Maar waarvoor gebruik je deze coping?
Ik heb het ook gehad, het vluchtige ‘‘blije’’ gevoel als je ‘‘iets’’ kon kopen/bestellen en dat het voor mij een gevoel van verdriet stilde.
Hier heb ik alle mailings van (online) winkels stopgezet (en nee-nee sticker op de brievenbus), veel account ook gewoon verwijderd. Ik ben mijn kasten gaan opruimen (in jouw geval zou ik dus ook de keuken meenemen). Dan wordt zichtbaar hoeveel je hebt en niet gebruikt/draagt/etc.
En omdat ik op een moment overstapte naar meer/bijna volledig plantaardig eten, ben ik gaan nadenken hoeveel invloed bestellen/bezorgen/produceren van ‘‘onnodige’’ producten/zooi had op het milieu en dat ik daar niet meer aan wil bijdragen, of zo min mogelijk.
Fast fashion ben ik toch achter me gaan laten, ik ben een spaardoel gaan stellen (ook een die ik leuk vind; ik hardloop veel en voor elke kilometer maak ik 1 euro over, voor mij tikt het aan en is heel zichtbaar).
Ik zou dus het beetje zo aanpakken.
Woon echt op een chille locatie maar ben zo klaar met alle geluiden om me heen, moet gewoon naar een hutje op de hei verhuizen ofzo

ik heb geen droger gebruikt maar mogelijk gaat het dan beter).