Ik heb een oom in de familie met een drankprobleem. Zodra hij wat op heeft zit er geen rem op en heeft meneer vrijwel geen respect. Dit tot grote ergernis van mij en iedereen om mij heen, maar iedereen doet het accepteren want “ach, hij heeft gedronken” Nu was ik afgelopen zaterdag bij mijn tante (zijn zus) en mijn andere tante (zijn ex vrouw en haar vriend, die inmiddels als 7 jaar samen zijn) waren daar ook. Het kwam zo ter sprake en toen werd ik zo boos op de situatie dat ik moest janken. Dat ik het zat ben dat iedereen het altijd maar voor hem opneemt, dat ik er niks van kan zeggen omdat ik anders bonje heb met de rest van de familie en dat ik het haat want alcohol is NOOIT een excuus. Dat hij mij op verjaardagen een kus op mijn mond wil geven, dat hij mijn 18 jarige zusje op haar kont slaat, dat hij tegen mijn moeder zegt dat ze maar 6 dildo’s moet kopen ipv een relatie, disrespect naar mijn oma, racisme etc. En nu schaam ik me dood. Verdomme waar zijn ex en haar nieuwe vriend bij zit moest ik dat zo nodig doen benoemen. Ze snapte me volkomen maar ik vind het zo erg dat ik me niet kon inhouden. Ze hebben letterlijk 0 meer met de situatie te maken en zie ze vrij weinig. Vreselijk.
Overigens vind ik de situatie met mijn oom ook vreselijk. Iedereen staat er boven en laten hem z’n gang gaan omdat ze denken dat het geen nut heeft om er wat van te zeggen. Volwassen kerel he! Hij heeft ook zijn eigen winkel waar hij regelmatig mensen ziet en alsnog wil hij geen afstand houden van mijn oma. Dit vind ze ook erg rot en zegt er wat van. Dat dat uberhaupt nog moet! Vroeg laatst aan haar of ze hem als baby zijnde op zijn hoofd had laten vallen. Echt bizar.