Zo heel even venten hoor. Ik doe nu al maandenlang de boodschappen voor mijn moeder, sinds dat corona begonnen is. Nu heb ik mijn zus daar eigenlijk nooit om hulp mee gevraagd, want mijn vriend ging eigenlijk altijd met mij mee, en ik vond gewoon niet dat mijn moeder in een supermarkt moet ronddwalen. Nu hebben mijn vriend en ik natuurlijk corona gehad, dus sindsdien gingen we eigenlijk telkens de booschappen bestellen. Nu zou mijn zus dan er werk van maken om de boodschappen voor mijn moeder te bestellen, maar mijn moeder is gewoon niet zo georganiseerd en een ontzettende digibeet, dus ze voelt zich daar waarschijnlijk gewoon door overweldigd. En mijn zus is er gewoon heel laks in geweest vind ik zelf. Nu ging mijn moeder dus telkens zelf stiekem naar de supermarkt, zonder dat wij dit wisten.
Nu viel mijn zus daar een paar maanden terug heel erg tegen haar over uit van :’ Wtf loop je in de supermarkt en dan word je ziek!!!’, blabla. Waarop ik dan weer reageerde van:’ Ja maar dan moet iemand ze wel voor haar doen heh. Je kan nou wel boos worden, maar dan moeten wij het nu wel oppakken’. Dus ik heb kort daarna besloten om dan toch weer naar de supermarkt te gaan om voornamelijk de boodschappen voor mijn moeder te doen, en dan misschien een paar dingetjes voor onszelf te halen terwijl ik daar ben.
Nu doe ik dit inmiddels weer een paar weken, alleen nu is mijn vriend eigenlijk pro-bestellen en hij heeft geen zin om dan weer iedere week met mij mee te gaan. Ook had hij best wel heftig last van dat corona, dus is hij eigenlijk principieel ertegen dat ik naar de supermarkt ga, en wil eigenlijk dat mijn zus en ik gewoon voor mijn moeder bestellen. Nu is dat blijkbaar heel moeilijk voor mijn moeder en ze voelt zich gewoon nogal snel een last. Ik wil gewoon voorkomen dat ze dan maar in zichzelf keert en daardoor zelf naar de supermarkt stiekem gaat, met een een verhaal dat de buurvrouw dingen voor haar meeneemt.
Dus ik vraag net aan mijn zus van:’ Joh kan je me er misschien toch een beetje mee helpen, want het is toch wel zwaar om iedere week drie tassen boodschappen in mijn eentje te halen’. En gelijk is ze al een beetje beledigd, en ze zegt:’ Nou je kan niet verwachten dat ik terwijl ik zwanger ben de supermarkt in ga terwijl ik in een risico groep val’. Dus ik zeg:’ Nee dat snap ik ook wel, en dat verwacht ik ook niet van je, want mijn vriend wil ook niet meer iedere keer mee omdat hij er eigenlijk ook principieel tegen is’. Begint ze gelijk over :’ Waarom gaat hij niet mee? Het is toch voedsel wat jullie allebei gaan eten? En waarom vind je het van hem wel ok en van mij niet?’. blablabla. Ok, ten eerste, mijn vriend heeft vorige week mij nog meegeholpen alle kerst boodschappen voor mijn moeder te doen, en sowieso heeft hij het maaaandenlang met mij gedaan. Ten derde wil hij alsnog met mij mee, maar dan wel eens in de twee weken, omdat hij er principieel eigenlijk tegen is. Ten vierde kookt hij terwijl ik weg ben, zodat ik niet ook nog eens voor het eten moet zorgen wanneer ik dan eindelijk thuis ben.
En ze bleef maar zo doen alsof ik haar aan viel en shit. JONGEN ik vraag je alleen of je me alsjeblieft fucking mee wil helpen boodschappen te doen voor onze fucking moeder zodat ze geen fucking corona krijgt. Het enige wat ik vroeg is of ze wat pro-actiever wou zijn met shit bestellen voor mijn moeder. THATS IT!! Dat zij dan kan garanderen dat mijn moeder dan eens in de fucking twee weken boodschappen van haar krijgt ipv van mij. En maar focussen op dat mijn vriend niet mee gaat en waarom dat ok is. En toen zei ze ook nog:’ Nou als dit dan een wedstrijdje verpissen wordt, kijk dan wat ik allemaal heb gedaan (voor werk_ in de vakantie waar ik geen hulp om heb gevraagd.
Toegegeven, blijkbaar heeft ze veel in die vakantie zitten doen, maar dat ze niks heeft gevraagd is helemaal niet waar want ze heeft mij wel wat gevraagd en toen ze dat deed heb ik haar ook gewoon geholpen? Ik kan er niks aan doen dat ze mij niks vraagt? Verder blijft ze ook het argument gebruiken dat ze zwanger is en dat ze het niet normaal vindt dat het van haar verwacht wordt (nogmaals ik verwacht helemaal niet dat ze de supermarkt in gaat), maar dan nog… ze deed me ook niet meehelpen toen ze helemaal nog niet zwanger was? En sowieso ook da ze begon over dat mijn vriend niet meehelpt ‘ons’ eten te kopen terwijl haar vriend echt fucking NOOOIT boodschappen doet.