Wat je even kwijt wil #46

Ik haat het ook echt om na een vakantie in mijn eentje op te starten ipv even bij te kletsen met mijn collega’s. Blegh zo stom.

Gelukkig vanmiddag een digitale nieuwjaarslunch met mijn directe collega’s. Ik ben benieuwd. En om 5 uur nog een digitale nieuwjaarsbijeenkomst vanuit de organisatie. Bubbels staan al klaar. Wordt wel pittig om de eerste dag meteen tot half 7 achter mijn laptop te zitten, maar hopelijk is het leuk.

2 likes

Okee dankje! Goed om te weten. Kan je ook achteraf nog synchroniseren om je weekdoel te halen of moet het echt voor het einde van de dag/week? Ben bang dat ik dat heel vaak ga vergeten haha.

Ik zag in een ander topic bij @Rozecoupeschaar dat ie daar ook op 0 stond, misschien een foutje?

Iemand anders patiënten overnemen is ook echt heel lastig: je kan je inlezen maar je krijgt niet precies het beeld van iemand. Succes met het gesprek en hopelijk staat die er hetzelfde in als je eigen arts (mbt wat je eerder vertelde)!

1 like

Eerste werkdag begint al goed…ik kan niet inloggen in het systeem…lekker dan.

Ik haat wachten. Zou tussen 9 en 10 gebeld worden over iets belangrijks en nu zit ik maar naar mijn telefoon te staren.

Ik heb dit. Maar dit is toch ook de eerste week van het jaar? Heb je alle gezondheidsvragen enz ook ingevuld?

1 like

Geen opmerkingen overgewicht woeeee! Hele aardige man, er zitten daar meerdere artsen in de praktijk.

Slechte nieuws is; enkelbanden verrekt en ook nog eens goed overbelast.
Nu week rust houden en aankijken en dan beginnen met fysio.
Daar gaat mijn stappendoel voor iedere dag. uuuuuurgh

7 likes

Ik lig nog in bed, want mijn dag begint met 2 vergaderingen waar ik geen input voor hoef te geven. Ik haat de eerste werkdag na mijn vakantie altijd :unamused:

Ik dacht de huisarts even te bellen voor een afspraak. ‘er zijn zes wachtenden voor u, door het corona virus is het erg druk, wij verzoeken u op een later moment terug te bellen’. Ohja pandemie.

Fijn dat het een aardige arts was! Balen van je stappendoel :frowning: maar ja, als het niet goed voor je is dan moet je het doel wel aanpassen natuurlijk.

Hoi is corona al weg…

13 likes

Ja klopt @Lovepink ! Ik vroeg dit in het durf te vragen topic. Ik heb het inderdaad ook en @growcookeatrepeat geeft aan dat ze dit ook heeft. Is mijn aller eerste week.

3 likes

Maandagochtend (zeker na een lang weekend) is wel standaard totaal drama, pandemie of niet.
Dat vertaalt zich door de hele zorgketen, de huisarts wordt van 8-10 platgebeld, alle mobiele mensen komen in de ochtend naar de praktijk en worden dan voor bloedonderzoek of een foto naar het ziekenhuis gestuurd, alle visiteplekken tussen de middag zitten vol, tussen 12-13 bellen de huisartsen allemaal tegelijk mij (en collega’s zoals ik) omdat hun patiënten er toch wel vrij appelig bijliggen en ze die naar het ziekenhuis willen sturen, tussen 14-15 loopt de SEH vol, en dan komen alle aangevraagde bloedonderzoeken en foto’s van de ochtendpatienten binnen bij de huisarts en dan bellen ze tussen 16-17 mij weer en dan mogen al die mensen die iets in hun bloedonderzoek of foto hebben waar we vandaag wat mee moeten aansluiten in de wachtrij op de SEH en zo houden we onszelf tot middernacht bezig. En op vrijdag gebeurt ongeveer hetzelfde.
Je kan beter op een andere dag zorg nodig hebben :stuck_out_tongue:

27 likes

mwah het is niet zo zeer het doel, ik liep een paar maanden terug standaard 10,000+ stappen. denk combinatie van mijn iets oudere steunzolen (die moeten ook vervangen worden) en te hard van stapel lopen misschien (HA no pun intended)

@Soy.peor Duh het is 2021. het heet COVID 19 dus het is al laaaaaaaang over de houdbaarheid

3 likes

Mijn laatste vrije dag. Zie zo op tegen morgen, wat er gaat komen en zoveel achterstallig werk.
Gelukkig gaat alles weer goed met mijn moeder. Maar dit heeft mijn vakantie wel verpest in de zin van om bij te komen. Mijn energielevel is nog verder gedaald, wist niet dat het kon.

Als ik zou bijhouden hoeveel ik het komende jaar huil, zal het een treurig cijfer worden. De afgelopen drie dagen heb ik minstens een keer gehuild. Misschien moet ik positief zien en noemen dat ik het minder opkrop

Hoe lang duurde het bij jou voordat je de betaallink kreeg?

In Amsterdam heb ik weer kunnen bestellen!

oja dat was ik aan het doen. kuch.

2 likes

Ik had perongeluk de week na oud en nieuw vrij gevraagd ipv tussen kerst en oud en nieuw. Maar dit is echt het beste ooit. Helemaal nu ik al jullie berichten lees :no_mouth: succes allemaal!

12 likes

Ik geloof vrij snel, 2 uur erna ofzo!

Top! Ik dacht dat ik 'm wel binnen 10 minuten zou krijgen, maar dan moet ik nog even geduld hebben haha

1 like