Wat je even kwijt wil #44 (Deel 1)

Ik begin mezelf weer minder leuk te vinden en denk dat ik mentaal toch wat achteruit ga ofzo. Iedereen die ik ken blijft ook maar shit op me dumpen en vraagt nooit echt hoe het met mij gaat.
Gisteren tegen een paar vrienden gezegd dat ik een app break neem als voor zorg maatregel, even niet hele verhalen krijgen over weet ik het wat, begint de dag weer met ellende. Na dat ik heb gelopen en hoofd klein beetje weer op een rijtje heb, gelijk een bak shit over je heen. Heb er serieus de hoofd ruimte niet voor, maar dat durf ik dan ook weer niet te zeggen zucht.

Lekker egoĆÆstisch klink ik weer.

Ken ik ook niet echt! wel dat selfcare gebeuren. al probeerde ik gisteren dus wel echt een dag niks te doen, dus ook even niet lopen omdat het moet etc. niet echt succesvol dus. Thanks voor de tip ik ga er eens naar kijken <3

1 like

Gvd gister mn fiets gejat , baal er zo van. Daar gaat weer mn eindejaarsuitkering.

@desecretaris ik zou zijn nummer blokkeren en aangifte gaan doen bij de politie. Laat het niet zo in de hoop dat het vanzelf overgaat. Liever teveel actie ondernomen dan te weinig.
Verder kan je alleen maar een dikke knuffel geven en je sterkte wensen. Probeer er ook met iemand( je moeder of professionele hulp) over te praten. Is niet niks wat je hebt meegemaakt.

41 likes

Heftig zeg! Ik heb niet echt raad voor je sorry maar vind het echt heftig dat je dit hebt moeten meemaken en vind het heel knap hoe je er mee omgaat! Goed dat je voor jezelf hebt gekozen!:kissing_heart:

1 like

@desecretaris wat een heftige tijd heb je gehad zeg, dikke knuffel. Verder sluit ik me aan bij het advies van @Daelyss

Wat betreft de tattoo, misschien is er hier iemand die daarbij kan helpen of iemand kent. Ik wil best wat doneren (en misschien meer mensen hier?) zodat je er iets moois van kan laten maken of weg kan laten halen

18 likes

Ja ik ook en ik denk echt wel meer meiden inderdaad.

@desecretaris wat een rotsituatie :frowning::two_hearts:

1 like

Wees niet zo hard voor jezelf, hij heeft misbruik van je gemaakt en kijk hoever je in een jaar al gekomen bent, super knap!

Veel sterkte :heart:

3 likes

Heel veel sterkte! Ik denk dat het slim is dat je aangifte doet, het is zoals ik het zo lees namelijk stalking. Want zoals ik lees voel je je eigenlijk niet veilig.

1 like

Wees alsjeblieft niet zo hard voor jezelf. Je hoeft niet verder op de blaren te zitten voor iets wat iemand je heeft aangedaan. Maar snap ook als je het liever zelf doet, maar om hulp vragen is ook sterk!

2 likes

Tjee, wat heftig zeg! En wat sta je er sterk in!

Een toevoeging op het aangifte doen: maak een logboek van wanneer hij contact zoekt, langsrijdt, belt, sms’t etc. Ik vind het idd ook stalkerig gedrag, alleen het moeilijke daarvan is dat je zelf een soort moet gaan aantonen dat dat zo is. Dus hou alles goed bij!

5 likes

Oh ik zou ook zo zijn denk ik. Waarschijnlijk was ik erachteraan gefietst omdat ik die spanning anders niet trek. Hoe is dit afgelopen?

Ik voel altijd een beetje walging naar de Belastingdienst toe als ik de kindertoeslag commercial hoor op de radio.

1 like

Ik moet eigenlijk werken aan een project maar geen zin.
Dus ik kijk wat Reels op insta, doe af en toe een wat dingen markeren, maar ik heb echt geen zin hierin.

1 like

Mee eens. @desecretaris. Schrijf ALLES op en als je nog dingen terug kunt vinden in je telefoon qua tijdstippen, schrijf die ook op. Praat er met iemand over en doe aangifte. Verder zou ik je toch adviseren ook de mogelijkheid om door hem gebeld te worden te blokkeren, want hij ziet daar een ingang. En daarbij word jij steeds geconfronteerd met zijn naam in je scherm, daardoor wordt het voor jezelf onnodig moeilijk om hem te vergeten. Hetzelfde geldt voor de tattoo, daar moet je ook zsm vanaf.
Heel veel sterkte :heart:

3 likes

Je hoeft echt niet op de blaren te zitten! Jij hebt nooit zelf gekozen voor die tattoo. Dus ik ben het eens met @ferris , ik zou met alle liefde iets doneren. Werd helemaal stil van je berichtje vanochtend en wil je graag een dikke virtuele knuffel geven!

4 likes

Ik kwam net een filmpje tegen van de plek waar ik vroeger vrijwilligerswerk heb gedaan en ik heb echt heimwee naar dat hutje op de berg zonder WiFi of ruiten.

1 like

Een hele dikke knuffel voor jou. Wees niet te streng voor jezelf, er zijn je verschrikkelijke dingen aangedaan en dat is niet jouw schuld. Ook ik wil met alle liefde iets doneren wanneer dat je helpt om de tattoo weg te laten laseren of om te coveren.

Ik raad je aan om aangifte te doen en inderdaad bij te houden wanneer hij contact zoekt, sla alles op wat je kan. De politie kan je hier ook in adviseren, je staat er niet alleen voor.

1 like

Zouden we iets van een tikkie kunnen maken voor @desecretaris? :heart:

(Psychische littekens zijn erg genoeg zonder er continu aan herinnerd te worden door ook nog iets fysieks :frowning:)

14 likes

George Michael komt voorbij in de tijdcapsule van Spotify en ik voel me heel treurig. Ik mis hem. Wat heel raar is want ik kende hem natuurlijk niet persoonlijk. Maar wel een artiest waar ik sinds ik jong was naar luisterde, mijn moeder ook al fan van was etc.

7 likes