Wat je even kwijt wil #46

Ik ben de laatste 12 maanden elke keer zo zenuwachtig voor m’n werk. Ik geef les en ben totaal niet zenuwachtig voor de administratiemomenten er omheen, maar puur voor het lesgeven zelf én de drukte als ik op één dag 5 lessen en nog 4 inhalers heb of zo. Ik geef inmiddels 8 jaar les en ben wel gewend dat ik het aan het begin van het schooljaar, als ik de leerlingen nog niet ken, spannend vind. Maar ik heb het nu dus constant.

Er zijn niet echt duidelijke stressgedachten te ontrafelen die onstaan in m’n hoofd, het is meer een gevoel. Ik ben in ieder geval doodsbang voor beoordeling vanuit mn teamleider (een hele aardige man + heb al een vast contract, dus geen reden voor zenuwen). Hij komt soms onaangekondigd kijken. Maar dat is maar 5% van het angstgevoel.

Het is zo erg dat ik wekelijks zondag op maandag nauwelijks slaap en echt strak sta van de zenuwen. Zenuwen is misschien nog te licht uitgedrukt, ik voel echt angst en paniek. Als in dan eenmaal bezig ben op werk, ebt het wel weg en aan het eind van de dag heb ik meestal best een prima dag gehad.

Kan ik hier iets mee behalve het bespreken met mijn psycholoog?

Edit: voor dagen dat ik maar twee lessen hoef te geven, ben ik veel minder angstig

1 like

Ik geef nog niet zo lang les maar ik ben sinds corona wel een grotere zenuwpees geworden.

Ik ook, kan echt wakkerliggen van pta’s en ‘dingen die ik nog moet doen’

1 like

Ik wilde dus dit jaar gebruiken om te bepalen of lesgeven echt wat voor mij is, of dat ik gewoon weer fulltime het bedrijfsleven in ga en niet half/half. Maar ik baal er dus als een stekker van dat dit jaar op geen enkele manier een beetje representatief zal zijn. Zowel mijn gevoelsbeleving als het lesgeven zelf zijn zo raar.

Maar ook buiten mijn werk om ervaar ik veel onrust terwijl mijn leven voornamelijk binnenhuis zich afspeelt.

Herkenbaar hoor. Denk je niet dat het nu vooral naar voren komt door een opeenstapeling van andere factoren (de onzekerheid van de tijd waarin we zitten)? Ik merk dat ik nu veel meer het idee heb dat ik meer moet doen voor de leerlingen en alles uit de kast moet halen.

Mijn vriend is bijna jarig en ik had denk ik wat eerder moeten beginnen met het zoeken naar een cadeau :thinking:

1 like

@Loxodonta wie of wat is dit!

1 like

Dit is inderdaad wel het minst representatieve jaar dat je kan hebben. Ga je het nog een jaar proberen? Ik heb verder (tegenwoordig) geen onrust en angsten, echt puur voor werk.

@Skadi Vind het al fijn dat er enige vorm van herkenning is. Durf niet te zeggen of het aan de coronatijd ligt. Opzich had ik het ook in sept-dec toen we wel ‘gewoon’ lesgaven. Als ik één ding moest aanwijzen wat de stress veroorzaakt, is het de angst voor beoordeling.

Het is een slingeraap (Spider monkey). Reden waarom dit er zo gek uitziet is omdat ze eigenlijk nooit op de grond komen en gemaakt zijn om vooral door de boomtoppen te bewegen. Toen ik in Belize woonde heb ik met deze apen gewerkt, super slim, ontzettend lenig en snel.

36 likes

yess tape gekregen van de fysio, had toch gelijk daar in dat het wel handig was. moaaap.
nu rusten en dan maandag met de ekte fysio beginnen. dus nu mag ik lekker een aardappel zijn.

1 like

tijd om te shoppen!!!

1 like

Als die aap een groter hoofd had dan klopt het meer. Dan is het gewoon een aanstellerig beest met een sassy pose. Maar dat kleine hoofd en dat derde been aka zn staart vind ik eng

Ik ben op zoek naar een boekhouder maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Geen idee waar ik op moet letten ook. Ik vond mijn bedrijfje echt heel leuk maar de administratie is echt zo shit

Sorry

2 likes

Verwarming gaat hier niet aan dus zit in mijn nepbontjas te werken. Gelukkig geen videovergaderingen meer.
Voel me wel een pimp.

15 likes

Iconic

1 like

Als jij stil bent zijn zij meestal ook wel stil! Het vervelende is dat ze dus vooral herrie maken als jij moet bellen of in een online vergadering zit :sweat_smile:

Ik ben gevlucht naar mijn ouders hun huis. Omdat ik een cursus moet doen en mijn vriend was continu aan de telefoon en heel de tafel lag vol met troep. Maar bij mijn ouders is het nou ook niet echt gezellig/rustig :sweat_smile:

1 like

Voor de lush fans, ik heb m’n douche pakketje binnen van 25 euro:

Ze zijn niet zuinig geweest want op de bon erbij kan ik zien dat het in totaal 70 euro was geweest. Hele lekkere spulletjes :heart_eyes:

37 likes

Gatver ik heb zo’n last van rug en nek. Mijn houding is echt mega verkeerd en het liefst ga ik liggen om alle spanning er vanaf te halen. Ik weet ook gewoon niet wanneer mijn houding nou goed is en ben gewoon misselijk van ongemak. Heb de fysio maar een mail gestuurd voor een afspraak want dit kan zo niet langer.