Wat je even kwijt wil #46

ja sowieso is letten op de prijs per kg/l (whatever er op 't kaartje staat) echt handig!

4 likes

@Luzarl, sterkte :heart:

En hé, ik ben aangemeld als stamceldonor (3 jaar geleden al geloof ik), en ik neem ook dagelijks allergiemedicijnen in :face_with_monocle: Ik wist niet eens dat dit niet mocht. Zie het ook niet echt als medicijnen, maar goed…

2 likes

Ohh nee zalando heeft vaak ook nog eens van die enorme dozen :joy::ok_hand:t3:

2 likes

Wat een onwaarschijnlijk kutjaar is dit zeg. Lijkt wel alsof ik het nu allemaal in één keer voor m’n kiezen krijg.

1 like

@Luzarl heel veel sterkte. Ik duim voor je met de scan vandaag

1 like

ik zag door de krant dat er een bordspelgroep is en ik dacht; omg eindelijk iets dichtbijs en misschien kan ik dan eindelijk eens bordspellen spelen! (Mijn vriend haat het). is het twee dorpen verder op. ben gelijk weer teleurgesteld :")

2 likes

Ik moet vandaag echt bij mijn werkgever aangeven dat ik iets anders heb gevonden per februari (mijn contract loopt eind januari af, maar mijn huidige werkgever heeft nooit iets over contractverlenging gezegd) maar ik kan daar echt tegen op zien. Weet ook nooit zo goed hoe dit te formuleren zonder ondankbaar te lijken en weet niet hoe hij zal reageren…

1 like

@Luzarl heel veel sterkte :revolving_hearts:

1 like

Volgens mij hoort jouw werkgever ook een maand van tevoren (dus uiterlijk morgen) aan te geven dat jouw contract niet verlengd wordt, anders is hij verplicht het te verlengen, geloof ik. Dus misschien heeft hij niet de intentie om je contract te beëindigen? Maar als je zelf iets nieuws hebt, zeker vandaag of anders morgen aangeven, liefst schriftelijk!

4 likes

Wil je dat we meedenken?

4 likes

Aanzegverplichting is niet automatisch verlengen als de werkgever dat niet nakomt, dan heb je recht op een vergoeding per dag te laat ter hoogte van je salaris. Dus 2 weken te laat aanzeggen is 2 weken extra salaris.

Ik zou het overigens zelf altijd eerst mondeling doen en daarna pas schriftelijk om het officieel te maken @MakeFezHappen. Uiteindelijk weet je baas ook dat mensen soms weggaan en dat dat erbij hoort, dus zou het niet te groot maken.

5 likes

O, dan heb ik dat verkeerd gezegd. Bedankt voor de correctie!

3 likes

Ik kan van nature slecht tegen autoriteit, dus als ik een melding op mn mobiel krijg met ‘oplader aansluiten’ denk ik eerst, dat bepaal ik zelf wel lul. Maarja heb wel nu mn mobiel netjes aan de oplader.

40 likes

Nou moet je zn eten nog kleiner hakken met die bijl.

11 likes

Echt kut.
Ik denk dat ik alles maar daar ga passen en wat eventueel terug moet bij hem in de buurt ga wegbrengen. Er zitten ook dingen voor mijn huis bij aka grote dingen.

Ik ben vandaag weer één dag aan het werk in de kerstvakantie (na 6 dagen vrij, morgen weer vrij) en je zou denken, nou mens leuk je collega’s weer even zien en bijkletsen, maar neeeee ik zit de hele dag in mijn kamertje mijn collega’s te ontduiken haha echt geen zin in :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Echt ik haaat mezelf, ik bestel al een hele tijd alleen online ipv echt in een winkel kopen, maar koop altijd onnodige zooi erbij. Dan wil ik het terugsturen en vergeet ik het, en nu zit ik met 200 euro ongeveer aan spullen die net niet leuk zijn en terwijl ik het geld beter had kunnen besteden :sleepy: Zo fucking dom.

En @Twijfelaar en @Baron lief dat jullie meedenken! Ik had er niet bij stilgestaan dat er ook nog zoiets is als stilzwijgend verlengen :sweat_smile: ik hik er een beetje tegenaan merk ik, maar ga het vandaag wel echt doen. Het voelt gek om dat per mail te doen, maar face-to-face zit er toch niet echt in en dan heb ik het inderdaad maar zwart op wit staan.
Ik wil alleen niet ondankbaar overkomen, mijn baas heeft me heel veel geholpen en geleerd over zijn vak en daar veel tijd in gestoken maar ik ben er achter gekomen dat dit vakgebied toch niet helemaal iets voor mij is :pensive: . Als jullie tips hebben over hoe ik dit alles het beste kan formuleren is dat heel erg welkom!

2 likes

Je kunt aangeven dat je er met plezier hebt gewerkt en dankbaar bent voor de kansen die je hebt gekregen? En anders dat je in een gesprek nog graag je besluit toelicht.
Als die formele opzegging er maar in zit! Haha

3 likes

Kun je hem niet bellen om het toe te lichten? Zeker als je er met plezier hebt gewerkt en je baas zo dankbaar bent is dat wel echt de netste manier. Dan kan hij ook nog reageren en vragen stellen eventueel.

En qua wat je moet zeggen, volgens mij zeg je het zelf al helemaal:

Ik ben dankbaar voor al je hulp en alles wat je me hebt geleerd over dit vak maar ik ben er achter gekomen dat dit vakgebied toch niet helemaal iets voor mij is.

Dat lijkt me prima en netjes.

4 likes