Hopelijk heb je een fijne en rustige avond en wordt je morgen fijn wakker in je eigen bed!
Ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik denk ‘ik wil naar huis’ om me vervolgens te realiseren dat ik gewoon thuis ben. Volgens mij bedoeld mijn hoofd meer ‘ik heb behoefte aan rust’. Ik dacht dat ik geen last had van de lockdown, en het ging ook lange tijd goed maar begin steeds slechter in mijn vel te zitten. Ik woon nu fulltime bij mijn ouders en ondanks dat ze super lief zijn mis ik het alleen zijn zo erg. Ik heb bijna een hele verdieping voor mezelf, dus het is ook niet dat ik constant met ze opgehokt zit maar gewoon het altijd iemand in de buurt hebben, altijd geluid ookal is het zacht, begint echt aan me te vreten.
Morgen gaan ze eindelijk een paar uurtjes weg en ik kijk er zo naar uit!!! Hoop echt dat ik er van opknap.
Haha never forget dat mijn moeder en ik bij onze tatta chinees bestelling opeens ook frikadellen kregen om de frituur die ze hadden overgenomen te promoten. Heb ze in de foe yong hai saus gedoopt. Fusion kitchen at it’s best.
Ik heb dit ook. Ik heb een tijdje samengewoond met m’n ex en toen was ik echt mega vaak alleen. Nu woon ik weer thuis of ik ben bij m’n vriend en ik ben gewoon nooit alleen. Als ik thuis ben, zijn m’n ouders ook áltijd thuis, 's ochtends en 's avonds. Enige moment dat ik alleen ben, is op vrijdagavond een uurtje en ik mis het gewoon om niemand om me heen te hebben.
Volgensmij heb je het hier al eerder over gehad en ookal antwoord op gekregen. Misschien eens terug lezen?
Ik vind wel dat ze er iets van mag zeggen, maar wel op een normale manier. En niet met filmpjes of gemene opmerkingen.
Ja hier ook, er is altijd iemand thuis. Normaal woon ik een paar maanden per jaar bij ze en heb ik er echt geen last van. Plus dat ze dan ook vaak zat de hort op zijn maar nu zijn ze er ook altijd. Ik ga morgen ook maximaal genieten
Iedereen mag alles zeggen tot iemand aan geeft het niet leuk te vinden. Als diegenr dan nog door gaat dan is diegene de klootzak en niet de ander de aansteller.
Bij mij in de buurt zijn alle snackbars van egyptenaren inclusief gras tussen de snacks
Whaha ja zo doen wij dat in Amsterdam lekker graf tussen de snacks
God ben aan het skateboarden in een skatepark. Who’s this
Op pumps hoop ik dan
Geraakt door cupido
Dit zegt m’n moeder ook vaak, lekker origineel haha. Tegenwoordig ook: Houd je telefoon hoger, nu heb je een onderkin.
Op zo’n moment ben ik blij dat ik geen moeder heb als vrouwelijke yogaquasimodo met mijn quasi nonchalante scoliosepostuur. .
Wilde net iets googelen en toen zag ik dat ik laatst heb gegoogled op ‘ingegroeide teennagel overlijdensrisicoverzekering’. 🥲
Persoonlijk verhaal; mijn moeder heeft dit ook altijd gedaan, nu nog steeds. Vroeger op de basisschool moest ik op een appel dieet. Mocht alleen appels eten en dan alleen avond eten mee eten. Maar niet teveel aardappels. Dat is nog maar even een voorbeeld. Dus ik snap dit volkomen.
Nu probeer ik het achter me te laten en als ze perse om het cijfer op de schaal vraagt, dan zeg ik dat het haar niks aan gaat. Ze mag best weten of ik ben afgevallen of dergelijke maar de schaal gaat haar niks aan. Denk dat mijn verhoudingen met een normaal gewicht altijd ook verstoord zal zijn (en geweest) door dit gedrag.
Eten is m’n grootste vriend en tegelijkertijd mijn grootste vijand.
Schelden en geweld lost daar natuurlijk niks bij op. Dat is gewoon afschuwelijk
Dit zegt eigenlijk al genoeg. Echt teveel mensen bemoeien zich met het lichaam van een ander onder het mom van ‘ik maak me zorgen’ terwijl het vaak alleen maar om uiterlijk gaat.
Ik vind het 100% niet oké hoe je moeder hier mee omgaat en jij kruipt absoluut niet in een slachtofferrol. Als jij deze opmerkingen niet chill vindt en zij blijft ze maken, dan gaat ze continu over jouw grenzen heen en dat is gewoon niet oké.
Ik vind het niet oké en vind zeker dat je hierin je grenzen mag aangeven.
Ook een persoonlijk verhaal: mijn vader maakte ook een tijdlang allerlei kutopmerkingen over m’n gewicht (ik ben ook te dik), maar ten eerste was ik me van mijn overgewicht echt wel ontzettend bewust want dat kan bijna niet anders als dik persoon en ten tweede liet hij me alleen maar ontzettend kut over mezelf voelen. Ik heb op een gegeven moment bij m’n moeder moeten dreigen dat ik echt het contact met m’n vader zou breken als hij niet zou stoppen voordat zij bij hem aan z’n verstand kreeg dat hij moest ophouden.