Wat je even kwijt wil #48

Ik herken dit wel een beetje van wat je zegt. Ik kan echt prima bedenken wat ik moet doen, maar om het uit te voeren heb ik de controle van werk om mij heen nodig, wat ik thuis niet werk. Ik probeer daarom zelf vaak ‘catch-up meetings’ van 15-30 minuten in te plannen met collega’s omdat ik dan weet dat we het over werk hebben en ik zo wel de druk voel me te houden aan de planning. Ik voel me zo ook minder eenzaam zelf.

Ik herken veel van wat je zegt. Wat mij (af en toe) hielp, was een pomodorotimer, die zorgde op een of andere manier toch voor wat extra druk. Geen zaligmakende oplossing voor lange tijd, maar elk beetje productiviteit vond ik meegenomen.

2 likes

Een bedrijfs-maatschappelijk werker?
Ik weet niet of elke organisatie die heeft.
Maar waar ik werk wordt er wel steeds benadrukt dat je met deze persoon kan praten, ook als je problemen ervaart in je werk als gevolg van het thuiswerken.

1 like

Zo te lezen hebben veel mensen moeite met concentreren met thuiswerken. Ik heb ook echt al 100 dingen geprobeerd om het te verbeteren, sommige dagen/momenten gaat het beter dan anderen. Ik bel ook vaak met een vriendin, dan is het een beetje alsof ik in een kantoorruimte zit.

Ik probeer nu ook met die pomodoro techniek te werken, maar vind het wel lastig omdat ik ook telefonisch bereikbaar ben en soms tussendoor gebeld word.

1 like

Misschien je nummerherkenning uitzetten?

Ik ben zo statisch geladen de hele tijd. Het is al zo erg dat ik heel voorzichtig de deurklink van mijn thuiskantoor aanraak omdat ik anders elke keer een schok krijg. Schrik me nog steeds rot steeds.

Wat voor sokken/sloffen heb je aan? Ik heb dit heel erg als ik bepaalde sokken aan heb.

Heb van die Ugg achtige sloffen aan. Misschien is dat het inderdaad. Het is nu zo erg met die statische lading dat mijn kat me achterdochtig aankijkt als ik haar een kus wil geven :sweat_smile:

2 likes

Ik ook, komt door de droge lucht, dus door het seizoen!

1 like

Klopt! Alleen ik werd er toch een beetje op aangekeken door mijn locatiemanager, ze zei dat ze het fijn had gevonden als ik het ook aan haar had doorgegeven. Maar goed, ik wist niet dat dat intern dus niet geregeld werd.

Ja, je zou even kunnen kijken of het verschil maakt. Als ik met een specifiek paar sokken heel snel over de vloer schuifel en dan iets aanraak dan voel ik altijd een schok. Soms best grappig, maar soms ook onhandig haha.

1 like

Ah wat verdrietig, sterkte :heart:

1 like

Puur uit nieuwsgierigheid heb ik Kiescompas ingevuld om te proberen zo rechts mogelijk buiten FVD te eindigen. Heb ik 1 vraag verkloot door te links te antwoorden omdat ik de vraag niet helemaal snapte. Ik ben te dom voor FVD :joy:

5 likes

Ik heb dit ook met mijn nieuwe sloffen. Ik betrapte mezelf er laatst op dat ik alles heel voorzichtig aan raak, ook de autodeur en dingen op mijn werk :sweat_smile: moet er echt stom uit zien haha.

1 like

Sterkte @Vaiana :heart:

1 like

Ahw lief er hangt hier in het bushokje 1 handschoen. Met daarop een briefje geplakt met " Welke jongedame is haar handschoenen vergeten? De andere ligt bij ‘straatnaam huisnummer’ dan kunt u die ophalen"

Ahhw. Ik weet dat daar geen creep woont en het is een schattig ouderwets handschrift hha zo cute.

32 likes

Superveel sterkte met het verlies :rose:

1 like

Knuffel :heart:

Nederland o Nederland :heart:

6 likes

Zon? Waar?

2 likes