Wat je even kwijt wil #45

Bij autisme is dat anders bij NT’ers. Je kan wel iemand helpen met zoiets, maar je krijgt die moeite en kieskeurigheid met structuren, smaken en geuren er nooit uit. Het is iets waar je altijd gevoelig voor blijft. Tuurlijk, sommige dagen wat minder en soms wat erger

10 likes

Ik ben echt zo lomp. Deze maand al 3 keer schade gereden aan mijn auto, net reed ik door een bussluis. Ik dénk dat mijn onderkant nog leeft… kon gewoon doorrijden zonder gekke geluiden.

8 likes

Heb je de brief nog? Van welke instantie was het? Hebben zij je iets uitgelegd over hoe je nu weer zou moeten koken?

Als de instantie online niet te vinden is, zou ik de politie bellen eigenlijk.

Edit: zijn alle waardevolle dingen verder nog in je huis aanwezig? Het schijnt dat gasmeters weinig geld opleveren bij verkoop.

1 like

Hebben ze aangegeven waarom hij verwijderd moet worden?

1 like

Ah niet rottig over voelen hoor! Het is heel normaal dat je een contract goed doorneemt en ze je daar ook de tijd voor gunnen. Vreemd ook dat ze vanuit de HR zoveel doen, die zouden juist hierop moeten inspringen. Merk wel vaker dat bedrijven vrij luchtig doen over contracten, mijn vader zei altijd: nooit ergens een krabbel onder zetten als je het niet gelezen hebt.

1 like

Is behalve de gasmeter ook bij je keuken de leiding afgesloten en afgedopt? En werkt je cv-ketel dan nog wel? Ik zou inderdaad ook die mensen van die brief bellen.

En je hoeft je geen sukkel te voelen. Als ik zo’n brief zou krijgen zou ik het ook gewoon toelaten en denken dat het vast goed is. Hopen dat je snel een antwoord hebt.

1 like

Het verandert zeker de situatie

9 likes

Maar ze probeert toch juist een oplossing te vinden voor het probleem, ze zegt toch niet ik vermijd het wel. Maar haar zus lijkt daar niet echt voor open te staan, en die oplossing zal toch gezamenlijk moeten komen. Je maakt het wel een beetje simplistisch vind ik. En autisme en eten is wel echt complex en ook niet zo simpel op te lossen. Dus het is ook niet zo simpel van ik weiger hulp voor mijn eetstoornis. Doorpushen op therapie en stoornissen vind ik ook een beetje ver gaan eigenlijk op basis van de situatie, ze vraagt een praktisch advies voor 1 situatie.

4 likes

Dat mag degene waar het om gaat zelf beslissen. Autisme is een blijft een spectrum en er is geen kant en klare hulphandboek voor. Als die er al is. Zeker niet voor vrouwen en het zijn vaak de vrouwen en mensen die op latere leeftijd de diagnose krijgen die meer kans op dit soort problematiek hebben.
Je kan inderdaad proberen om dat bij een eetstoorniskliniek hulp te krijgen, maar volgens mij wordt daar nog niet zoveel aan autisme gedacht. Het is wel bewezen dat bepaald eten altijd een probleem zal kunnen blijven (rijst, quinoa, havermout zijn bekende voorbeelden).
Het verschilt ook heel erg per persoon. Bij mij gaat het in vlagen waarin ik maanden niks kan eten en dan weer alles eet. Ben ik erg overprikkeld dan is die behoefte naar controle en gevoeligheid voor prikkels erger. Sommige mensen hebben ook geen last van autisme en eten

Ik ben het met je eens dat wij nu niet het beste advies kunnen geven. Zeker niet binnen zo’n korte tijd. Dan zou ik het wel toelaten dat er zelf eten wordt meegenomen

14 likes

ik ehb vanuit werk nog steeds niks gehoord over hoe onze dagen ingevuld gaan worden. Prima, vul ik het zelf in. Borduren it is.

(Ik ga ook zelf geen werk meer zitten zoeken in alle kieren en gaten als ik op mijn flikker krijg dat ik teveel doe en dat daadwerkelijk een min punt is op mijn beoordeling.)

8 likes

@lila zit je zus ook op het spectrum? Ik kan me anders niet echt voorstellen waarom ze echt boos zou worden. Dat ze het vervelend vind snap ik maar boos…

Oooh kijk je een beetje uit met deze vraag?
edit: Ik weet dat je het goed bedoelt hoor!

6 likes

Jaa zat ik al aan te denken maar ik vroeg het me meer af. Want als je weet dat je zus autisme heeft en eten lastig is voor haar, waarom word je dan nog boos als ze zelf met een voorstel komt. Als ze zelf op het spectrum zit is zon kerst dinner organizeren misschien wel spannend voor haar en kan het misschien lastig zijn als iemand iets probeert te ´veranderen´.

Ik bedoel het niet op een alleen autisten worden boos om zulke dingen manier.

2 likes

Borduren is altijd een goed idee, ik was afgeleid want de bel ging.
Laat ik maar terug gaan borduren inderdaad.

2 likes

Ik lees dat niet in haar posts? Ze geeft alleen aan dat ze zelf geen behoefte heeft aan eten met mensen, dat vind ik absoluut niet hetzelfde als ‘het probleem’ vermijden. Als het voor @Lila geen probleem is in de rest van haar leven dan is er toch geen probleem. Op deze ene situatie na dan. Maar of het probleem dan bij haar ligt of daarbuiten daar kun je ook over twisten.

En ja, dat zou kunnen natuurlijk, misschien is dat wel zo. Het kwam op mij nogal over alsof dit alleen Lila’s probleem is en zij moet zich daarbij laten helpen terwijl dat er maar aan ligt hoe je het bekijkt. De wereld kan zich ook eens aanpassen aan mensen met ASS in plaats van dat dat altijd andersom moet gebeuren.

Anyhow @Lila ik vind je zus erg halsstarrig hierin, en ik snap niet zo goed waarom iedereen niet gewoon een beetje water bij de wijn kan doen zodat het een fijn kerstfeest is voor iedereen. Wat vinden je ouders? Ik zou gewoon je eigen eten meenemen als zij weigert aanpassingen te doen.

9 likes

Ik moest zojuist mn id laten zien bij de drankenwinkel en ik ben net 32 geworden. Stond als een malloot te juichen in de winkel hahaha :partying_face:

39 likes

Oh wat fijn dat je erachter bent en dat het hopelijk snel geregeld is! Wel een beetje onhandige fout. Maar duim voor je dat je vandaag weer gas hebt want warm water en kachel is wel fijn.

1 like

Gelukkig weet je nu hoe het komt!
Wel echt vervelend voor je. Hopelijk wordt het snel gefixt

1 like

Hopelijk kun je vanavond weer koken! En gelukkig ben je niet in een val getrapt!

1 like

@Lila Ik vind de toevoeging dat je een ass hebt wel degelijk van belang eigenlijk en nu schaar ik mij achter het ‘je zus moet niet zeiken’ kamp. Dit is niks nieuws neem ik aan, ze weet hoe je bent dus deal with it. Ik zou thuis lekker veel eten en bij haar alleen de dingen die lukken.

11 likes