Ik wil voor kerst zelf cadeaus maken, zo wil ik kimchi en gekonfijte sinaasappelschillen maken maar weet iemand nog leuke dingen?
Schrijven is schappen dus als je eenmaal klaar bent heb je nog wat te doen
Ja maar jij bent de Vinted queen van het forum
Wil je enkel eten maken of ook badcadeautjes? Kruidenazijn, bloemensuiker, kruidenmengelingen, limoncello of andere likeur/gin, badzout, bruisbal, scrub, … ?
Het een keer gelezen (misschien wel op dit forum, weet niet waar) dat het ook ligt aan tijd en aantal boodschappen. Ben er op gaan letten en dat lijkt het wel bij mij steeds (als ik 25 min choco twijfels heb en dan maar een pak koekjes neem vb.). Maar soms verwacht ik controle en komt er niks. Dus misschien is dit een theorie van mijn eigen invulling.
Met slagroom en hagelslag
Het ligt er echt aan, een keer zei de medewerker dat het ook te maken heeft met targets. In hun werktijd moet ze x controles doen, dus wie weet was het daarom.
Ik word ook weleens gecontroleerd als ik een/meerdere producten scan en dan weer verwijder (door te duur of toch maar niet of toch niet in de bonus) en dat is blijkbaar ook iets ‘‘opvallends’’ en vraagt om een controle.
Nee, maar jij bent een ‘cool-mom’ natuurlijk.
Ik word ook altijd gecontroleerd als ik langer dan normaal door de winkel heen loop. Ze scannen bij mij altijd maar iets van 3 dingen waardoor ik nog het gevoel heb dat ik dingen mee kan nemen zonder te scannen
Een titel die ik met trots draag
Mijn Ugg-pantoffels zijn vandaag aangekomen en ik ga niks anders dragen. Ze zitten zo lekker.
Ja doe dat ook netjes begin van de maand, maar inderdaad ook hoe verder we in de maand zitten hoe meer ik weer terugboek van mijn spaar. Denk dat ik het inderdaad op een andere rekening moet zetten waar ik geen inlogcode van heb. Heb ook een gezamenlijke rekening voor boodschappen dus dat ik geen geld heb om te eten zal gelukkig niet voorkomen.
@Nox nderdaad 50 euro is beter dan niks, klein beginnen.
@Parasol heb wel overzicht van wat er binnenkomt, maar eruit echt niet. Is ook bewust omdat ik het helaas niet wil weten. Het enige verstandige aan mij is wel dat als mijn geld op is, ik ook weet dat het op is en niet in het rood ga staan of dingen de cc ga kopen.
@anon4388265 geen idee. Ben gewoon verwend denk ik? Kreeg vroeger eigenlijk altijd alles al wat ik wilde en denk dat ik nog gewoon student ben in een sociale huurwoning ipv een koophuis en volwassen. Als ik iets mijn hoofd heb gehaald dan wil ik het ook meteen en koop ik het ook. Maar als het binnen is kan het goed 3 weken duren voordat ik het daadwerkelijk gebruik of uitpak.
Goede tips die je geeft! Kan ook moeilijk afscheid nemen van dingen, want altijd wel handig om te hebben. Maar ik ga eens een grote schoonmaak doen en dingen van waarde op marktplaats zetten.
Bedankt iedereen!
Heb je wel eens nagedacht over een beleggingsrekening, of een spaarrekening nemen bij een externe (spaarbank (bv Leaseplan)? Dan kan je niet zomaar geld terugboeken, als het een dag duurt voor je je geld hebt kan dat maar net het verschil zijn tussen een impulsaankoop en geen impulsaankoop.
Verder is het ook echt gewoon een kwestie van zelfbeheersing en niet constant geld terugboeken, hoe verleidelijk het soms ook is. Maar tot je dat beter in de hand hebt kan je jezelf best een handje helpen en een extra drempel inlassen haha.
Ik reed net in een onbekende stad voor mij de busbaan op en ik kon er niet meteen vanaf pas na 2 min ofzo. Ben echt bang dat ik mn rijbewijs kwijt ben of degene van wie de auto is dit als foto oid krijgt Zat ook nog eens van paniek op mn mobiel voor navigatie
Kan iemand me gerust stellen of moet ik echt panikeren
Beleggingsrekening niet, maar ik ga inderdaad een spaarrekening bij een andere openen waar ik app gewoon niet van ga installeren. Zelfbeheersing is helaas niet mijn sterkste punt, maar heb al hele goede tips gekregen waardoor het wel beter zou moeten gaan.
Heb bij mijn huidige baan gewoon het geluk gehad dat ik elk kwartaal een leuke bonus krijg en deze dan op mijn spaar zette en mijn gewone loon op kon maken. En dan kreeg ik weer vakantie geld, belasting teruggave en dan een dertiende maand, dus heb ook nooit echt ergens voor hoeven te sparen, maar dat is in januari helaas voorbij ivm ander werk waardoor ik het echt zelf grotendeels moet doen.
Heb ik ook wel eens gehad, niks aan de hand haha.
Been there, done that! Geen zorgen!
Ja.
Ik ben zo trots op mezelf! Met hulp van een youtubefilmpje (en ok, 1x wanhopig de beste vriend van mijn vriend gebeld te hebben) heb ik eigenhandig de wasmachine gefixt Hele middag over gedaan en was halverwege in staat dat ding in de fik te steken, but I did it
haha kan me voorstellen! Het stomme is ook dat ik denk dat ze waarschijnlijk niets geks doet, het is alleen super gehorig maar niet minder irritant daarom haha