Wat je even kwijt wil #43

Volgens mij staat SATC alleen op HBO, ik kijk het via het Ziggo account van mijn moeder!

1 like

Negatief :partying_face:.

14 likes

Ja, ik hoop eigenlijk ook gewoon voor ze dat ze de rest van hun leven onder bewind blijven staan. Misschien heel infantiel, maar nu leken ze het wel te redden met zo’n weekbudget! En dat vind ik echt heel knap, met 75e per week, met drie kinderen (ja ok, en eens in de drie maanden kinderbijslag). Ik zie dat in de toekomst echt weer mis gaan als ze het weer zelf moeten doen en er gaat een keer een wasmachine kapot, of er moet een eigen risico worden afbetaald ofzo. Nu spaart die bewindvoerder daar mooi voor.

Ik moest ook aan ze denken bij dit artikel

3 likes

@thee misschien vinden jullie dit wel interessant https://decorrespondent.nl/511/waarom-arme-mensen-domme-dingen-doen/19645395-f6c9a0bd

@max artikel is alleen voor abonnees helaas! Klinkt wel boeiend

6 likes

Dat 50/50 deden wij tijdens de eerste golf ook inderdaad (toen alle poli’s in ziekenhuizen ook moesten minderen), vond ik voor mijn eigen planning ook echt ideaal. Maargoed voor patiënten uiteraard niet, dus we proberen het nu te voorkomen.

Jouw laatste stukje geeft dan weer de andere kant weer voor mij. Ik heb inderdaad veel minder last van dat eentonige doordat mijn werk gewoon hetzelfde is + ik nog collega’s zie. Kan me inderdaad voorstellen dat als het werk minder leuk wordt zo en daarnaast ook weinig afleiding dat het op een gegeven moment lastig wordt om vol te houden. UIteindelijk is denk ik voor iedereen deze situatie niet top, ook omdat het zo onzeker is hoe lang dit nou nog zo doorgaat allemaal.

1 like

Nee, is op youtube

Ik heb 260 gram risottorijst gebruikt want meer had ik niet. Verder dus zowel 15 gram (gezouten roomboter) en eetlepel olijfolie gebruikt om 3 teentjes knoflook en ui te bakken.

Ik had de gedroogde kruiden, peper en suiker al gelijk bij de tomaten gegooid (en klein cupje koffiemelk tegen het zure). Had iets meer dan 500 ml water nodig (wel warm water).

Aan het eind nog bakje verse basilicum en Parmezaanse kaas doorheen geroerd. En getopt met een mini burrata.

2 likes

Mijn ex heeft ze ooit voor mij gedownload. Echt grootste geschenk ooit :wink:

1 like

Nu ik het zo doorlees gaat het niet alleen over mensen schulden aanpraten, maar meer over de klantenservice in het algemeen. Maar dit vond ik bijvoorbeeld wel heel schrijnend:

Een collega komt met de volgende anekdote op de proppen: ‘Ik heb weleens een klant aan de lijn gehad die een termijnbedrag niet kon betalen en vroeg of ze kon bijpinnen, om daarmee haar termijn te kunnen voldoen.’ De collega’s om haar heen vinden dat heel grappig.

Dit is de Aliexpress editie.

1 like

Kan jij eigenlijk geen highlights maken van je tutorials?

3 likes

Buuuh iemand heeft op Vinted de Bubbles shirt die ik wilde gekocht :pensive:

Ahh man schrijnend…

Net gedaan voor de risotto!

3 likes

Ik zou het doen! Hartstikke leuk.

2 likes

“Velen van jullie vroegen me om vanaf nu al mijn tutorials in highlights te plaatsen. Doe even dumpje omhoog”

11 likes

Leuk!

1 like

Ah is leuk joh! zou alleen maar too much zijn als ze niet in verwachting was en nog geen kinderen had haha. Vindt ze waarschijnlijk alleen maar leuk!

2 likes

Eigenlijk is het heel logisch. Die man is een Amerikaan, SATC speelt zich af in Amerika, dus hij weet waarschijnlijk hoe het er aan toegaat in de VS en daarom klopt het allemaal wel redelijk en is het ~relatable~ enzo. Emily in Paris speelt zich af in Parijs (duh), maar hij heeft als Amerikaan waarschijnlijk geen idee hoe het dagelijks leven daar echt is. Die serie is daardoor eigenlijk gewoon een vertaling van hoe de schrijver Parijs (of ~Europe~) ziet hahaha, wat ook wel klopt want het is echt stereotype “American point of view.”

6 likes

@Solee Gefeliciteeeeerd!! Hoop dat je toch nog een leuke dag hebt!!

Ik heb vandaag de hele dag gedaan over één artikel lezen. Lang leve de universiteit

2 likes