Ik zie zo op tegen de nieuwe werkweek. Komt echt door t thuiswerken dit.
Mijn bericht is voorgelezen op een piraten radio zender
Mn zus was met iemand aan het daten, ook al paar keer bij mn ouders geweest maar die kregen er zoān raar gevoel bij. Gister was ik even bij ze en allebei gestresst erover, moeder huilen. En op basis van hun verhaal dacht ik ook, dit klopt niet. Zus vanmiddag gesproken, drama alles. Net stuurt ze dat ze er een punt achter heeft gezet. Weet niet zo goed wat ik nu moet denken/voelen. Wat een kutsituatie zeg.
Was de ontvangst in je woonplaats goed ja?
Als ze single is, is ze juist heel erg attent. Maar sinds ze deze relatie heeft, gaat het alleen maar over haar eigen dingen helaas. Sinds corona is die ergernis nogal gegroeid, omdat het nu extra opvalt dat ze geen moeite doet zich in te leven in mijn situatie. Terwijl ik me regelmatig besef al x dagen niet hardop te hebben gepraat, appt zij alleen maar over de leuke dingen die ze met vriend heeft gedaan. Ik had aangegeven me alleen te voelen en zij stelde daarop voor mān verjaardag samen te vieren via facetime. Keek er best wel naar uit, maar ze is het dus vergeten Normaal zou ik er minder moeite mee hebben en gewoon de kroeg in zijn gedoken maarja.
Heb er nog niks van gezegd omdat ik daar nu te boos voor ben en het alleen verrot uit me kan komen.
Tltr: is er al een vaccin?
Ah jij ook gefeliciteerd!!
Wat rot, dan voel je je ook niet gehoord/gezien, als ze totaal aan jouw gevoelens voorbij gaat en alleen over zichzelf en haar vriend praat. Kan me voorstellen dat dat ook helemaal niet leuk is zo op jouw verjaardag, ondanks dat ze wel gefeliciteerd heeft. Hopelijk heb je verder wel een leuke dag gehad!
Ontzettend jammer dat een vriendin zich zo gedraagt, zo egoĆÆstisch. Ze mag natuurlijk blij zijn maar niet ten koste van jouā¦
Nog gefeliciteerd btw !! Als jij ooit wil kletsen ofzo, bellen, vind ik leuk om te doen, chatten en appen enz ben ik slecht in
Zelfs na jaren therapie houdt die kritische stem in mij zijn/haar kop niet, dus lijkt me wel knap als je dat nu door tips aan je voor bij kan laten gaan. Heb je er veel last van? Van die kritische stem bedoel ik.
Je kan er tegenin praten. Dat het niet zo erg is dat het rommelig is en dat jouw ouders huis niet jouw huis is. Het is je eigen leven en je mag zelf bepalen hoe je huis eruit ziet. Zolang er geen ongedierte is en overal plakken etensresten liggen lijkt het mij wel prima. Een kind wordt niet minder van een rommeliger huis.
Weekend voorbij meh. Het was zulk lekker weer vandaag. Van die kou die ik echt heb gemist.
Ja gelukkig wel een leuke dag gehad. Was bij mān ouders en we hadden eten besteld. Toen het facetimen niet meer doorging, ben ik langer gebleven en hebben we spelletjes gespeeld.
Hoop dat jij ook een leuke dag hebt gehad. Het is gewoon zo jammer als vrienden in een andere levensfase terechtkomen en de dynamiek van de vriendschap daardoor wordt aangetast
@anon44347600 dankjewel en wat leuk! Ik vind het zeker ook leuk om te kletsen met forummers
Ah maar je weet dat dat feitelijk gezien niet klopt toch? Anders bestonden die programmas over hoarders niet. En Marie Kondo had dan ook geen succes gehad.
Van die sluitingen die bij boterhamzakjes zitten? Je kan evt het witte wegknippen, dan heb je kleine stukjes ijzerdraad. Maar moet je wel zin/tijd hebben
Vergeet niet dat heel veel mensen vlak voor bezoek komt door hun huis racen om het op te ruimen. Dus het opgeruimde beeld dat je van anderen krijgt klopt best vaak niet hoor. Je moeder is hierin eerder uitzondering dan de standaard.
Wat de stem van je ouders betreft geen tips hier. Voorspel die van de mijne tot minstens mān 80ste in mān hoofd te horen
Ik hoor en lees altijd van mensen dat ze allerlei dingen doen en tegelijkertijd postcasts luisteren. Ik kan dat echt totaal niet. Ik hoor gewoon niet wat er gezegd wordt
Ik ben mijn zondagavond aan het rekken. Zo geen zin in deze werkweek. Ik ben aan het aftellen tot mijn vakantie
Oh ik kan me juist niet voorstellen dat je alleen naar een podcast luistert en niet ondertussen opruimt/sport/loopt.
Zou me echt niet kunnen concentreren dan.
Ja ook zonde van de tijd. Maar ik raak door alles afgeleid. Ook door mijn eigen gedachten. Ik kan gewoon niet naar een verhaal luisteren zonder dat ik er beeld bij heb ofzo.
Wat mij vaak wel helpt is, vooral net na etenstijd, even een rondje wandelen langs huizen.
Ik zie vaak alleen maar bende op tafel hahaha
Ook een tip gehad om je innerlijke stem een naam te geven.
Dan zeg je hardop tegen jezelf ānee mikmak ik ga nu niet opruimen, nu even niet!!!ā
Veel beterschap!!!
Ik vind het nog best profi dat je je dit bedenkt voor je in het zwembad ligt, ik zou dit pas doorhebben als ik me probeer af te drogen
Ik hoop echt dat je jezelf toe kunt staan dat de lat wat minder hoog mag. Ik weet nog toen mijn zus kinderen kreeg ze het opruimen op den duur losliet (āover achttien jaar hebben we wel weer een nette woonkamer en koop ik wel een dure bank, tot die tijd leven hier kinderen en mag het rommelig zijnā), en dat haar zoveel rust gaf!
Ik vind het als ik op bezoek kom ook altijd heel fijn juist als een huis in realistisch geleefde staat is, en niet net opgeruimd voor bezoek, want dan hoef ik dat van mezelf ook niet te doen voor anderen.