God ben aan het skateboarden in een skatepark. Who’s this
Op pumps hoop ik dan
Geraakt door cupido
Dit zegt m’n moeder ook vaak, lekker origineel haha. Tegenwoordig ook: Houd je telefoon hoger, nu heb je een onderkin.
Op zo’n moment ben ik blij dat ik geen moeder heb als vrouwelijke yogaquasimodo met mijn quasi nonchalante scoliosepostuur. .
Wilde net iets googelen en toen zag ik dat ik laatst heb gegoogled op ‘ingegroeide teennagel overlijdensrisicoverzekering’. 🥲
Persoonlijk verhaal; mijn moeder heeft dit ook altijd gedaan, nu nog steeds. Vroeger op de basisschool moest ik op een appel dieet. Mocht alleen appels eten en dan alleen avond eten mee eten. Maar niet teveel aardappels. Dat is nog maar even een voorbeeld. Dus ik snap dit volkomen.
Nu probeer ik het achter me te laten en als ze perse om het cijfer op de schaal vraagt, dan zeg ik dat het haar niks aan gaat. Ze mag best weten of ik ben afgevallen of dergelijke maar de schaal gaat haar niks aan. Denk dat mijn verhoudingen met een normaal gewicht altijd ook verstoord zal zijn (en geweest) door dit gedrag.
Eten is m’n grootste vriend en tegelijkertijd mijn grootste vijand.
Schelden en geweld lost daar natuurlijk niks bij op. Dat is gewoon afschuwelijk
Dit zegt eigenlijk al genoeg. Echt teveel mensen bemoeien zich met het lichaam van een ander onder het mom van ‘ik maak me zorgen’ terwijl het vaak alleen maar om uiterlijk gaat.
Ik vind het 100% niet oké hoe je moeder hier mee omgaat en jij kruipt absoluut niet in een slachtofferrol. Als jij deze opmerkingen niet chill vindt en zij blijft ze maken, dan gaat ze continu over jouw grenzen heen en dat is gewoon niet oké.
Ik vind het niet oké en vind zeker dat je hierin je grenzen mag aangeven.
Ook een persoonlijk verhaal: mijn vader maakte ook een tijdlang allerlei kutopmerkingen over m’n gewicht (ik ben ook te dik), maar ten eerste was ik me van mijn overgewicht echt wel ontzettend bewust want dat kan bijna niet anders als dik persoon en ten tweede liet hij me alleen maar ontzettend kut over mezelf voelen. Ik heb op een gegeven moment bij m’n moeder moeten dreigen dat ik echt het contact met m’n vader zou breken als hij niet zou stoppen voordat zij bij hem aan z’n verstand kreeg dat hij moest ophouden.
Ik zat in zon corona dip. Maar heb vandaag weer in de zon gefietst lekker gegeten en ijskoffie op (Vloeibaar geluk)
En ik kan er weer helemaal tegen aan.
Ik heb een curry in elkaar geflanst die echt nergens op slaat ben ik bang. Wel kokosrijst erbij. En de koriander was op. Aangezien koriander leven is kan ik net zo goed nu het leven laten.
Wellicht een idee om met zn allen en een psycholoog of hulpverlener oid te praten?
Ik doe een keer gewoon dingen (kratjes omhoog tillen, niet eens zwaar) en mn schouder ligt meteen weer in de stress. Ik wil gewoon een normaal lijf en geen pijn.
Mn eerste en enige etsy verkoop is aangekomen bij de koper in de VS. Best snel gegaan, 2 februari gestuurd. Zo leuk dat iemand zo ver weg oorbellen heeft die ik gemaakt heb.
Kan dit niet naar een ander topic verplaatst worden
Hahaha lookfantastic
Beetje late reactie maar ik heb bij KPN gewerkt en daar werkt het het beste als je zegt dat je een goede deal bij provider X hebt gezien en daardoor een overstap overweegt. Dan proberen ze indien mogelijk iets vergelijkbaars voor je te maken.
En als ze al zouden zeggen; “leuk voor je doei” dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Die mensen krijgen de hele dag door dit soort gesprekken dus die zijn wel wat gewend haha.
Zo herkenbaar en frustrerend!
En wat leuk van je oorbellen! Je mag glunderen van trots hoor. Zou het ook bijzonder vinden!
Ik heb net mijn pyjama gestreken en lig nu in bed. Hoe gaat jullie vrijdagavond?
Ok ik strijk sowieso nooit iets dus ben misschien niet helemaal representatief, maar waarom strijk je je pyjama?