Wat je even kwijt wil #48

Hoe zit het met je pensioen, zit dat bij je loon in of regelen zij dat? Hoe zit het met loonsverhoging, is daar jaarlijks een gesprek voor bijv.
Ik zit ook zonder cao, maar dit is mijn eerste baan dus heb ook nog steeds errors

1 like

Ik heb nieuwe kralen besteld en een startset van the ordinary. Hopelijk gaat mn huid me dankbaar zijn.

Edit. Ik googlede een van de edelstenen en dit staat bovenaan :joy:. Mijn mood van de afgelopen dagen.

5 likes

Huidige Stateofmind is de Stateofmind uit het verleden zeer dankbaar voor het spontane idee om bananenbrood te bakken, gisteren om 23.30 ‘s avonds

16 likes

Ik werk bij een startup zonder cao, en in het contract staan dus alle voorwaarden. Goed is om te vragen of ze met een salarishuis werken, met loonschalen of niet. En ook of er extra salaris wordt gegeven zodat je die zelf kan beleggen in een pensioen, of dat ze zelf bezig zijn met een pensioenfonds of dat je het zelf moet uitzoeken.

Kijk er niet raar van op als er geen salarishuis is of geen pensioenregelingen. Is bij mijn werk ook niet, maar juist daarom mag je er vaak zelf in meebeslissen en opzetten. En is het vaak ook makkelijker qua loonsverhoging vragen.

2 likes

Ik heb echt ff geen zin meer in m’n werk maar vakantie nemen lijkt ook weer zo doelloos nu

8 likes

Echt typisch Nederland ook weer. Een paar dagen geleden vroor ik bijna dood en vandaag heb ik met mijn tussenjas open gelopen buiten en had ik het nog warm.

4 likes

Ohhhhh zo’n zin in een dutje. m’n ogen vallen dicht

Meikevers zijn echt de meest schattige insecten

Samenvatting

meikever20070512heulexq4

54 likes

Eerste foto lijkt op een mini koala :pleading_face:

2 likes

De tijd gaat echt zo sloom vanmiddag. Zit nu maar te wachten tot het tijd is om te gaan koken

1 like

Door dit soort dingen hou ik echt van de wereld. Je hebt ook allemaal pygmy beestjes en dat zijn dan echt mini beestjes en die zijn zo schattig.

Voor de rest vind ik de wereld vaak kut.

3 likes
Weet niet of ze schattiger zijn maar wel solid competition:

29 likes

Oeeh leuke kleurtjes!

1 like

Wat is dit voor kekke tompouce kever… mot? Een motpouce

21 likes

Ik heb zojuist een examen gemaakt met procotoring en ik ben zo bang dat ik per ongeluk iets heel geks heb gedaan dat niet mag. Over de inhoud voel ik me wel zeker, maar man, je krijgt geen enkele bevestiging dat je het goed doet met bijvoorbeeld het filmen van je werkplek.

1 like

Ik heb twee keer tentamen gemaakt met proctoring, twee keer gefraudeerd, niks van gehoord.

13 likes

whahaha dat stelt me oprecht gerust, dank :sparkling_heart:

Ja, ik word ook altijd heel gestresst van proctoring. Ben ook wel is gewoon uit proctoring zelf gegooid terwijl ik niks geks had gedaan. Maar met filmen van werkplek enzo zijn ze volgens mij snel tevreden hoor!

2 likes

@Rozevarken @LaScript @Hazel dank voor jullie reacties. Ik had dus net het arbeidsvoorwaardengesprek en het ging voor mijn gevoel heel raar. Er was geen ruimte voor gesprek en alles stond bij voorbaat al vast. Voel me er eigenlijk een beetje rot over omdat ik het zo goed had voorbereid (misschien wel te goed) en omdat alles wat ik zei werd afgeketst. Alles gaat daar op basis van goed vertrouwen en wordt informeel geregeld. Ik kom nu vanuit een overheidsorganisatie waar alles perfect geregeld is en waar ik nooit dergelijke gesprekken heb hoeven voeren dus vandaar dat het even slikken was.

Dat kan ik me voorstellen, wat stom. Is het nu afgerond, of heb je gezegd dat je er over denkt?

1 like