Wat je even kwijt wil #44 (Deel 1)

Lekker zo’n begrafeniscake :joy:

13 likes

Haha ja dit associeer ik oprecht met crematies :joy: erg feestelijk

2 likes

Ja, die heb ik ook deze week (ook jarig deze week), echt vies.

1 like

Je mist er niks aan vind ik, of je moet van die cake houden en rare zoutjes :sweat_smile:

Wow die hadden zeker niet in de gaten dat er iemand gereanimeerd werd.

1 like

Oke ik moet echt iets gaan doen het is al bijna 12u

Het is koud :cold_face:
Heb wel even een bos bloemen gehaald vanochtend via toogoodtogo

Mijn moeder zegt altijd gekscherend over haar huis “je kunt hier van de vloer eten! Er ligt genoeg!” En nu met een peuter in huis heb ik dat overgenomen haha. (Ok we wonen helemaal niet in n vies huis, maar er liggen gewoon altijd wel ergens kruimels 🥲)

5 likes

Ik kreeg zon maand gratis abbo op zon app met magazines.

1 like

Ik heb echt een koop probleem. Elke keer neem ik me weer voor om nu echt te gaan sparen. Maar ik geef echt geld uit alsof het niks is?

Het is mijn man inmiddels ook al opgevallen, waardoor ik dingen gewoon stiekem koop en verstop als het binnenkomt :expressionless:

Maar ik heb altijd vanalles nodig, of denk dingen nodig te hebben. Ben nu vooral in een keukenspullen periode, maar plek begint nu ook een beetje op te raken.

2 likes

Ik ben thuis aan het werk maar ik heb zulke koude handen. De kachel staat al aan maar ik ga denk ik zo maar handschoenen aan doen??

1 like

Misschien zit je helemaal niet op tips te wachten of doe je dit al, maar wat voor mij helpt als ik veel behoefte heb om dingen te kopen is om een soort bedenktijd in te stellen. Vaak zijn het dingen waarvan ik op het moment zelf vind dat ik ze absoluut nodig heb, maar ben ik een week later alweer vergeten wat het ook al weer was of heb ik de behoefte om het te kopen helemaal niet meer. Dan koop ik alsnog af en toe wel iets, maar aanzienlijk minder dan wanneer ik alles direct zou aanschaffen op het moment dat ik bedenk dat ik het wil hebben.

9 likes

Dat helpt mij ook heel veel. Ook de folder en winkelapps van mijn telefoon gehaald, anders zie je inderdaad heel de tijd dingen waar je zogenaamd echt niet zonder kan leven :sweat_smile:

2 likes

Er zat gister plastic in ons eten. En we kunnen dan het gene waar het in zit vergoed krijgen. Dat is gewoon 1 product. Ik hoef dat niet maar vind dat wel gewoon een redelijke vergoeding. Maar mn moeder heeft zoiets van we hebben de hele maaltijd weg kunnen gooien. Dus eigenlijk verwacht ze dat de appie dan heel die maaltijd vergoed. Maar dat kan je toch niet voor elkaar krijgen. Is dat een boomer ding om zoveel mogelijk te willen als er iets fout is gegaan haha.

1 like

Tips zijn zeker welkom. Meestal doe ik dat ook, alleen nu met black friday heb ik echt stress, omdat dadelijk de korting voorbij is, terwijl ik wel weet dat er altijd wel aanbiedingen zijn. Had me eigenlijk voorgenomen niks te kopen en ik ben mega gevoelig voor korting dat ik nu er alweer een paar honderd euro erdoorheen heb gejast. Terwijl dat eigenlijk mijn zelf bepaalde budget voor de de hele maand was. Het zijn eigenlijk dingen die ik al een keer wilde en toen was vergeten en nu in de sale zijn.

@anon69899736 ja ik lees de reclame folders al nooit meer, behalve van de supermarkt. Toen ik nog geen huis had gaf ik super veel geld uit bij de Kruidvat, was echt mijn favo winkel haha.

1 like

Heb dat zelf ook altijd. Wat ik meestal doe is dan een kop thee zetten en m’n handen er aan houden, dan warmen ze weer wat op.

1 like

Daar gaan we weer, vandaag gedicht twee maken in opdracht van m’n zus voor iemand die ik eigenlijk niet ken maar waarvoor zij dan punten doorgeeft die erin moeten komen. Voel me net Mick’s rijmwoordenboek in real life, maar goed heb verder anders niks te doen dan dit dus we zullen er weer eens wat leuks van proberen te maken

6 likes

Jezus echt maandag weer. Laat ik een avocado op de grond vallen en ga ik er op staan. En hij was al rijp dus nu ligt er een platgestampte smurrie op mijn vloer :+1:t2:

11 likes

Heet jouw moeder Bonnie

4 likes

Ik ben ook een slechte spaarder en mijn tip is om te sparen aan het begin van de maand ipv aan het einde. Veel mensen hebben de neiging om eerst de maand vol te maken en dan aan het einde te kijken of er nog iets over is wat je opzij kan zetten. Maar dan ga je ook je uitgavenpatroon daarop aanpassen en is de kans groot dat je alles uitgeeft omdat je ziet dat je het geld hebt. Je kan beter een vaste overboeking instellen waar je elke maand direct na je salaris automatisch een bedrag overmaakt naar je spaarrekening. Dan zal je zien dat je met het geld waar je het die maand mee moet doen eigenlijk ook prima uitkomt. En stel dat je het te optimistisch hebt ingeschat en je kan niet eens meer boodschappen doen dan kan je altijd nog een beetje terug boeken. Daar moet je dan alleen natuurlijk geen gewoonte van maken en je moet ook geen geld gaan terugboeken om kleren van te kopen. Ik spaar zelf overigens grotendeels via een beleggingsrekening dus dan kan je het eigenlijk niet zomaar terugboeken en dat is een hele fijne extra drempel!

11 likes