Ik heb een tijdje dicht bij het spoor gewoond, maar had er eigenlijk nooit last van. Ik weet wel dat mensen die dicht bij een spoor wonen waar 's nachts veel goederentreinen rijden, daar meer last van hebben. Dat zou je eventueel wel uit kunnen zoeken voor jouw buurt.
Ligt ook een beetje aan hoe druk dat spoor is. Wij gaan nu tekenen voor een huis dat hemelsbreed 70 meter van het spoor ligt, maar het is enkelbaans en de trein rijdt stapvoets omdat ze daar het station naderen. Staan ook nog wat huizen tussen. Maak me er dus niet zo druk over. Toen we buiten voor het huis stonden te wachten zagen we hem voorbij rijden, maar we hoorden niks.
Er rijden geen goederentreinen over dat spoor dus dat scheelt veel denk ik!
Dit is ook wel een goede als je wil weten hoeveel geluidsoverlast er is: https://www.atlasleefomgeving.nl/kaarten
Bij het loepje kan je het adres invullen en bij de kaartlagen kan je checken hoeveel last van vliegverkeer, rijkswegen, treinen etc. er is.
Wat kut! Volgens mij heerst er iets, mijn vriend is ook echt een volle 7 dagen aan de geweest en een vriendin van mij ook, maar na 7 dagen nam het gelukkig weer een beetje af. Heb je je al Corona laten testen? Darmklachten schijnen ook bij Corona te horen (alhoewel mijn vriend dat dus niet had uiteindelijk) beterschap!
Wij wonen vlak bij het spoor, zonder geluidswand of greppel oid.
Je hoort de treinen wel, maar niet irritant. Daar wen je gemakkelijk aan.
Die trillingen vind ik zelf wel heftig. Als er een trein voorbij komt, dan trilt echt alles hier in huis. Mijn monitor trilt bijvoorbeeld, als ik op de bank zit tril ik met de bank mee etc.
Nu lees ik dat er bij jou geen goederentreinen voorbij komen, dus dat zal wel verschil maken. Dat is hier namelijk wel hel geval.
Dit scheelt al heel veel! Ik had verder geen last van het spoor, maar goederentreinen vond ik heel vervelend. Mijn servies trilde in de kast dan
Ik had laatst een kapstok besteld en een kaars (zodat ik aan het minimumbedrag zou komen), ik dacht dat ik alleen de kapstok had ontvangen dus ik een berichtje sturen. Kreeg ik gisteren een nieuwe kaars binnen en mijn vriend pakte savonds de kapstok uit (want cadeautje voor hem) blijkt daar de oorspronkelijke kaars bij in te zitten. Oeps nu heb ik er twee voor de prijs van ƩƩn.
Edit: Ik keek net nog eens goed maar op de doos staat ook alleen kapstok (en is precies net zo groot als de kapstok) dus dat ik dacht dat mijn kaars er niet bij zat is niet heel gek.
Ehm of je stuurt de kaars terug?
Oeps had het beter in opbiechten zonder omg kunnen doen.
Dus ik helemaal enthousiast dat er in mn post nl app een kerstkaart stond. Is die helemaal niet voor mij⦠wel mijn adress maar een hele andere naam naaah.
Soms komt ridinā ineens voorbij in mn playlist en dan ben ik een instant badass fuck yāall don tell me how to life my life badass. Echt levensvibes
Het is toch niet normaal hoe warm het is voor de tijd van het jaar? Ik ben dit weekend bij mijn ouders op het platteland en het gras groeit potverdorie tot mn knieƫn.
Gras hoort helemaal niet te groeien in december.
Oh nu is kesha - woman, nu ben ik helemaal in opperste staat van relheid
Ik vind een zwarte riem toch zo lelijk bij een grijze broek. Maar bruin zou ook raar staan
Haha vind ik leuk.
Gvd ik heb sinds we het hier eventjes over Kinderen voor Kinderen hadden de hele tijd dezelfde liedjes in mijn hoofd.
Maar sinds jij de schuld kreeg, van wat ik had gedaan, ben ik niet meer bij je weg te slaan
Bonus voor wie direct weet welk liedje dit is.
Wij zijn vast en zeeeeeker
Voor elkaar gemaaaakt
Ik heb ook een paar jaar naast een spoor gewoond. Ik was er al heel snel aan gewend. Tuurlijk blijf je het horen, maar dan is het een soort van achtergrond geluid.
In een oud soort appartement met 2 verdiepingen. Heb nooit gemerkt dat er iets trilde in huis, maar dat kan ook komen omdat ik vrij weinig mee krijg van dingen haha.
Ik wilde heeeel veel doen dit weekend. Studeren, sporten, schoonmaken.
Maar uiteraard lig ik als een dood vogeltje op de bank te bedenken hoe ik alles in twee dagen kan doen, daar heb ik toch helemaal geen tijd voor?!?
Had laatst dit probleem in bad ook al, wilde ff ontspannen maar kon alleen maar denken aan alles wat ik dit weekend wilde doen en toen kreeg ik stress.
Waarom heb ik niet gewoon energie voor 100