Wat je even kwijt wil #46

Iemand postte hier pas iets over een inklapbare hometrainer. Weet iemand welk merk dat was en of 'ie goed is?

ik dacht dus altijd dat ze zongen green salad up and green salade down :grimacing:

Had vandaag een patient die via seh is binnengekomen met rugpijn, door CT scan en borstkanker gezien maar verdenking uitzaaiing. Ging mee naar de MRI maar echt overal uitzaaiingen, gebeurt niet snel maar was echt even misselijk van wat ik daar op die scan zag. Fietste na m’n werk naar huis en da’s dan zo onwerkelijk dat iedereen gewoon vrolijk wandelt vandaag terwijl er gewoon 100m verder op een leven in elkaar stort. Was echt pittig

30 likes

:heart: Dat is heel naar. Kanker overkomt je. Onaangekondigd kan het je leven verwoesten. Heel naar om dat mee te maken. Ik herken je gevoel heel goed.

2 likes

Jeetje wat heftig! Vind ik al als ik dit lees, laat staan dat je er een gezicht bij hebt. Hopelijk kun je het thuis een beetje loslaten!

1 like

:heart::heart:

Snap het helemaal, ik zie soms ook uitslagen binnenkomen en mijn gevoel is dan vaak ook als eerste “gadverdamme” en echt buikpijn, bah. Zo heftig.

2 likes

Is er geen lievelingsliedje van je oma dat dan gedraaid kan worden? Of een liedje dat jullie samen wel eens luisterden, vroeger op dansten of samen zongen ofzo.

Op mijn oma’s crematie draaiden we white christmas want dat was haar lievelings, dat de crematie in mei was, was juist heel grappig en veel mensen schoten ook in de lach toen het begon haha.

4 likes

Ik vind over the rainbow altijd een goeie, beetje sad maar ook beetje vrolijk met een deuntje

1 like

Op mijn opa’s uitvaart hebben we Circle of Life afgespeeld, het is niet per se vrolijk, maar ook niet direct een huilnummer. Ik kreeg daar heel erg een “het is verdrietig, maar het goed zo” gevoel van. Ik vind de boodschap uit het liedje ook mooi passen bij het overlijden van oude mensen.

Veel sterkte met het verlies van je oma :heavy_heart_exclamation:

2 likes

Wat verschrikkelijk voor die patiënt. De wereld steekt gewoon zo raar in elkaar, uitersten treffen steeds elkaar. Leven en dood, blijdschap en verdriet, en het enige wat je als buitenstaander kunt doen is er voor iemand zijn en zelf het geluk hebben dat het negatieve gauw wordt opgevolgd door iets postievers. :kissing_heart:

3 likes

Kan je niet het nummer kiezen wat op nr 1 stond op haar geboortedag/jaar? misschien is dat een mooi en “leuk” lied en past het goed als afsluiting

1 like

Mijn ouders zijn een paar dagen weg dus ik pas op het huis en op de katten. Er is een studeerkamer dus na het werken/studeren kan ik gewoon de deur achter me dicht doen en beneden gaan chillen of gaan slapen. Ik woon zelf in een studio en was vergeten hoe fijn het is om niet alles binnen dezelfde vier muren te hoeven doen, fuck ik mis dit. :sob: Kan iemand me een paar ton schenken zodat ik een appartement met een twee extra kamers kan kopen? Bill Gates lees je mee aub?

8 likes

@tuula is er niet een bepaald nummer waar jij en je oma van hielden (of bijvoorbeeld haar partner). Een nummer dat een symbool stond voor iets moois in haar leven? Anders zou ik daar gewoon voor gaan.

1 like

Ff jezelf laten vaccineren dan kan ie horen wat je denkt!!!

24 likes

Ik heb een 1,5 kaart maar hoef niks, hoe stuur ik die door?

Shit ja! Hallo waar is m’n microchip?

1 like

@tuula misschien is er in jouw stukje dat je voordraagt iets (een specifieke gebeurtenis/herinnering) waar een passend nummer bij te vinden is.

1 like

Wat klote. Kan ook echt van de leg zijn als je zulke narigheid meekrijgt. Ik probeer er altijd hoop uit te putten dat ik mogelijk iets positiefs bijgedragen heb aan een situatie waar ik verder geen controle over heb.

1 like

@tuula Wij draaiden o.a. Ik heb het leven lief van Toon Hermans bij mijn grootmoeders uitvaart. Ze was een grote fan van hem en het is een nummer dat rustig begint maar uitbundig eindigt en het leven viert.

1 like