Wat je even kwijt wil #44 (Deel 1)

Ik voel altijd een beetje walging naar de Belastingdienst toe als ik de kindertoeslag commercial hoor op de radio.

1 like

Ik moet eigenlijk werken aan een project maar geen zin.
Dus ik kijk wat Reels op insta, doe af en toe een wat dingen markeren, maar ik heb echt geen zin hierin.

1 like

Mee eens. @desecretaris. Schrijf ALLES op en als je nog dingen terug kunt vinden in je telefoon qua tijdstippen, schrijf die ook op. Praat er met iemand over en doe aangifte. Verder zou ik je toch adviseren ook de mogelijkheid om door hem gebeld te worden te blokkeren, want hij ziet daar een ingang. En daarbij word jij steeds geconfronteerd met zijn naam in je scherm, daardoor wordt het voor jezelf onnodig moeilijk om hem te vergeten. Hetzelfde geldt voor de tattoo, daar moet je ook zsm vanaf.
Heel veel sterkte :heart:

3 likes

Je hoeft echt niet op de blaren te zitten! Jij hebt nooit zelf gekozen voor die tattoo. Dus ik ben het eens met @ferris , ik zou met alle liefde iets doneren. Werd helemaal stil van je berichtje vanochtend en wil je graag een dikke virtuele knuffel geven!

4 likes

Ik kwam net een filmpje tegen van de plek waar ik vroeger vrijwilligerswerk heb gedaan en ik heb echt heimwee naar dat hutje op de berg zonder WiFi of ruiten.

1 like

Een hele dikke knuffel voor jou. Wees niet te streng voor jezelf, er zijn je verschrikkelijke dingen aangedaan en dat is niet jouw schuld. Ook ik wil met alle liefde iets doneren wanneer dat je helpt om de tattoo weg te laten laseren of om te coveren.

Ik raad je aan om aangifte te doen en inderdaad bij te houden wanneer hij contact zoekt, sla alles op wat je kan. De politie kan je hier ook in adviseren, je staat er niet alleen voor.

1 like

Zouden we iets van een tikkie kunnen maken voor @desecretaris? :heart:

(Psychische littekens zijn erg genoeg zonder er continu aan herinnerd te worden door ook nog iets fysieks :frowning:)

14 likes

George Michael komt voorbij in de tijdcapsule van Spotify en ik voel me heel treurig. Ik mis hem. Wat heel raar is want ik kende hem natuurlijk niet persoonlijk. Maar wel een artiest waar ik sinds ik jong was naar luisterde, mijn moeder ook al fan van was etc.

7 likes

Aangifte doen, echt! En dan niet alleen van het stalker-gedrag van nu, maar ook van zijn gedrag tijdens jullie relatie. Dit is echt niet oké! En verwijt jezelf alsjeblieft niks, je bent heel sterk!

Als je aangifte doen te heftig vindt, kan je ook eerst bij de politie langs voor een informatief gesprek, dan kan je je verhaal doen en kunnen zij met je meedenken wat je het beste daarna kunt doen.

6 likes

@desecretaris dikke knuffel :heart: ik sluit me aan bij de rest dat je hier aangifte voor mag doen en jezelf echt niks hoeft te verwijten. Hou je taai!

Ugh alleen wonen met corona is zo irritaaaant. Sowieso is het best eenzaam maar daarnaast ook gewoon heel onhandig. Ik heb last van keelpijn, wat ik elk jaar wel een keer heb dus het zal wel niks zijn, maar ja de regels zijn er natuurlijk niet voor niks dus ik blijf thuis. Moet ik weer vriendinnen appen of ze boodschappen voor me kunnen doen, ik kan het vuilnis niet wegzetten en mijn post niet ophalen, allemaal zo vervelend.

Je mag trouwens ook geen wandeling maken als je in afwachting bent van je test he? Meh

2 likes

Zou je je vuilnis en post niet savonds kunnen doen als er verder niemand is? Met handschoenen en mondkapje desnoods

1 like

Oh my god, na 3 maanden lobbyen en budgetten/aanvragen schrijven tot ik geen scherm meer kon zien, hebben we eindelijk vet veel subsidie toegezegd gekregen! M’n Mama’s en ik zijn gered! WAT EEN MOOIE DAG.

99 likes

Ja ik moet dan 3 deuren door dus dat leek me niet heel ideaal, maar met handschoenen en mondkapje kan het inderdaad evt wel. Maar gewoon zo onhandig dat je dan van de simpelste dingen meteen een hele operatie moet maken, in plaats van dat je gewoon iemand hebt die het even kan doen.

Al kan ik momenteel überhaupt de vuilnisruimte niet in omdat de woningbouw het slot heeft veranderd :joy:

1 like

Je vuilnis en post kan toch wel een paar dagen wachten lijkt me? Ik weet niet hoe serieus je vraag was, maar een wandeling maken mag niet nee. Quarantaine is niet naar buiten. Ik weet dat het kut is maar ja.

Haha herkenbaar, ik sliep ooit met een vriendin in Indonesië in een huisje, ze dacht dat er een goor eng beest in de wc lag. Ze durfde niet meer te plassen + heeft de halve nacht walgend wakker gelegen en heeft mij niks verteld om me niet bang te maken. Het was gewoon mijn haar uit mijn haarborstel wat ik in de wc had gegooid en vergeten was weg te spoelen :joy: mijn haar lijkt blijkbaar op een vogelspin

9 likes

Ik woon in een studio dus een paar dagen met een stinkende vuilniszak samenwonen is niet zo prettig, en ik krijg uitgerekend vandaag een belangrijke brief waar ik eigenlijk meteen iets mee moet doen dus ik baal wel. Het is ook geen drama hoor, maar ik mag het toch wel vervelend vinden? :sweat_smile: Ik heb nergens gezegd dat dit een gigantisch probleem is en dat ik me er niet aan ga houden. Alleen dat ik het irritant vind. Mag ik?

12 likes

Van mij ook een hele dikke knuffel, wat ontzettend heftig en wat ga je er knap mee om :heart: Alles bijhouden en opslaan lijkt me inderdaad heel verstandig advies. En ik vind zeker niet dat je op de blaren moet zitten w.b.t. die tattoo, dat was niet jouw keuze en ik gun het je ontzettend om niet telkens geconfronteerd te worden met de situatie op die manier. Ik zou dus ook met alle liefde iets bijdragen.

1 like

Ik snap dat je baalt en dat het vervelend is, ik zeg toch dat ik weet dat het kut is. Mag ik? Jeetje.
Ik geef gewoon antwoord op je vraag en ik snap niet waarom je nu zo’n toon aanslaat.

2 likes

Pfff ben net keihard gevallen met de scooter van mijn vriend. Heb echt een diepe snee in mijn kin die 1,5 uur na het vallen nog steeds openligt dus moet dat nu laten hechten. Scooter heeft echt een flinke kras op de lak. Gelukkig is vriend niet boos maar wat een slecht begin van de dag zeg, voel me nog steeds helemaal shaky en paniekerig.

3 likes

Ik snap ook dat het heel vervelend is maar je vorige post wekte wel de indruk dat je je er niet aan ging houden omdat je zei dat het met mondkapje en handschoenen wel kan. Dus ik snap @monkeyslut s reactie wel.

Kun je niet 1 van je vrienden vragen of ze tegelijk met boodschappen ook de post meenemen en het vuilnis wegbrengen? Beterschap iig.