Wat je even kwijt wil #46

Omg ik had gisteren 6 oliebollen gehaald, want kan er toch maar 1 op doordat m’n maag is gekrompen tot formaat druif door de baby.

Gisteren samen 3 gegeten, zitten er nu nog 6 in de zak :scream: Het is een 2021 wonder! :cookie:

25 likes

@Vloeistof @tessel @PizzaFunghi @Nevertheless @Philo @Jumpsuit @Clancy bedankt voor alle lieve behulpzame reacties! Ik ben 30 december naar de huisarts geweest, die heeft het niet op kweek gezet omdat er volgens hem dan toch niks te vinden zou zijn. Ik zou eventueel weer langs kunnen gaan en aandringen of ze het alsnog op kweek willen zetten, misschien is dat inderdaad wel een goed idee. Ik gebruik al d-mannose maar die dosering ga ik ophogen, wellicht helpt dat. Cranberry pillen en d-mannose mag je niet tegelijk gebruiken toch? Of wel? Dan haal ik ook nog even extra cranberry pillen haha.

Ik heb geen koorts maar ben wel een beetje rillerig. Maar moet zeggen dat ik ook een beetje brak ben van gisteren dus ik denk dat dat alle misselijkheid en rillingen een beetje verergert, dus ik kan niet goed inschatten of dat echt allemaal door de ontsteking komt. Ik denk een combinatie. Ik kijk het vandaag even aan, als het echt niet gaat bel ik de HAP en anders ga ik morgen langs mijn eigen huisarts. Nogmaals bedankt!

2 likes

Hey, het is pas vrijdag. Dus als je weet wat van je blaasontsteking komt zou ik echt even bellen.
Als het idd geen blaasontsteking is moeten ze wel even verder kijken.

Heb echt zo’n diepe bewondering voor mensen die verschillende tattoo’s nemen of sleeves en dat die plaatjes dan ook zo perfect bij elkaar passen en ‘in balans’ zijn qua groottes enzo. Ik wil ook tatoeages maar ben zo wispelturig. Zou het 1 uur later alweer zat zijn terwijl ik er al zo lang over nadenk.

Ik ga dit jaar ook voor de 3e keer muren verven sinds 1,5 jaar in mijn huidige woning omdat ik maar niet tevreden raak over kleuren :weary:

5 likes

De staatsloterij is in mijn stad gevallen. Gelukkig heeft diegene wel een online lot gekocht, ik had het kut gevonden als ik dat fysieke lot hier ergens “had kunnen kopen” haha.

Tevens zeg ik tegen iedereen die vraagt ‘was jij de winnaar van de hoofdprijs?!’ gewoon ja.

Vandaag nog een kans bij de Postcodeloterij

7 likes

Ohja shit natuurlijk, ben m’n hele dagen besef kwijt haha. Ik weet alleen dat vandaag 1 januari is dus ik dacht, oh prima dan ga ik morgen wel want dan is het geen feestdag meer. Helemaal vergeten dat er ook nog zoiets als weekend bestaat 🥲 dan bel ik zometeen even!

Huisarts zit helaas nog wel in m’n oude woonplaats dus dan moet ik een uur met het ov bluhh, niet fijn als je elke 5 minuten naar de wc wil. Of zou ik hiervoor ook de HAP kunnen bellen omdat het een feestdag is? Zit wel op 5 minuten afstand van een ziekenhuis op het moment

1 like

@pastelzwart wow wat heftig, heeft je moeder zelf niet door dat ze in een abusive relatie zit? Lijkt me heel naar voor je, sterkte!

Oh man ik ben voor het eerst sinds echt lange tijd even heel gelukkig. Gister oud en nieuw gevierd met m’n twee allerliefste en leukste vriendinnen en het was voor het eerst dit jaar (!) dat ik echt zó hard heb gelachen dat ik bijna in m’n broek piste. Meerdere keren op de avond. Eigenlijk dus super sad dat ik me het hele jaar niet zo blij en gelukkig heb gevuld en gisteravond dus. Maar ben met een fikse kater nu nog aan het nagenieten.

24 likes

Denk niet dat de huisarts zelf open is, ik zou de HAP bellen!

mijn vriend houd echt heel erg van slapen wanneer hij vrij is, dus groot en deels van dit soort dagen dan ja doe ik lekker waar ik zelf zin in heb. nu zou hij mee gaan lopen, maar ik ga er niet op wachten. Dan maar lekker crime junkies luisteren.

3 likes

Moet ik dan de HAP van mijn eigen huisarts bellen (mijn huisarts zit verbonden met de hap van het zielenhuis in de buurt, daar verwijzen ze je naar door als ze zelf dicht zijn), of kan ik ook die van het ziekenhuis waar ik nu in de buurt ben bellen? Ik weet dat nooit zo goed

De keren dat ik ze heb gebeld, heb ik gewoon gegoogled: huisartsenpost plaatsnaam. en dan komt er wel ergens een telefoonnummer naar voren.

1 like

Ik ben net terug en het was echt lekker. Rustig, fris en weinig wind :star_struck:. Dus het is aan te raden als je nog twijfelt!

1 like

Gister om 12 uur keken wij nog een programma. We hadden de tv gepauzeerd en daardoor het 12 uur moment gemist. Toen begon mijn menstruatie. Normaal dient ze zich aan met extreme pms. Maar nu helemaal niet, dus ineens menstruatie. Ik heb dus tot nu toe al dingen gemist in het nieuwe jaar.

1 like

Nohh ik moest iets pakken uit de slaapkamer maar m’n vriend lag heel lief te slapen dus ik deed heel zachtjes om hem niet wakker te maken. Begint op dat moment m’n horloge keihard te pingelen omdat ik m’n stappendoel heb gehaald voor vandaag. Goede timing :sweat_smile:

2 likes

Wooooow erwtensoep is echt PRECIES wat deze dag nodig heeft ja! Vet veel trek in nu.

2 likes

Ja sowieso. Want je wilt geen nierbekkenontsteking.
En je mag in de regio waar je nu bent bellen.

1 like

Word net wakker. Wel vet lekker geslapen, dat wel. Hoe kom ik ooooit weer in een nornaal ritme :joy::joy::joy::joy:

Om 12.30 al je stappendoel gehaald?! Zo knap, en dat met je blaasontsteking. Veel beterschap, mijn blaas kan ook soms mijn grootste vijand zijn, zo vervelend.

2 likes

Dat kan altijd alleen dit heeft gevolgen voor je eigen risico. Als je zonder verwijzing van een huisarts naar binnen stapt bij SEH of ziekenhuis, ben je meteen 385 euro kwijt geloof ik. Maar goed, stap 1 is bel je huisarts even. :blush:

1 januari: “Hallo wij van bedrijf X wensen je een fijn 2021 toe. Maar wat we eigen wilden zeggen is dat je onze producten moet kopen.”
Ik op 1 januari: Dankjewel voor het wakker maken van slapende honden. Nu kan ik direct in enkele seconden mijzelf uitschrijven bij bedrijven waar ik nooit meer wat bij koop.

18 likes

Ja ik echt op mn moeders telefoon net. Ze kreeg wel zes nieuwjaarswensen van badpak bedrijven?? Heb haar van alles afgemeld, doeidoei

2 likes