sorry
Vind ik ook
Ik heb de afgelopen maand zo hard en veel gewerkt bij mijn bijbaan omdat ik geld nodig heb, nu gaat er van de 500 euro die ik heb verdient ineens 200 euro af voor āloonheffing en premie volksverzekeringā? Waarom is dat ineens zo veel? De vorige maanden ging dat er niet vanaf
Hahaha had een vrouw van een klantenservice aan de telefoon. Zegt ze: ja zoals het spreekwoord luidt is er geen peil ehh geen eh geen speld aan vast te knopen
Omdat je je korting niet aan hebt staan
heb ik welā¦
Tja dan klopt er toch iets niet want als je die korting aan hebt is netto bijna hetzelfde als bruto. Zonder gaat er zoān bedrag vanaf
Was het maar zoān feest⦠bij mij zit er, met korting, echt veel verschil tussen bruto en netto. Maar dat is geen bijbaan.
Werk je er al lang Luzarl?
Het kan te maken hebben met hoogte van je loon tot nu toe
wellicht even intern vragen aan iemand? Hr bijvoorbeeld? Misschien kunnen ze het dan voor je verklaren hoe en wat.
Er is een klusjesman want mijn douche lekte gister en hij is heel aardig en gezellig maar ik moet gewoon werken haha.
Bevalt je nieuwe huisje tot nu toe?
ja ik werk er al sinds februari en ik heb nog nooit die korting niet gehad⦠ik heb meteen gebeld @Clancy, en @grace het contract van deze baan is per 1 okt verlopen dus ik heb mijn korting bij mijn andere baan per 1 okt aangezet, ik dacht aangezien ik deze uren in september heb gemaakt krijg ik gewoon nog korting⦠ik heb echt een gigagroot probleem nu kut zeg
Jaaa ben zo gelukkig! Moet nog wel veel ordenen en wat dingen aanschaffen maar het is echt een fijn plekje
Oh dat is zuur.
Je krijgt het wel terug, maar pas als je aangifte doet/kunt doen.
Heb je een andere optie om even aan geld te komen?
Als ik het goed begrijp, heb je de uren in september gemaakt, maar hebben zij het verwerkt in oktober (dat kan je zien op je loonstrook, of er 10/2020 op staat). Je kunt ze, als je echt in de problemen komt, vragen of ze de uren in september willen (bij)boeken in plaats van in oktober. Dat zou ook de bedoeling moeten zijn als je contract per 1-10 is verlopen, anders kunnen ze de uren niet meer verwerken in oktober. Dit omdat je dan officieel al uit dienst zou moeten zijn gemeld.
bovenaan mn strookje staat 06-09-2020 en periode 9, dus dat is gewoon september neem ik aan haha. De man van de administratie had het ook al gezien en vond het ook vreemd dus die belt me nog
Een collega mailde net met in de onderwerpregel iets met āwƔƔrbijā en toen moest ik natuurlijk terugmailen met AARDBEI. Nou dit was het hoogtepunt van mijn dag groetjes
Waar werk jij eigenlijk nu? Ben gewoon benieuwd hoor, geen gekke bedoelingen hahha
Ja, in principe was het daarvoor, maar ze dacht bij mij dat het door mān hooikoorts kwam en mān buis van Eustachius verstopt zat (is in mijn familie wel een bekend probleem), dus ze wilde eerst dat oplossen. Heeft alleen niks gedaan, haha, allergieklachten zijn dan wel weg maar piep wordt alleen maar harder.
Ik hoor wel vaker dat huisartsen zeggen dat je er maar mee moet leren leven en dat is ook gewoon vaak zo, maar volgens mij heeft een KNO-arts echt wel nog oplossingen of tips voor je die het misschien niet genezen, maar wel verminderen/leefbaar maken. Dus als je er echt mee zit nog zou ik gewoon teruggaan hoor!
En ja, heb donderdagochtend een vervolgafspraak bij mān huisarts, moet het dus nog even uitzitten.
Wou de ballentent je niet terug hebben?