Wat je even kwijt wil #48

Mijn vader is vorige week geopereerd en moet nu een paar weken rust houden. Ik wil hem graag helpen enzo, maar ik woon best wel ver weg en heb geen auto, dus even boodschappen doen voor hem oid gaat niet echt (zijn gelukkig ook andere mensen die dat kunnen doen). Heb hem daarom maar afgelopen weekend een stapel boeken gebracht, tegen de verveling aangezien ie dus een paar weken ook niet mag werken enzo. Wist niet zeker of het een succes zou zijn, want mijn vader heeft al jaren geen boek meer gelezen. Nu appt hij me net dat ie het eerste boek al uit heeft en ben er helemaal blij van haha :smiling_face_with_three_hearts: toch fijn om deze moeilijke tijd voor hem op deze manier dan toch een beetje prettiger te maken

Edit: hij appt nu ook om advies te vragen over welk boek hij nu moet gaan lezen haha

33 likes

Je kan wel nog een compensatie krijgen geloof ik, maar bijvoorbeeld niet als je een bachelordiploma hebt gehaald.

Maar ik vind het nog steeds stom.

1 like

Ik heb net voor een fortuin bij Ikea besteld om in een keer alle dingen hier thuis aan te pakken die we al 1-3 jaar moeten fixen en ik voel me helemaal high. We hebben allemaal van die vage halve oplossingen voor het feit dat we geen echte kledingkast hebben, geen badkamermeubel of logische plek voor handdoeken, al jaren een te klein gammel bed, en nu is straks alles in een keer opgelost!! Kan niet wachten tot ik van die volwassen dingen kan doen zoals een handdoek pakken als ik uit de douche kom en niet het t shirt dat ik zoek van onderin een propvolle la trekken en niet alle badkamer producten omstoten als ik het achterste moet hebben uit een gammel rekje :pray:

44 likes

Gun jezelf therapie, het is misschien even zoeken. En je bent dan absoluut geen patiƫnt maar iemand die zich ontwikkeld om zichzelf op waarde te schatten.

1 like

Ligt eraan, als je niet regulier bent afgestudeerd krijg je het met een bachelor diploma wel! Ik heb studievertraging gehad en krijg ook die compensatie (dat mijn vertraging niet door Corona kwam maakt verder niet uit :nerd_face:)

1 like

Wow dat klinkt heel heftig. Niet vervelend bedoeld maar de afgelopen tijd post je best heftige dingen, heb je buiten het forum hulp? Zijn hier heel veel lieve berichtjes naar je maar lijkt mij dat het ook fijn is als iemand je met deze heftige dingen kan helpen.

Hopelijk kun je een beetje rustig worden na je paniek aanval.

7 likes

Man wat kut. Zeker nu, en zeker van ggz zou ik anders verwachten.

1 like

Ik kwam een tiktok account tegen met allemaal oude pollypockets, zo leuk

8 likes

Omg dat was zo leuk!!!

1 like

Omg ik besef door jouw post pas dat de Hema aan afhalen gaat doen! Wat goed, dan kan ik eindelijk weer mijn lievelings nacho cheese chips, kaasflips en wijn halen :heart_eyes:

Edit: och ze verkopen de chips niet online :sob:

3 likes

Haha, ik besefte het me op dat moment ook pas. :joy:

1 like

Ik vind de stad nog hartstikke prima omdat je lekker koffie to go kan halen en andere dingen kan bestellen dan je gewend bent. En in La.ttrop Bre.klenkamp heb ik in september heel leuk in een sterrenkubus overnacht, en je kan daar ook dineren. Was erg leuk! Dorpje Oo.tmarsum daarnaast was ook charmant. In die omgeving kun je ook lekker wandelen en fietsen als je daar van houdt.

1 like

Ik raad je echt aan professionele hulp te gaan zoeken, ik snap dat hier posten wat oplucht maar je bereikt niks constructiefs. Gun jezelf die kans

Edit je bericht was wegā€¦

10 likes

Ik ben het eens met bovenstaande berichten over hulp zoeken, al is dat niet leuk om te horen (vond ik ook niet). Ik heb dat in juni vorig jaar eindelijk gedaan en daar ben ik nu al zo blij mee (zit nog niet zo lang in het traject). Heb zoā€™n spijt dat ik zoā€™n 18 jaar na mijn diagnose (autisme) maar wat heb aan gemodderd en niet veel eerder iets heb gedaan. @Loveisafourletterword

11 likes

En dan deel je die niet?!?!?!

1 like

Klinkt (ook) een beetje als depersonalisatie, heb dat vroeger soms gehad op momenten dat ik heel veel stressvolle dingen moest doen achter elkaar. Heel maf idd, misschien heb je een hele drukke tijd achter de rug/binnenkort?

1 like

Ja, maar daar gaat het niet om he. :slight_smile: Ik bedoel het gewoon in het algemeen en ik deelde mijn verhaal erbij.

1 like

Ik heb het bericht niet gelezen maar je hoeft toch niet iets voor iemand op te lossen? Als het een beetje oplucht voor @Loveisafourletterword om hier te posten is dat toch fijn voor haar? Ik denk dat je irritatie hier meer bij jou ligt qua oorzaak dan bij haar.
En voor @Loveisafourletterword, wat iedereen hier zegt is waar, gun jezelf hulp die je nodig hebt. Niets om je voor te schamen oid. En een nachtje slapen klaart ook wat op.

5 likes

Volgens mij hebben een aantal leden al een stembureau examen gedaan. Willen die leden hun ervaring delenā€¦

1 like

In topic over Tweede Kamerverkiezingen stonden geloof ik wat ervaringen. Ik ben ook heel benieuwd, heb nog geen inlogcode

1 like