Ik ben kortademig en weet 95% zeker dat het door mn alergieen komt want ben daar de laatste tijd veel mee in aanraking gekomen. En had dit vroeger ook altijd. Heb vandaag over een brug gefiets en mn conditie is ook ver te zoeken dus zo heb ik het lekker erger gemaakt.
En normaal is het dan gewoon ff 1 nachtje kut slapen en weer door. Maar nu met die tyfus corona ben ik ook nog eens half in paniek dat dat het kan zijn. Terwijl ik verder geen symptomen daar van heb. Ulggg
Ben al vanaf half 5 wakker 
Wtf er vloog net (terwijl ik op de fiets zat naar het station, het iets na half 7 en nog super donker buiten is) iets van een grote vlieg of wesp ofzo tegen m’n voorhoofd 

Fijn, een storing van ziggo tot 11:45 
Godverdomme, word er elke keer zo boos van he. Ook wel heftig dat ze steeds zo groots uitrukken maar hem nog steeds niet hebben gevonden
Nog te vroeg om echt te juichen want ik heb vakantie maar sinds ik gestopt ben met meer dan twee koppen koffie per dag (don of vr) toch elke nacht bijna 30% of meer diepe slaap. Voorheen altijd rond de 11%. Ben echt benieuwd hoe dat gaat als ik weer ga werken. Voor de klas drink ik soms wel vier of vijf koppen koffie. Dat gaan we niet meer doen.
Een half jaar geleden was ik aan het zeuren dat ik gewoon echt niets te doen had qua werk op kantoor/thuiskantoor, maar de laatste anderhalve maand kom ik zo erg om in het werk en het voelt zoooo goed om elke dag voldaan terug te blikken op een drukke werkdag.
Dat verschil is wel groot!
Hoe meet jij dit eigenlijk? Via een fitbit?
30% is toch hardstikke veel diepe slaap. Bij mij staat dat het gemiddelde voor vrouwen van mijn leeftijd 12-23% is. Bij mij zijn er 4 slaap fasen die gemeten worden overigens, wellicht dat dat nog uitmaakt.
Met een ander soort smartwatch. En het geen is absolute wetenschap natuurlijk maar ik gebruik het om verschil waar te nemen. Geen idee wat hij nou eigenlijk meet.
En ik word nu de laatste paar dagen ook gewoon chill wakker, dat zegt ook wat. Al zo lang slaap ik wel de hele nacht maar als ik dan wakker word 's ochtends voelt het alsof ik gewoon acht uur met m’n ogen dicht heb gelegen. En nu word ik echt wakker en voel ik me lekker. Dus ik hoop dat het aanhoudt.
Nee, snap ik inderdaad! Wel echt tof dat je zo kan zien wat caffeine met je doet!
Ik merk dat zelf ook altijd als ik alcohol drink. Mijn hartslag is wat hoger in rust en mijn slaap is ruk haha.
Wel fijn dat je nu uitgerust wakker wordt! Hopelijk kan je het volhouden 
Ah, dit is zo naar. Ik loop normaal bijna dagelijks door het Beatrixpark maar ik durf er nu al een tijd niet alleen doorheen te lopen.
Het blijft triest dat we in een maatschappij leven waar je als vrouw vaak extra op je hoede moet zijn.
@Axolotl heel veel sterkte de aankomende tijd maar wat heb je lieve kinderen. 
Ik had vannacht gedroomd dat er opeens een onbekende forummer bij mij in de klas stond met uitgeprinte forumberichten van mij. Alleen om aan mijn studenten te laten zien dat ik spel- en schrijffouten maak. En dat ik daarna probeerde te achterhalen wie de klokkenluider was maar dat niemand die gebruikersnaam op FF had.
in je voorhoofd is dat wel lekker hoor
Vrijdag is de uitvaart van opa en nu ben ik ineens mega verkouden. We zijn maar met een heel klein groepje maar misschien mag ik niet eens naar de crematie komen. Ik ben er helemaal kapot van. Wat een kut timing dit
Hoe laat dronk jij je laatste koffie? Ben wel benieuwd!
Misschien kan je vandaag nog laten testen? Hopen dat je dan snel de uitslag hebt. Als die negatief is, zou je dan wel willen gaan? Heel veel sterkte 
Nou dat viel dus wel mee, sowieso nooit na 16u en meestal niet na 12u of 13u. Maar de hoeveelheid voor 12u was soms wel echt debiel. Weet ook niet of het hier nou direct mee te maken heeft maar het is wel opvallend en ik drink net zo lief decafe of oploskoffie met heel laag percentage koffie (liever decafe) dus ik ga er maar mee door. Geloof dat het geen kwaad kan om minder caffeïne binnen te krijgen 
@FrozenFlame Ik heb dus toevallig zaterdag een paar glazen wijn gedronken en meteen weer 11% diepe slaap en verrot wakker worden idd, en verhoogde rusthartslag. Waren echt maar drie of vier glazen, bizar dat effect.
Eerste mogelijkheid om te testen is vrijdag middag😭
Maar ik hoop dat het gewoon komt omdat m’n neus geïrriteerd is door al het janken van gisteren en dat ik daar ook m’n hoofdpijn aan te danken heb. Ik ben in ieder geval als een idioot m’n neus aan het spoelen met een halve liter zoutoplossing elke paar uur en dat lijkt wel te helpen
Oh wat vervelend
maar ja hoofdpijn is ook meestal wel een logisch gevolg van veel huilen. Hopelijk trekt het weg straks.
Ik kwam gisteren tot de conclusie dat mijn leven eigenlijk “zo saai” is dat ik weinig merk van maatregelen enz.