Wat je even kwijt wil #45

Net in alle vroegte boodschappen gedaan en toen ik thuis kwam zag ik dat er nog flink wat spinazie tussen mijn tanden zat van het ontbijt. Hulde voor mondkapjes :+1:t2:

7 likes

Geniet ervan! Ben benieuwd naar de schoenen.

1 like

Arghhhh zo moe en nog een werkdag te gaan :disappointed:

In plaats van een grootschalig afsluitend feest hebben we een online pubquiz mogen doen. We mochten op werk ook een drankpakket per persoon ophalen. Superleuk en gezellig natuurlijk. Maar ik word nu wakker en geeeeeen idee hoe ik in bed ben beland.

Oeps :grimacing:

15 likes

@pastelzwart Is het normaal dat jullie nu salaris krijgen? Of is dat alvast voor de kerst? Ik krijg normaal de 24e maar kan wel wat doekoes gebruiken

1 like

ik vond het ook al vroeg :open_mouth: maar wellicht dat sommige bedrijven het doen vanwege de december maand en de feestdagen.

Aaah ik krijg de zorgbonus en 13de maand dus kan ook niet wachten :money_mouth_face::moneybag:

2 likes

Ik ben jaloers dat ik geen 13e maand krijg. “Dat zit in het salaris” Ja hoor, is goed :sweat_smile: Ook geen winstuitkering. Dat is zeker niet verplicht, dat uitkeren aan je werknemers?

Jup, helaas.

1 like

Ik ook, gister met mn loonstrook voelde ik me al zo

25 likes

Ik ben zo blij! Mijn moeder is altijd heel erg kritisch geweest op vaccinaties omdat ze mij toen ik baby was een uur na het krijgen van een vaccinatie blauw in mijn bedje aantrof (ik was gestopt met ademen) en ze vervolgens niet serieus is genomen door het consultatiebureau. Mijn moeder dacht natuurlijk direct dat het door de vaccinatie kwam, sprak die woorden uit, en is toen behandeld alsof ze achterlijk en dom was en er is door de professionals gewoon helemaal niet stil gestaan bij de angst die ze had toen ze haar kind zo levenloos in bed zag liggen. Anyhowwww dat heeft er dus voor gezorgd dat ze heel angstig is geworden voor vaccinaties en dus ook heel skeptisch. No worries, ik en mijn broertjes/zusjes hebben alle vaccinaties gekregen, maar toen een paar jaar geleden al die HPV spookverhalen kwamen was ze daar dus ook ontzettend vatbaar voor. Ik was zelf te oud voor die vaccinatie maar mijn zusjes konden hem een tijdje daarna wel krijgen. Ik had er toen echt al alles aan gedaan om haar te overtuigen maar het lukte gewoon niet. Anyhow, ik ben de afgelopen jaren haar gewoon blijven bestoken met juiste informatie erover en heb gewoon echt geprobeerd om haar angst te begrijpen en daar vervolgens met haar over te praten. En nu is het GELUKT yesssss. Ze kwam er opeens zelf op terug en ze zei dat ze er nog veel over had gelezen en het nog steeds heel spannend vind maar dat ze wel inzag dat het misschien vooral aan haar eigen angst lag. Jeeeej! Ik ben echt zo blij dat ik ben blijven volhouden en haar juist niet belachelijk heb gemaakt, ondanks dat het soms echt onwijs frustrerend was.

81 likes

Ik krijg het normaal de 26ste en in december ook gewoon, dus ik zou er niet te veel op hopen dat je het nu eerder krijgt!

Ik ook niet. Eerste jaar had ik het wel en toen gingen ze met schalen werken en was het opeens in je salaris.

Wij verdienen echt niet marktconform zoals ze beweren. Eerder net eronder.

Bij ons kan je wel bonus krijgen als je exceptioneel hebt gepresteerd of iemand binnenhaalt. Maar dat is echt hoge uitzondering.

k

@Banananana wij krijgen het normaal de laatste donderdag van de maand. Hebben van de week mail gekregen dat we het de 21e krijgen ivm de feestdagen.

Krijg ook een leuk bedrag. Heb echt zin om voor iedereen leuke cadeaus te kopen net als vorig jaar, maar bonus en 13e maand gaan door naar de spaar voor een nieuwe auto.

1 like

nee letterlijk niet

7 likes

Wij krijgen het altijd op het alllllllerlaatste moment dus zal nu ook wel de 30e worden

Oh en ik heb een kater en nu komt m’n vriend donuts brengen hehehe

2 likes

Nu ben ik benieuwd wanneer ik het krijg. Denk gewoon de 24ste of zelfs na de kerst :joy:
Niet dat we aan cadeaus doen of iets, dus dat scheelt weer.

13de maand krijgen wij altijd pas in feb ongv. :thinking:

Ik droomde net dat ik was bevallen en het leek heel echt. Alleen in mijn droom kon ik de bevalling/pijn niet meer herinneren en toen vroeg ik op het forum of dat normaal was. En een paar forummers reageerde van wel en dat dat nog we terug zou komen. Toen kreeg ik ook van het ziekenhuis een verslag en foto’s met dat ik aan het persen was :woman_shrugging:.

Daarna werd ik wakker en dacht ik ook: ‘waar is mijn baby?’

1 like

Haha ik ook. Hopelijk wel een beetje op tijd, maar ben er bang voor als je 13e maand in de februari pas komt.

Ik kreeg net stress omdat ik het koeriersbedrijf van mijn werk voor ons huis zag parkeren. Heb maandag een afspraak met ze om spullen op te halen, dus kreeg al helemaal stress dat ze eerder waren en had nog helemaal niks klaargezet.

Kwamen ze het kerstpakket brengen :heart:. Ben de laatste tijd niet echt over ze te spreken (ivm niet verlengen contract, maar wel vast contract beloofd), maar hun cadeaus en pre corona luxe diners ga ik wel echt missen.

5 likes