Wat je even kwijt wil #46

Ik denk dat de hoteleigenaar zo denkt: Twee jongens vernielen zijn/haar pand door iets te doen wat daar niet mag, vervolgens moeten die jongens niet op de blaren zitten, maar wordt er van alle kanten geld aangeboden zodat die jongens hun schuld kunnen vereffenen. Dus misschien denkt hij/zij dat ze nu niet leren van hun fout.

17 likes

Die Friezen zijn zichzelf niet echt populair aan het maken lately

3 likes

Kunnen we friesland niet aan engeland geven?

4 likes

Het gaat morgen sneeuwen, beginnen ze al over de Elfstedentocht?

5 likes

Stop Friesland shaming!!!

6 likes

Friesland moet zichzelf gewoon niet zo schaamtevol gedragen.

@Soy.peor ze hebben al een stuk van Duitsland geĂŻnfiltreerd dus misschien kunnen ze daar wel terecht

6 likes

Ja dat denk ik ook, maar dat snap ik dus niet zo. Ik zou als hoteleigenaar gewoon m’n geld willen en of die jongens dat zelf betalen of dat anderen dat voor ze inleggen, who cares?

En t feit dat ze er niks van leren zou mijn probleem toch niet zijn. Ik ben gelukkig hun moeder niet.

Als je iets slechts hebt gedaan en daar boete voor moet doen, heeft toch niemand te bepalen of anderen jou daarmee helpen of niet? Ik heb vroeger wel eens zwart gereden met de trein en toen kreeg ik een boete die mijn moeder voor me betaald heeft. Dat boeit de NS toch ook niet, zolang zij hun geld maar krijgen :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Snap dat deze twee dingen ver uit elkaar liggen hoor en ik snap ook zeker wel wat jullie zeggen. Maar als ik de hoteleigenaar zou zijn, zou het me niet zoveel uitmaken of die jongens het zelf betalen of dat een ander het voor ze betaalt.

1 like

Ja it giet oan

1 like

En wat heb je daar van geleerd? Dat als je iets uithaalt dat iemand anders het oplost? (Geen aanval ben benieuwd) mijn moeder zou me overigens een maand lang laten fietsen door weer en wind, al was ik een maand traject kwijt.

(T is verder denk ik ook verzekeeingswerk)

3 likes

O vind ik wel, de jongens weigeren contact te leggen. En het zijn geen jongens maar mannen trouwens. Ze hebben zich pas gemeld nadat de eigenaar dreigde met aangifte. Plus ze noemen de crowdfunding ook nog ‘carbid akkefietje’. Ik vind hier heel veel mis mee. Het is nog helemaal niet 1-2-3 duidelijk waar het geld naartoe gaat (deels ook juridische kosten). Het had ze gesierd direct te doneren of dat zelf aan te geven. Word gewoon de hand boven hun hoofd gehouden, terwijl er doden en gewonden hadden kunnen vallen. Echt ziek staaltje wit privilege vind ik dit. Maar ik heb hier al over gerant in het nieuwstopic haha. Die hoteleigenaren hebben wat mij betreft al het recht om te zeiken.

En die NS vergelijking is toch ook raar. Dit gaat om een eigen bedrijfje, iemand zn levenswerk. De NS blijft gewoon rijden als jij zwart rijdt, dit hotelletje heeft inkomsten gemist, gasten die mss ook niet meer terugkomen, heeft veel ongemak tijdens reparatie ed.

58 likes

Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat het een ongeluk was, dat ze dat carbid niet hadden willen afschieten daar maar dat ie per ongeluk te vroeg afging. Ik kreeg in ieder geval het idee dat ze niet bewust iets hebben willen vernielen maar dat het een (hele stomme) inschattingsfout was. Ik vind het dus ook niet zo’n probleem dat er geld via crowdfunding is opgehaald, zolang het uiteindelijk maar terecht komt bij degene die schade heeft geleden. Zou het wel anders vinden als het een bewuste actie betreft, als jouw eigendommen bewust zijn vernield dan snap ik dat je een soort wrok koestert en vindt dat diegene daar dan ook onder moet lijden.

Nou ja, sorry maar als jij met een bom door een woonwijk rijdt neem je wat mij betreft al bewust het risico. Zo een ding gaat niet vanzelf af.

60 likes

Nou op zich wel een leuk bericht, missch een soort van nieuwjaarsgroet?

Ik ontving paar jaar geleden tweemaal dit briefje, ook vaag:

4 likes

@ParisDarling ik ben gegaan! Ik ging een workout van de sportschool doen en die vond ik zo saai dat ik maar ben gaan rennen. Maar ik heb een hoofdband en handschoenen, die hielpen echt mega goed. En thermo shirt en trui, verder gewoon legging. Was echt prima te doen, was ook al warm van die domme workout dus ben meteen gaan rennen. Geen tijd om koud te worden.

4 likes

Geef ze maar aan Wales wij lusten ze wel

5 likes

Nou klinkt meer als iets wat in een Zen-boekje staat als dolle onschuldige opdracht, “maak iemands dag en leg een blije post-it bij fiets/huis”

vriendin van me had laatst zo’n briefje op haar zadel gevonden bedenk ik me

4 likes

Mijn vriend had de Linda Meiden voor mij uit de brievenbus gehaald. Zegt ie: er zit een skroetsjie bij. Ik: een wat?! Hij: een skroetsjie. Er zat dus een scrunchie bij :joy:

60 likes

Ohhh ik was vandaag aan het bellen met de gemeente samen met een cliënt zegt die medewerker “ja ik zie dat je 50 euro boodschappengeld hebt gehad van je ouders als de uitkering straks loopt moet je dat wel doorgeven want dan word je gekort”

We gaan gewoon vrolijk door hoor! :woman_facepalming:t3:

11 likes

Zo heel even venten hoor. Ik doe nu al maandenlang de boodschappen voor mijn moeder, sinds dat corona begonnen is. Nu heb ik mijn zus daar eigenlijk nooit om hulp mee gevraagd, want mijn vriend ging eigenlijk altijd met mij mee, en ik vond gewoon niet dat mijn moeder in een supermarkt moet ronddwalen. Nu hebben mijn vriend en ik natuurlijk corona gehad, dus sindsdien gingen we eigenlijk telkens de booschappen bestellen. Nu zou mijn zus dan er werk van maken om de boodschappen voor mijn moeder te bestellen, maar mijn moeder is gewoon niet zo georganiseerd en een ontzettende digibeet, dus ze voelt zich daar waarschijnlijk gewoon door overweldigd. En mijn zus is er gewoon heel laks in geweest vind ik zelf. Nu ging mijn moeder dus telkens zelf stiekem naar de supermarkt, zonder dat wij dit wisten.

Nu viel mijn zus daar een paar maanden terug heel erg tegen haar over uit van :’ Wtf loop je in de supermarkt en dan word je ziek!!!’, blabla. Waarop ik dan weer reageerde van:’ Ja maar dan moet iemand ze wel voor haar doen heh. Je kan nou wel boos worden, maar dan moeten wij het nu wel oppakken’. Dus ik heb kort daarna besloten om dan toch weer naar de supermarkt te gaan om voornamelijk de boodschappen voor mijn moeder te doen, en dan misschien een paar dingetjes voor onszelf te halen terwijl ik daar ben.

Nu doe ik dit inmiddels weer een paar weken, alleen nu is mijn vriend eigenlijk pro-bestellen en hij heeft geen zin om dan weer iedere week met mij mee te gaan. Ook had hij best wel heftig last van dat corona, dus is hij eigenlijk principieel ertegen dat ik naar de supermarkt ga, en wil eigenlijk dat mijn zus en ik gewoon voor mijn moeder bestellen. Nu is dat blijkbaar heel moeilijk voor mijn moeder en ze voelt zich gewoon nogal snel een last. Ik wil gewoon voorkomen dat ze dan maar in zichzelf keert en daardoor zelf naar de supermarkt stiekem gaat, met een een verhaal dat de buurvrouw dingen voor haar meeneemt.

Dus ik vraag net aan mijn zus van:’ Joh kan je me er misschien toch een beetje mee helpen, want het is toch wel zwaar om iedere week drie tassen boodschappen in mijn eentje te halen’. En gelijk is ze al een beetje beledigd, en ze zegt:’ Nou je kan niet verwachten dat ik terwijl ik zwanger ben de supermarkt in ga terwijl ik in een risico groep val’. Dus ik zeg:’ Nee dat snap ik ook wel, en dat verwacht ik ook niet van je, want mijn vriend wil ook niet meer iedere keer mee omdat hij er eigenlijk ook principieel tegen is’. Begint ze gelijk over :’ Waarom gaat hij niet mee? Het is toch voedsel wat jullie allebei gaan eten? En waarom vind je het van hem wel ok en van mij niet?’. blablabla. Ok, ten eerste, mijn vriend heeft vorige week mij nog meegeholpen alle kerst boodschappen voor mijn moeder te doen, en sowieso heeft hij het maaaandenlang met mij gedaan. Ten derde wil hij alsnog met mij mee, maar dan wel eens in de twee weken, omdat hij er principieel eigenlijk tegen is. Ten vierde kookt hij terwijl ik weg ben, zodat ik niet ook nog eens voor het eten moet zorgen wanneer ik dan eindelijk thuis ben.

En ze bleef maar zo doen alsof ik haar aan viel en shit. JONGEN ik vraag je alleen of je me alsjeblieft fucking mee wil helpen boodschappen te doen voor onze fucking moeder zodat ze geen fucking corona krijgt. Het enige wat ik vroeg is of ze wat pro-actiever wou zijn met shit bestellen voor mijn moeder. THATS IT!! Dat zij dan kan garanderen dat mijn moeder dan eens in de fucking twee weken boodschappen van haar krijgt ipv van mij. En maar focussen op dat mijn vriend niet mee gaat en waarom dat ok is. En toen zei ze ook nog:’ Nou als dit dan een wedstrijdje verpissen wordt, kijk dan wat ik allemaal heb gedaan (voor werk_ in de vakantie waar ik geen hulp om heb gevraagd.

Toegegeven, blijkbaar heeft ze veel in die vakantie zitten doen, maar dat ze niks heeft gevraagd is helemaal niet waar want ze heeft mij wel wat gevraagd en toen ze dat deed heb ik haar ook gewoon geholpen? Ik kan er niks aan doen dat ze mij niks vraagt? Verder blijft ze ook het argument gebruiken dat ze zwanger is en dat ze het niet normaal vindt dat het van haar verwacht wordt (nogmaals ik verwacht helemaal niet dat ze de supermarkt in gaat), maar dan nog… ze deed me ook niet meehelpen toen ze helemaal nog niet zwanger was? En sowieso ook da ze begon over dat mijn vriend niet meehelpt ‘ons’ eten te kopen terwijl haar vriend echt fucking NOOOIT boodschappen doet.

2 likes

Was dit nou het filmpje waar je het gisteren over had? @Soy.peor :open_mouth:
1 like