Sterkte
Ik ga helemaal stuk om deze afbeelding.
Voor de liefhebbers van Kamp van Koningsbrugge, op NPO staat ook de belgische versie met Tom Waes uit Undercover.
Edit: ik heb NPOplus!
Vanmiddag was een fijne middag, ik ging langs bij een vriendin en een andere vriendin kwam ook langs. We zijn van de koffie naar een fles wijn gegaan en in de middag waren we ouderwets dronken en gingen we blowen. Lig stoned op de bank en enigszins dronken maar mijn vriend heeft niets door die zei alleen maar je bent vast moe na je dienst, blijf lekker liggen ik maak koffie
Ik zou een boekenbon vragen en daarmee op libris.nl 3 of 4 boeken kopen
Misschien verschilt het per ziekenhuis? Het ziekenhuis waar een vriendin van mij werkt heeft wel code zwart sinds een paar dagen.
Kijkt iemand de casting kantine?
Ze vinden de imitatie van Doutzen geweldig maar deze dame doet het met een Duits accent, dat hoor je toch niet echt bij haar? Eerder Fries
Oh yes! Thanks voor de tag!
Mijn vriend heeft een favoriete serie waarbij hij steeds weer de eerste seizoenen kijkt omdat de laatste dvd niet meer verkrijgbaar is. Hij lacht dan steeds weer om dezelfde grapjes Nu heb ik die laatste via de bieb geleend en zit hij in de woonkamer weer hardop te lachen. Hij is zo enthousiast dat het gewoon schattig is!
Dat moet niet kunnen, er is een landelijk centrum voor patientenspreiding, elk ziekenhuis geeft elke dag door hoeveel bedden ze hebben en hoe veel mensen er liggen (en daarmee dus of ze mensen kunnen overnemen of dat ze mensen kwijt willen), en het LCPS koppelt die gegevens dan aan elkaar en laat ambulances heen en weer rijden.
In de dagelijkse grafiekjes kun je dan zien hoe het er voor staat:
Op de IC’s zijn dus nog in totaal 170 bedden vrij, op de reguliere afdelingen nog ongeveer 2000. Een ziekenhuis hoeft dus niet te zeggen ‘sorry jij gaat hier nu dood op de gang want ik heb geen plek voor je’ als er elders in het land plek is.
Oh leuk!! Ben benieuwd
Ik moet even kwijt dat vandaag een leerling van 13 - ja 13 - jaar oud tijdens de online les de microfoon aanzette en vroeg of ik het nieuws uit Amerika had gehoord. Dus ik zei natuurlijk ja, maar het was heel random, want mijn vak gaat totaal niet over maatschappelijke zaken. En toen zei ik: wat vind je daar nou van? Toen typte ze: het levende bewijs van white privilege. Omg! You go girl!
Tijdens de eerste lockdown deden mijn vriend en ik elke donderdagavond slechte Nederlandse filmavond met nacho’s en over deze film waren we helemaal in de war was omdat het echt een leuke film was!
Dank voor je uitgebreide reactie, heel duidelijk!
Ik heb haar appje even teruggezocht en wat die vriendin van mij vertelde is dat er bij hen sinds een paar dagen code zwart is afgegeven, wat zou betekenen dat de maximale bezetting is bereikt en alle reguliere zorg maximaal is afgeschaald.
En dat mocht het zover komen dat er meer patiënten zijn dan bedden, er op een gegeven moment een keuze gemaakt moet worden wie wel en wie niet naar de IC mag.
Dus inderdaad niet dat dat nu al zo is, net als jij ook zegt. Wel gek dat ze dat dan al code zwart noemt ja.
Dat is dan nog code rood en dat is in veel ziekenhuizen momenteel zo. Het gaat dus nog net zeg maar.
Jeuk. Ik vind het wel grappig maar hij gaat echt stuk.
Klopt,
Vriendin haar vader is naar Groningen overgebracht vanuit Noord-Holland ivm bedden capaciteit.
Zooo Maarten van Rossem bij Jinek
Vind hem echt vermoeiend en zo traag.
Denk dat ie moe is van al die zogenaamde Amerika experts die ook aan tafel zitten