Wat je even kwijt wil #45

Wie heeft er een creatief idee voor mij. Er gaat een collega met pensioen na zo een 40 jaar. Zij werkt niet vast in een van onze team, maar als flexer. Nu is ze ook niet al te geliefd bij iedereen, omdat ze al een tijdje er gewoon klaar mee is (begrijpelijk). Maar er zit ook wel een goede kant in haar, ik mag haar altijd wel. Maar goed, nu begreep ik dat er vanuit de leiding enkel een bosje bloemen wordt geleverd… Normaal als iemand met pensioen gaat bij ons is het een hele happening. Ik vind dit echt heel zielig. Nu wil ik toch een persoonlijk afscheidscadeau meegeven. Ik wilde iedereen wat laten schrijven en dit in een plakboek leuk verwerken. Weet alleen nu al dat iedereen iets gaat schrijven van: ‘geniet van je pensioen!’ heeft een van jullie een leuk idee hoe ik het zou kunnen aanpakken en het iets meer kan worden dan alleen maar berichtjes als geniet van je pensioen?

3 likes

Hahah o jezus. Nou ja. Scheelt jou weer lopen :joy: Wie had er ook echt last van als het een dagje langer voor je eigen huis staat :joy:

Wij hebben ook ineens container voor karton en voor gft, vergeten we ook weleens. Die moeten op de hoek met alle anderen. Gelukkig is dit nog niet gebeurd

1 like

Ik zou m nu expres nog een week in de voortuin laten staan, de mensen die m recht voor je deur zetten zullen dat vast ook afkeuren.

4 likes

Vragen of iedereen zijn/haar leukste herinnering met je collega wil opschrijven?

2 likes

Wij vroegen mensen om tips voor na het pensioen te delen. Een hobby die je hebt, tips voor een dagje uit, lekker recept, dat soort dingen.

2 likes

Ik kom net van de huisarts en heb een uitstrijkje laten maken. Dat mens kon dat precies niet :sob: ik lag daar op die stoel en ondertussen was ze de dat ding aan het uitpakken, maar het was een nieuw model ofzoiets dus dat lukte niet goed. Dan zat ze serieus 5 minuten in mij te ploeteren en ik voelde gewoon het geschraap in mij :neutral_face: het ging zo moeizaam en ze kon iets niet goed vinden??? En dan begon ze overal te duwen en vroeg ze of ik pijn had. Maar ze vroeg het op zo een manier dat ik echt dacht, moet ik pijn hebben??? Wat is er mis???

Echt waar, volgende keer ga ik gewoon terug rechtstreeks naar een gynaecoloog. Heb het al 1x eerder daar gedaan en dan was alles op max 1 minuut voorbij. Wilde nu gewoon de huisarts proberen want is maar 5min rijden ipv 25 naar gynaecoloog maar dat ga ik niet meer doen.

Voel mij nog steeds zo ongemakkelijk bah.

Heel herkenbaar dit! Heb de tweede avond ook keihard staan janken :grimacing:

Ik zit nu bij de huisarts voor een gesprek en zal zo wel een tuinsproeier worden. Ik hoop dat ze de tissues klaar heeft gezet :sweat_smile:.

Scalpel omg, ik had gewoon een superlang wattenstaafje. Wat een nare ervaring, hopelijk snel vergeten!

1 like

@Zomerjas dit wou ik ook zeggen! Ik heb zelf geen collega’s rond pensioenleeftijd maar heb mijn moeder vaak geholpen met Word om er iets leuks van te maken haha, volgens mij kreeg zij ook altijd deze vraag.

1 like

Scalpel?! Bedoel je de eendenbek? Ze zal je baarmoedermond wel niet goed in beeld hebben gekregen… Niet fijn!

2 likes

Ik heb een goed doel gevonden waar ik aan wil doneren ter nagedachtenis aan mijn hele lieve oma en ik ben zo blij :heart::heart::heart:

21 likes

Jongens er komt geen scalpel kijken bij een uitstrijkje hoor! Google even op cervix brush of cytobrush of pap smear, zo’n ding wordt er gebruikt.

25 likes

Hahaha ik dacht al wat een horror!

3 likes
  • @Oprah Ik ben er zeker van dat ze scalpel zei, maar ik heb het allemaal niet gezien. Was de hele andere kant aan het uitkijken.

Ja ze kon iets niet goed vinden, er was iets gekanteld (kan dat??).

2 likes

Ik ben helemaal pro maatregelen hoor. Maar door dit 1 danspartner gedoe heb ik de afgelopen tijd zo weinig gedanst. Echt corona… shashay away.

1 like

Ja bij sommige vrouwen ligt de baarmoeder gekanteld en dan steekt de baarmoedermond naar boven en dan moet je hem echt een beetje “vangen” met de eendenbek om hem in beeld te krijgen, kan best lastig zijn.

Ik denk dat ze speculum zei? Dat is de eendenbek.

7 likes

Dankjewel voor de uitleg. Echt stom dat ik het toen allemaal niet gevraagd heb, maar was zo in de stress en ongemakkelijk.

2 likes

Huh niet? Ik dacht dat jullie dan “Krabsalade was hier” in onze baarmoeders kerfde

46 likes

Doe het wel! Je kan het! Zeg dat je het spannend vind tegen de huisarts/doktersassistent.

1 like

Alleen een kleine K laat ik achter. Of FF.

17 likes