Wat je even kwijt wil #48

Een rosy maple moth!

1 like

Ze heeft me net nog per mail het handboek gestuurd met voorwaarden voor de mensen die daar werken, dat is één a4tje. Daar had ik dus om gevraagd maar dat biedt ook niet veel houvast. Toch ga ik tekenen omdat ik niet meer blij wordt van mijn huidige baan en dit een hele toffe functie is, maar het voelt wel als een sprong in het diepe. Heb verder 0 ervaring met kleine bedrijfjes waar alles op goed vertrouwen gaat dus ik hoop maar dat mijn vertrouwen beloond wordt.

1 like

Hoe bedoel je “op goed vertrouwen”? Dat ook dingen niet vastliggen zoals concurrentiebeding, auteursrechten, ontslagrechten et cetera?

Ja, dat is wel spannend, maar klinkt inderdaad alsof het het waard is. Supergoed dat je in het diepe durft te springen, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

1 like

Ik heb ook een hele tijd voor kleine bedrijven zonder cao gewerkt (daarvoor 6 jaar voor een groot bedrijf met cao gewerkt) en ondanks dat ik daar geen pensioen opbouwde vond ik het wel fijner werken. Veel minder tussenlagen tussen jouw en de eigenaar/ceo en ik vond salaris verhoging altijd fijner onderhandelen.

Bij het grote bedrijf met cao was het volgens het coa krijg je zoveel % en toen ik een hogere functie kreeg heb ik keihard moeten vechten voor een loonsverhoging. Bij kleinere bedrijven kon ik bij mijn functionerings gesprekken gewoon aangeven ik wil zoveel € er bij en dan werd dat gewoon geregeld / goedgekeurd.

Het enige nadeel vond ik dat ik zelf actief achter beoordelingen aan moest (maar dat kan ook aan de eigenaren hebben gelegen)

Hopelijk geeft dat een beetje vertrouwen en gefeliciteerd met je nieuwe baan!

2 likes

Die eerste twee zijn voor mij niet van toepassing maar heb al wel per mail info ontvangen over pensioen, reiskostenvergoeding, eindejaarsuitkering, vakantiedagen enz. Ontslagrechten niet iig. Ik had verwacht dat dat allemaal nog in de arbeidsovereenkomst zou komen te staan maar het enige wat ik net ontving was een formulier waarop ik mijn persoonsgegevens moet invullen en een formulier voor loonkostenheffing. Da’s wel raar toch. Ben echt een noob wat dit soort dingen betreftđŸ˜«.

Ah dankjewel voor je berichtje en de felicitatie. Wel fijn om te lezen want heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik voel wel een klik met de directeur maar toch is het voor mij moeilijk om iemand zomaar op zijn woord te geloven dat het allemaal goed komt.

1 like

Je zegt dat je heel goed kunt plannen maar misschien is hoe je je planning normaal zou maken niet geschikt voor nu.
Probeer meer lucht in je planning in te bouwen voor wat lummelen en ook juist een huishoudelijk klusje erin te zetten tussendoor. De rek is er soms ook gewoon even uit na een drukke periode, dan is het niet gek dat je productiviteit en discipline lager ligt voor een tijdje en je meer ontspanning nodig hebt voor je door kan naar je volgende taak.

Ohh wat je nu allemaal hebt gekregen is inderdaad heel normaal voor een startup zonder cao! Dat gaat hier inderdaad ook zo. En je hebt inderdaad hele persoonlijke banden met iedereen van het bedrijf, ook de directeur dus vaak komt dat wel goed! Succes met je nieuwe baan!

1 like

Dat begrijp ik! Ik zie dat ze zelfs een pensioen regeling hebben in je andere bericht dus dat is echt heel goed.

En qua ontslag nemen of krijgen werkt het eigenlijk het zelfde als met cao. Je hebt daarmee gewoon je rechten als werknemer!

1 like

Toen ik een poster van die jungle mini’s van de Lidl zag, dacht ik eerst dat het vrolijke maandverband was

10 likes

Dan zou ik het wel kopen

3 likes

Wil je uitleggen hoe het met die kralen dan werkt? Wrijf je die over je huid ofzo? Ik heb echt geen idee!

Ik heb gewoon redelijk kleine kralen gekocht. Maak er oorbellen of armbandjes van. Geen idee of t werkt. Maar volgens mij heb je ook mensen die gewoon een steen bij zich dragen in hun broekzak ofzo.

Zou willen dat t werkt maar tot nu toe ben ik sceptisch :joy:

Deze kan de hele wereld momenteel wel gebruiken.

Zag ik nou Donatella Versace in het piratenpartij spotje :thinking:

Ik heb een mannelijke collega van 50+ met een hele hoge functie die ik zo aandoenlijk vind. Héél zachtaardig, altijd geĂŻnteresseerd en probeert me altijd te helpen. Hij spreekt echt vernederlandst engels ĂĄ la piepol don’t fiel frie to spiek becos they ar ferrie nerveus en dat maakt hem gewoon nog schattiger

Ok ik ben een weirdo.

32 likes

@Demelza voor de volgende keer: er is ook een sollicitatietopic waar je je vraag de volgende keer beter kan stellen denk ik. In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@Bloembom oh ik heb ook zo iemand! Het was geen directe collega maar op kantoor zat ie altijd in de buurt dus ik maakte wel eens een praatje met hem. Hij is in de 60, bijna pensioenleeftijd. Moest laatst nog aan hem denken en twijfelde of ik hem een mailtje zou sturen, denk dat ik het maar gewoon ga doen. Echt een lieve man is dat.

Ik ben zo hyperrrrrrrrrrrrrr. Ik ben nog amper buiten geweest vandaag (ik denk dat ik daarom hyper ben, terwijl ik daar normaal heel gaar van word), net alleen om pizza te halen. Ik ga dus pizza eten yes echt zin in. En daarna naar buiten!! En ik heb vandaag 4 puzzels verkocht op MP voor 20 euro én een vriendin aan een nieuwe baan geholpen. Het is een goede dag.

14 likes

Ja dat bedacht ik me ook werd daar ook al getagd. Sorry voor het gespam. En dankje!

1 like

Huh maar hoezo denkt je baas dat jij net 21 bent? Wat stom :stuck_out_tongue:

Ik heb geen zin om te koken en probeer de tactiek dat mijn vriend honger krijgt en naar beneden komt om te gaan koken maar nog geen beweging helaas :unamused:

1 like