking:.

1 like

oh jongens, ik heb zoveel liefde voor mijn kat (ok, de kat van mijn ouders), maar ik ben zo ontzettend allergisch voor haar. Als ik hier ben, ben ik altijd met haar aan het knuffelen. Maar ik moet zoooveeel niezen en heb de hele tijd jeuk en traanogen. Cetirizine helpt alleen als ik haar niet knuffel en niet mijn hoofd in haar vachtje doe.
Maar goed, ik heb het er maar voor over

3 likes

Maar moet die sticker dan op de fiets blijven zitten? Anders zou ik de fiets even ergens anders stallen en dan weer terug zetten :sweat_smile:

Maar inderdaad een rare oplossing. Je zou zeggen bouw er nog een bij ofzo.

1 like

ik zou letterlijk al die markers als een soort easter egg in het gebouw hadden verstopt hueheuheu. In een plant, achter allerlei voorwerpen etc

5 likes

Hahahahah ik heb dit altijd als iemand in de trein bij de 4 zits tegen over me wilt zitten maar dan toch door loopt. "Goedzo optyfen "

6 likes