Wat je even kwijt wil #46

Ik heb wel eens mijn moeder het laten retourneren en heb ik in de winkel lopen wachten tot het weer in de display stond en het alsnog met de korting gekocht. No shame in my game.

8 likes

Ik heb vorig jaar een televisie besteld bij CoBlu en de weken erna enkele keren de prijs opnieuw opgezocht. Uiteindelijk was de televisie drie tientjes goedkoper en daar heb ik voor gemaild. Dat hebben ze gewoon netjes verrekend dus ik vind jouw gedachte heel erg logisch. Dat de BijKo dit zo wil oplossen is vooral heel irritant. Gaat het om een groot verschil?

Ik denk dat dit allemaal wel bewust was

Ja €80 in totaal. Vind ik geen kattenpis.

1 like

To stir shit, zou goed kunnen. Dat zou echt sneu en provocatief zijn imho.

1 like

Ja, eens, ik snap je reactie wel.

Ik denk dat hier heel veel verkeerd begrepen word. En dat vind ik oprecht jammer want nu lijkt t net alsof ik fuckin onverantwoord ben terwijl dat gewoon niet zo is. Heb buiten de supermarkt en toe een winkel maar 1 iemand buiten mn huishouden gezien dit jaar. Ik ben echt voorzichtig op t neurotische af en toe af. Zo maak ik t liefst nogsteeds de boodschappen schoon. Al doe ik dit niet meer, was nu tussen elke stap mn handen. Dus zon 4x al ik een broodje maak. Heb in t begin elke dag mn temperatuur gemeten en doe dit af en toe nogsteeds als ik t opeens warm heb. En ben bijna weer op t punt dat ik gelijk onder de douche wil springen en mn haar wil wassen als ik op een plek met mensen ben geweest.

Het gaat me ook niet om de test zelf. Bij mij staat corona gewoon voor dood. Dus ook al zou ik positief zijn met lichte klachten dan ga ik dat alsnog denken. Dus zoals ik er nu over denk zou ik dan inderdaad geen test doen. Verder zou ik doen wat moet met klachten en dus thuisblijven tot die minimaal 24 uur weg zijn.

@Vaiana ik twijfel niet of ik verkouden ben (ben ik niet). Maar meer de conclusie die ik uit die eventuele twijfel trok, zou ik gaan testen of niet. En nu weet ik dat anderen dat niet vinden kunnen.

4 likes

Even disclaimer: Dit is niet bedoeld als humble brag, maar zo staat het er natuurlijk wel. Ik wilde dit verhaal ff delen uit verwondering.

Ik was op het station en er kwam net een vet schattige oude man naar me toe om te vragen om geld (in het Duits). Had al meerdere mensen zien bedelen. Ik heb vet veel eten bij me (en verder geen kleingeld in euro’s) dus ik heb tegen hem gezegd dat ik hem wel wat eten voor hem had. En toen vroeg hij of ik een appel had (haha vet random?) en die had ik toevallig bij me. Kreeg daarna nog een lange gelukswens voor 2021 met veel gezondheid toegewenst en toen liep hij weer weg. Heb nog nooit zo iemand zo blij met een appel gezien en heb een beetje spijt dat ik niet heb gevraagd wat hij nog meer graag wilde want ik had die man met liefde meer gegeven of gewoon iets gekocht (we stonden in de buurt van eetdingen). Het was ook een super verzorgde man enz. met een rollator, ik was echt benieuwd naar zijn verhaal?

47 likes

Maar ik zeg dat van dat er nooit zomaar snot uit je neus kan lopen ook allemaal niet?
Alleen dat als je lichte klachten hebt (waar je neus ophalen onder valt) je moet laten testen. Betekent dat ik me elke keer na het eten van iets pittigs laat testen? Nee. Zou wel leuk zijn, maar nee

1 like

Yes en ga dan oliebollen halen!

Vervelend dat je je zo rot voelt bij de hele situatie. Het klinkt alsof die angst heel erg overheersend is voor je en ik kan je gedachtegang dan ook wel een beetje volgen. Ik ben zelf ‘bang’ voor die test en zou mezelf het liefst niet laten testen maar gewoon opsluiten in een hokje om die test maar te vermijden. Ik denk dat de rest valt over het feit dat je best wel resoluut zegt dat je je dus niet wilt laten testen. Hopelijk is er ondanks de angst nog wel een rationeel deel dat je zal aanzetten tot die test. Als je positief getest bent met lichte klachten dan staat dat echt niet per definitie gelijk aan de dood.

3 likes

Helaas, die zijn niet voor mij bestemt. koolhydraat arm eten till I die.
Ik ga denk ik gewoon weer rondje lopen en mensen vermijden. lekker podcast op.

Maar je hebt altijd super veel commentaar op mensen in het corona topic, nu heb je zelf klachten en wil je je uit angst niet laten testen. Wees gewoon verstandig heb je klachten laat je testen dat is wel het minste wat je voor de medemens kunt doen.

5 likes

Oef nee gelukkig ben ik niet zo erg :sweat_smile:

1 like

Ik ben helemaal in shock over het nieuws rond de vrouw in de bijstand die 7000 euro moet terug betalen. Vreselijk

4 likes

Chagrijnig door nu al te lang vage pijntjes en heb medelijden met mijn vriend. Gelukkig morgen naar de huisarts.

1 like

Het gaat erover in nieuws, actualiteit en politiek #2 mocht je willen meepraten. Hoezo ben je in shock? Ik schrik er ook van maar ‘in shock’ klinkt heftiger?

2 likes

Lekker Top2000 aan, warme chocomel, af en toe de muis van mn werklaptop bewegen. Niks meer aan doen

12 likes

Ik hoop ook dat ik t deze maand nog redelijk onder controle kan houden. En dat de cijfers daarna weer dalen. En dat daarna t vaccin een beetje opschiet.

@anon12348926 volgens mij heb ik daar voornamelijk commentaar op t beleid of dingen die ik in mn omgeving zie. Niet persoonlijk dat forummers zich moeten laten testen ofzo.

Ik hoop alleen dat na mn laatste post mensen t iets beter snappen. Het is geen onwil.

Iemand anders die iets via humanitas doet en ook een fair trade bottle vase cover heeft gekregen. Of iemand die ooit zo’n ding gehad heeft. Is dus een hoesje voor over een wijnfles en dan maak je er een vaasje van. Wie bedenkt dat.

Ik ga vanmiddag weer terug naar Amsterdam maar heb zojuist gelukkig nog wel nonnevotten kunnen scoren bij de bakker. Mijn leven is weer compleet <3

7 likes