Wat je even kwijt wil #45

Ik heb met mondkapje nooit m’n id hoeven laten zien:( Zonder mondkapje heel af en toe nog wel.

Maargoed, ben 30. Het houdt ook een keer op;p

3 likes

Zo leuk dat in deze periode op tv alle kerst-afleveringen van sitcoms op tv zijn

Mood

1 like

Pff ik had net zo’n kutgesprek met m’n vader. Ik liet ff m’n nieuwe kerstjurkje zien aan m’n zusje beneden en toen vroeg m’n moeder wat er met dat jurkje was gebeurd wat ik vorige jaar zo vaak droeg. Ik ben tijdens corona een beetje (7 kilo ofso) aangekomen dus die pas ik niet meer. Toen kwam m’n vader achter mij aan naar boven en begon ie weer één van z’n ‘ik maak me zorgen om je’-gesprekken. Dat klinkt heel lief maar het komt er eigenlijk altijd op neer dat m’n ouders er heel veel moeite mee hebben dat ik er zwaarder uit zie. En aangezien ik vanaf m’n 12e eetstoornissen (boulimia en BED) heb gehad, heb ik al heel veel van die gesprekken gehad.

En toen gooide hij ook nog deze leuke opmerking er uit: “maar die jongen waar jij mee date heeft nog niet gezegd van goh jij was aan het begin van het jaar wel slanker hè”. Nou nee gelukkig niet nee. Dat is de enige persoon waar ik ooit normaal over m’n eetproblemen heb kunnen praten en die altijd heeft gezegd “als je wil afvallen en veel wil sporten, moet je dat echt alleen doen omdat je je er fijn bij voelt. Ga alsjeblieft niet afvallen omdat je een fitgirl-lichaam wil hè, je bent mooi zoals je bent”. Maar m’n ouders interesseert het schijnbaar niet zo veel dat ik beter in m’n vel zit dan ooit, pas als ik weer afval zijn ‘hun zorgen’ weg.

Echt heel veel zin nu om de hele avond met ze te gourmetten zeg.

22 likes

:heart:

2 likes

Naar voor je. Ik herken delen van je verhaal en opmerkingen over mijn gewicht zijn zo kut.

1 like

Sorry maar dat jouw vader lekker in de vieze vette stront zakt.

18 likes

Hahaha het is wat met de kerstkaartjes dit jaar. Eerst krijg ik er een die niet voor mij was. Toen kregen we een secret santa kaartje met geld. Nu een van mn dansschool hahaha.

1 like

Ik ben voor mijn doen een keer helemaal losgegaan in de winkel. Koelkast en voorraadkast zit nu zo vol met allemaal lekkere dingen. :heart_eyes: Morgen wel weer even wat dingen apart leggen want vriend komt langs haha.

Samenvatting

Ja laten liggen en zeggen dat hij iets niet mag heeft geen nut want vorige week ging hij alsnog mijn Duitse chocolade opeten terwijl ik nog zielig zei dat ik het in NL niet kan kopen en er zuinig mee wil doen. Zolang hij niet ook thuis allemaal snacks koopt voor mij zorg ik ervoor dat hij niet meer alles hier kan opeten (maar had ik vorig weekend ook al gezegd hier I know). Er blijft wel genoeg liggen hoor maar denk dat ik de bussen pringles en zak M&M’s mooi bij mijn laptop neerzet hehe.

6 likes

Hahahaha hoe dan.

Vanavond haten op de all you need is love kerst special. :heart_eyes: Toen m’n vriend en ik elkaar nog niet ontmoet hadden gingen we via Tinder sarcastisch zijn en memes doorsturen. Nu kijken we het ieder jaar en zijn we nog steeds cynisch.

Love it haha.

9 likes

De stress die ik altijd ervaar als mijn oma de telefoon opneemt… :sweat_smile: Maargoed ik dacht ik probeer het via haar mobiel (die ze haast nooit oppakt) maar nu deed ze dat wel en ze loopt dus in de appie :joy:

Supersuf, ik heb heel leuk alle boodschappen voor tweede kerstdag (dan kook ik voor m’n ouders) al in huis gehaald eergisteren, maar ben er totaal aan voorbij gegaan dat ik natuurlijk vandaag en morgen ook nog moet eten :upside_down_face: Wanneer zou het het rustigst zijn bij de supermarkt? :tired_face:

Oh en de lekkere snacks voor tijdens all you need is love zijn dus ook binnen. Ben er helemaal klaar voor om vanavond met een pakje zakdoeken voor de tv te zitten.

1 like

Vanavond rond etenstijd misschien proberen, als er hopelijk al wat mensen aan het kerstavonddiner zitten. Maar denk dat het niet heel rustig gaat zijn sowieso meer

Oh dat is misschien wel een goeie ja! En ben er ook bang voor inderdaad :frowning:

Goed lijstje maken van tevoren zodat je niet meer in de supermarkt zelf hoeft na te denken, als het even kan op loopvolgorde, koptelefoon op en recht op je doel af in de winkel, dan overleef je het wel!

1 like

Let wel dat ze misschien vandaag wat eerder sluiten vanwege kerst avond

Binnen 2 minuten was de oren check gedaan bij de huisarts, helemaal schoon. Dus laat die doppen maar komen over een paar weken. Nu weer lekker een :potato: zijn op de bank

2 likes

Mijn ouders zitten nu bij de oncoloog. Vind het zo spannend, hoe gaat ons 2021 weer zijn…

1 like

Ah shit! Denk inderdaad vandaag rond etenstijd?
Het was hier zojuist bij de Boni best rustig trouwens, dus dat zou je ook nog kunnen proberen!

1 like