Maar dus niet als je afstudeert dit jaar van je universitaire bachelor. Mijn vriend valt qua studie(kosten) ook bij echt alles buiten de boot…
Ja ik dacht dus dat mijn kat ook nooit aan brood zat, tot ik hem betrapte op likken aan de korstjes.
En het ergste was nog wel dat ik de dagen daarvoor soms ook zo’n zompig korstje had maar dacht dat dat kwam door het invriezen en ontdooien, soms zit er dan zo’n hompje ijs dat ervoor zorgt dat een stukje brood zompig wordt
Kan best wel, hoor. Mijne zijn altijd vrij duidelijk dat ze mijn eten willen, maar vast niet alle katten. Of misschien zat het al in het brood? Mijn moeder grapte dan altijd ‘dat de bakker er vast doorheen gekropen was.’
Ik heb trouwens 14 jaar gedacht dat mijn katten ook geen brood lustte tot 1 vorige week de kruimels opat.
Klaagklaag
Helaas ben ik daarvoor begonnen en heb ik dus bijv. geen recht op de studievoucher die nieuwe studenten kregen die in 2015 begonnen nou is die voucher toch niet ideaal heb ik gelezen, maar het gaat me om het principe haha, ik val echt bij alles (coronacompensatie/studievoucher/halvering collegegeld, etc.) buiten de boot.
Ik hoop idd ook dat er wat verandert aan alle voorwaarden!
Maar als je voor 2015 bent begonnen heb je als het goed is wel de basisbeurs ontvangen toch? Snap dat het zuur is dat je verder geen compensatie krijgt maar studenten van na 2015 hebben ook nog eens geen basisbeurs gekregen. Ik heb ook liever 3/4 jaar basisbeurs dan een studievoucher van €1000 haha.
Vooral omdat de voorwaarden van die voucher ook echt een grap zijn. Typisch gevalletje: we maken de voorwaarden zo kut dat nagenoeg niemand van de regeling gebruikmaakt en we weinig hoeven betalen maar wel de goodwill krijgen ‘want we hebben compensatie aangeboden’
I can’t.
Ik heb zorgvuldig de andere sneetjes gecontroleerd maar die zijn helemaal glad Als het al in het brood zat zou je toch iets moeten zien in die andere sneetjes.
Bij mijn kat kan ik nog een bord met kaas of vlees voor z’n neus zetten en hij blijft er af. Maar ik ga er maar vanuit dat hij dat brood toch heeft gepakt met niemand in de buurt.
Die mag je pas gebruiken als je je volledige studie al hebt afgerond (voor wo bachelor + master) en pas 5 jaar na je afstuderen (tot maximaal 10 jaar na je afstuderen). Waardoor je dus het reguliere instellingsgeld a 8000 euro mag betalen en daar slechts 2000 korting op krijgt. Als je een volledige bachelor start van drie jaar, mag je de overige twee jaren ook gewoon volledig zelf betalen.
Het is gewoon echt geen compensatie maar gewoon geldklopperij. Want hoe je het ook wendt of keert, je moet bijbetalen om een volledig diploma te halen (behalve als je docent wilt worden geloof ik want dan geldt altijd een gereduceerd collegegeld)
En idd, je hebt er niks aan als je al bent afgestudeerd
Ja dat klopt zeker. Alleen heb ik na de afschaffing van de basisbeurs nog 3 jaar moeten studeren. Twee jaar daarvan was door eigen vertraging, dus eigen schuld haha. Maar bijv. tijdens mijn master heb ik ook moeten lenen maar was die beloofde onderwijsverbetering er ook nog niet.
Dan snap ik helemaal dat ik niet dezelfde voucher krijg als studenten die helemaal geen basisbeurs hebben gekregen, maar ik denk dan, doe een bepaald deel van die voucher als compensatie o.i.d.
Want ook bijv. masterstudenten die dus voor 2015 de bachelor deden en na 2015 de master hebben toch last van het wegvallen van studiebeurs maar de beloofde onderwijsverbeteringen die er nog niet zijn.
Verder, wat @Bakkes zegt haha. Het is meer een principiële zeurkwestie voor mij
Ook als je een docentenopleiding doet word je soms genaaid. Eerst stond er eerste jaar helft collegegeld betalen, later werd het uitgebreider op de website gezet en bleek dat ik toch het volledige bedrag moest betalen. :‘D En mijn opleiding is van Action-kwaliteit. :’)
Summary
Ik zat net op de site van de roverheid (ha ha) te kijken, ik doe ook een docentenopleiding (educatieve master). Gelukkig geldt daarvoor het wettelijk collegegeld en geen instellingstarief.
Maar goed, ik zag dus dat je voor docentenopleidingen halvering collegegeld krijgt, ook voor “opleiding tot leraar vo in de eerste graad (masteropleiding in hbo of wo)” wat ik dus doe.
Ga ik vervolgens verder kijken, zie ik in een infographic dat je géén halvering krijgt als je voor september 2018 ingeschreven bent geweest bij een universiteit.
Dan kan toch niemand die de educatieve master doet aanspraak maken op die halvering?? Als je in september 2018 bent begonnen zit je hoogstens in het laatste jaar van je bachelor, en ben je sws nog niet toe aan een educatieve master. Wat zijn dat nou voor voorwaarden?
Klinkt als RijnIJssel Arnhem
Het is om nieuwere studenten over de streep te trekken om naderhand nog een docentenopleiding te doen. Niet voor de oude van dagen zoals wij.
https://duo.nl/particulier/tegemoetkomingen-en-subsidies-lerarenopleiding/tegemoetkoming-leraren.jsp Hier kan je soms wel nog gebruik van maken.
Misschien kunnen we een keurmerk opzetten
Ik heb weer een waslijn buiten opgehangen en nu ben ik een gelukkig mens. Buiten was ophangen.
Hahaha dit zie ik vandaag bij mijn username:
“dat u bij onze gemeenschap bent gekomen”
Klinkt alsof ik me bij een sekte heb aangesloten.
Ik doe meestal een lepeltje gesmolten kokosolie er door, dan wordt het ook veel beter krokant!
Beter de kat op jouw oog dan jij op de oog van de kat.
Ja bij baked oats! Bij gewone havermout doe ik dat niet (dat lijkt me gewoon heel vies en vettig haha). Ik maak het liefst overnight oats maar in de winter vind ik dat te koud dus ik maak mijn havermout nu als volgt: sojamelk met diepvriesfruit opwarmen in een pannetje, ondertussen havermout met lijnzaad en kaneel in een schaaltje doen. Als de melk en fruit warm is schenk ik het bij de havermout, even roeren, en dan kan je het eten. Doordat ik de havermout niet samen met de melk opwarm neemt het minder vocht op en blijft het iets vloeibaarder. Als ik de havermout in het pannetje mee verwarm vind ik het vaak behanglijmstructuur hebben haha, op deze manier niet. In verhouding meer melk gebruiken helpt ook.