Wat je even kwijt wil #48

Summary

Ik zat net op de site van de roverheid (ha ha) te kijken, ik doe ook een docentenopleiding (educatieve master). Gelukkig geldt daarvoor het wettelijk collegegeld en geen instellingstarief.
Maar goed, ik zag dus dat je voor docentenopleidingen halvering collegegeld krijgt, ook voor “opleiding tot leraar vo in de eerste graad (masteropleiding in hbo of wo)” wat ik dus doe.
Ga ik vervolgens verder kijken, zie ik in een infographic dat je géén halvering krijgt als je voor september 2018 ingeschreven bent geweest bij een universiteit.
Dan kan toch niemand die de educatieve master doet aanspraak maken op die halvering?? Als je in september 2018 bent begonnen zit je hoogstens in het laatste jaar van je bachelor, en ben je sws nog niet toe aan een educatieve master. Wat zijn dat nou voor voorwaarden?

2 likes

Klinkt als RijnIJssel Arnhem :joy:

4 likes

Het is om nieuwere studenten over de streep te trekken om naderhand nog een docentenopleiding te doen. Niet voor de oude van dagen zoals wij.

https://duo.nl/particulier/tegemoetkomingen-en-subsidies-lerarenopleiding/tegemoetkoming-leraren.jsp Hier kan je soms wel nog gebruik van maken.

@Clancy

Misschien kunnen we een keurmerk opzetten :wink:

2 likes

Ik heb weer een waslijn buiten opgehangen en nu ben ik een gelukkig mens. Buiten was ophangen. :heart:

7 likes

Hahaha dit zie ik vandaag bij mijn username:

jubi

“dat u bij onze gemeenschap bent gekomen”

Klinkt alsof ik me bij een sekte heb aangesloten.

77 likes

Ik doe meestal een lepeltje gesmolten kokosolie er door, dan wordt het ook veel beter krokant!

2 likes

Beter de kat op jouw oog dan jij op de oog van de kat. :v:

1 like

Zijn we geen cult dan?

@Raymond love je Ava :heart: Raymond van AC toch??

Ja bij baked oats! Bij gewone havermout doe ik dat niet (dat lijkt me gewoon heel vies en vettig haha). Ik maak het liefst overnight oats maar in de winter vind ik dat te koud dus ik maak mijn havermout nu als volgt: sojamelk met diepvriesfruit opwarmen in een pannetje, ondertussen havermout met lijnzaad en kaneel in een schaaltje doen. Als de melk en fruit warm is schenk ik het bij de havermout, even roeren, en dan kan je het eten. Doordat ik de havermout niet samen met de melk opwarm neemt het minder vocht op en blijft het iets vloeibaarder. Als ik de havermout in het pannetje mee verwarm vind ik het vaak behanglijmstructuur hebben haha, op deze manier niet. In verhouding meer melk gebruiken helpt ook.

1 like

Ik zou het opgeven, die smaak is gewoon smerig en het blijft altijd een prutje. Al die recepten met: deze smaakt echt naar oreo, appeltaart, cheesecake… ja ja…

7 likes

Ik doe altijd water in het pannetje waar ik de havermout in heb gemaakt, dan spoel ik die na t eten om. Dat ziet er inderdaad gewoon echt uit als behangplaksel ja :sweat_smile:

Nou mijn laatste week vrij voordat ik volgende week (na meer dan een jaar thuis) weer ga werken.

En ik vind het gewoon nu al eng.

9 likes

Eigenlijk wel!

All hail almachtige @Lula

1 like

Ik heb net Phileine Zegt Sorry gekeken en Michiel Huisman toen hij jong was :drooling_face::drooling_face:

7 likes

Probeer er niet je laatste vrije week door te laten verpesten! Zenuwen kan je maandag alsnog doen :wink:

Er komen hier allemaal toeterende les auto’s voorbij. Het is tegenwoordig wel een hele dagtaak om bij te houden wie er nu weer boos zijn en of ze wel of niet demonstreren en waarom.

2 likes

Ik ook, daar verkoop ik toch niet mijn gegevens voor Albert Heijn?!

3 likes

De katten gebruiken ineens hun mand niet meer. Eerder vochten ze erom. Prima, dan kan ik mijn voeten erin stoppen (het is zo’n hele zachte pluizige). :+1:
En heb inmiddels al 7 vuilniszakken vol administratie versnipperd. Wat een werk, zeg.

2 likes

Godsamme bel 10 x de dokter dan hebben ze vergadering , dan 10 minuten na lunch pauze zitten ze nog te chillen. Wedde als ik straks bel zitten ze te kakken ofzo. Ewa neem op ik haat bellen.

Disclaimers jaa dokters hebben het druk jaa goed bezig enzo.

5 likes

De assistente bij de arts was steeds in gesprek, heb elk half uur gebeld ofzo. Zei ze toen ik haar eindelijk aan de lijn kreeg: kon je niet vroeger op de dag bellen?
:sweat_smile:
Vervolgens moest ik een formulier langsbrengen, ik was er binnen 5 min. Zegt ze: je moet een afspraak maken ivm corona. Ik; je zei net nog kom zo snel mogelijk?? “Vooruit dan maar”
Wil me nu alweer uitschrijven

12 likes