Ja in brabant reinigen ze zo hun huizen van kwade carnavals geesten.
Kom er nu pas achter dat Kensington een NL band is, goh
Ik ben ongesteld en ben nu chaggy op mijn vriend dus ik ga zo een pak kerstkoekjes opeten.
Pff wat stom en wat een gedoe ook! Hopelijk heb je het boek binnenkort gewoon in huis Denk dat je er wel echt blij van word.
Is hier iemand die het contact met één van beide ouders heeft verbroken?
De relatie tussen mijn vader en mij is altijd al moeizaam geweest. Hij heeft mij bijvoorbeeld nooit erkend als zijn dochter, is weggegaan bij mij moeder toen ze zwanger was, altijd goude bergen beloofd en nooit iets nagekomen ect. Heeft een slechte relatie met een verslaafde vrouw, is zelf alcohol verslaafd en weet ik veel allemaal. Ik trek dit echt niet meer, ook net weer een ontzettende ruzie aan de telefoon gehad, waarin hij gewoon doodleuk zegt ja ik mis je moeder en jou, echt rot op. Je mist mijn moeder, flikker op! En mij missen… Kom dan gvd langs.
Het is misschien erg, maar ik had zo veel liever gehad dat hij dood was geweest ipv mijn moeder.
Sorry dit voelt al goed om dit van mij af te schrijven, wil ik er iets mee? Ik weet het niet.
Ik word tijdens de decembermaand altijd zo sentimenteel. Als in: krijg spontaan zin in contact op te nemen met oude exen. Niet dat ik iets van ze wil maar meer van: “HEY hoe is het nu met je how’s life wat doe je allemaal ”. Geen idee waar dit vandaan komt. Scheelt wel dat ik met geen 1 met ruzie uit elkaar ben gegaan. Ik doe het overigens niet hoor.
Klinkt echt als een zware situatie en iemand waar je niks aan hebt. Wat verwacht je van hem als vader? En wat denk je dat hij je wel kan bieden? Haal je nu wel iets uit het contact? Ik snap dat het een lastige situatie is omdat hij nu natuurlijk je enige ouder is en dan is het ook nog zo een persoon…
Ik heb zelf denk ik 1 keer per jaar contact met mijn vader en dat bestaat vaak uit een telefoontje of 1 appje. Ik vermoedt dat mijn vader een soort van beperking heeft en daardoor kan hij niet echt een vader zijn. Tot mijn twaalfde gingen we om het weekend naar hem toe, maar dat was niet altijd leuk en toen is de bom gebarsten heb ik 6 jaar geen contact gehad. Daarna hebben we weer wat contact gekregen en zag ik hem vaak 2 keer per jaar, maar dat is de laatste jaren wat verstoft.
Ik heb zelf 100% vrede met de situatie en accepteer dat hij het gewoon echt niet beter kan doen. Mijn zusje voelt wel wrok naar hem, maar dat komt denk ik ook omdat mijn moeder vaak aan haar vertelde dat hij haar niet wilde en haar niet vast wilde houden als kind(waarom verteld mijn moeder dit??? Want verder hebben we er niks van gemerkt). Hij heeft twee kinderen met een andere vrouw en daarmee zou ik zo graag meer contact hebben, maar doordat ik hun heel jong 6 jaar niet heb gezien is het echt heel moeilijk om een band op te bouwen… en daarnaast hebben zij ook een moeilijke jeugd gehad wat zn schade heeft achtergelaten en hebben ze wel moeite met de rol die hun vader heeft. Echt heel sneu.
Heb een vriendin en ze is echt een schatje hoor maar ze kan altijd zoooo veel zeuren over hoe zwaar haar werk wel niet is etc, moet vaak echt moeite doen om daar nog enigszins geïnteresseerd op te reageren
Ik heb zo nachtdienst en heb ongeveer een kwartier voorgeslapen :))))))) Mijn hond ligt al lekker tegen me aan te slapen dus nu wil ik helemaal niet weg, maar gewoon thuis cocoonen met stapels dekens en kaarsjes aan.
Haha precies dat deed ik twee dagen geleden. Kreeg een hele leuke reactie terug kan dus wel.
Ik weet niet meer wie het hier als tip aangaf dat je je kan zien welke brievenbus post je kan verwachten met de PostNL app, maar dank, ik vind het ideaal dat ik weet wanneer ik mijn post moet checken.
Aan de keerzijde weet ik dat er eigenlijk iets had moet zijn vandaag maar is vertraagd en ik kan niet aflezen wat het is, en mijn nieuwsgierigheid kan het niet aan 🥲
Ik heb geen contact meer met beide ouders (zitten nog in ongezonde relatie samen). Het contact verbreken was hels, maar het slijt wel. Als het van je af praten/schrijven helpt, gewoon doen. Net zolang tot je weet of/wat je ermee wilt.
Dankjewel voor je reactie, zo te lezen heb jij er vreemde mee en dat is mooi .
Mijn verwachtingen rondom hem zijn heel laag, vroeger verwachte ik heel veel ofja gewoon "een vader "maar daar ben ik nu wel achter dat hij dat niet kan waarmaken. Wat ik nu verwacht is denk ik niet reëel, ik zou zo graag willen dat hij een vader voor mij is en zegt dat hij van mij houdt en het mij ook laat voelen, oprecht vraagt hoe het met mij gaat, en ook oprecht geïnteresseerd is in mijn leven… Ik haal niets uit dit contact, het enige wat het mij oplevert zijn paniekaanvallen. Fijn top!
En als ik mijn eigen stukje nalees dan denk ik, verbreek het contact maar het is toch mijn enige ouder, en het is zó verdomme lastig.
Ja dat is het ook en dat hoef je nu niet te beslissen he! Is het ooit wel beter geweest? En wat was er toen anders?
Iemand ervaring met een bindweefselmassage voor je gezicht? Dat pijnlijke lijkt mij namelijk wel lekker, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen
Ik had een cadeautje besteld voor kerst voor familie en voordat ik het pakketje ging inpakken vanmiddag, dacht ik nog dat ik de sticker met mijn adres erop even moest door krassen want anders is het duidelijk dat het van mij is. En toen was ik afgeleid door iets en ben ik het daarna gaan inpakken, super mooi gedaan. Alleen nu bedenk ik me dus dat ik dat adres niet meer heb doorgekrast pffff heb echt het geheugen van een goudvis
Ik vind je (in jouw ogen niet reële) verwachtingen nog best hoog. Sommige mensen zijn niet geschikt als ouder, die geven alleen om hun eigen emoties/ervaringen. Hij gaat niet oprecht geïnteresseerd zijn in jouw leven, het is aan jou of je daarmee om kan gaan/of dat het jou waard is.
Het contact met mijn ouders eindigde op een gegeven moment ook alleen nog in paniekaanvallen en dan moest ik in de auto naar huis (ik reed niet) een joint roken om te kalmeren, als kind van twee verslaafde ouders werkte dat uiteindelijk alleen maar meer paniek in de hand. Dan kunnen het de enige ouders zijn die ik ooit zal hebben maar ze voegden niks positiefs toe aan mijn leven. Het contact daadwerkelijk verbreken duurde nog wel even, daar mag je best de tijd voor nemen.
Wat me uiteindelijk heeft geholpen is beseffen dat ik een waardeloze dochter mag zijn, ik mag het contact verbreken, ik ben ze geen antwoord schuldig. Ze hebben jaren de tijd gehad om beter te doen, ik was al tevreden geweest met een klein beetje oprechte interesse. Dat was er niet, waarom zou ik hen dat dan wel schuldig zijn.
Ik snap het niet zo goed, want best veel forummers zitten toch vaak grappen over Limburg en Brabant te maken?
Al kan ik me idd voorstellen dat het niet altijd leuk is om te lezen, maar ik ben gewoon even in de war waarom dit anders zou zijn
JEZUS ik was gewoon even vergetne dat ik ook gewoon een opblaasbad heb en zat al te twijfelen wat ik ging doen met m’n avond, dat probleem is ook opgelost, thanks!