Kan je ook gewoon vogelvoer voor parkieten oid uit de supermarkt gebruiken? Denk namelijk niet dat ik strooivoer kan vinden hier. En anders doe ik wel pinda’s met frituurvet
Ik weet dus echt niet hoe ik deze week richting werk moet, als ik met de bus ga ben ik ongeveer het beetje geld wat ik daar verdien weer kwijt aan de bus dus daar heb ik geen zin in maar heb net een fiets van mij opgehaald daar en het was echt vreselijk om terug te fietsen (wel grotendeels gelukt yeah).
Zag nog paar mensen met een fiets en die gingen allemaal lopen. Voelde mij wel een bikkel dat ik ongeveer 80% van de rit gewoon nog heb gefietst. Zonder vallen. Maar ja wel zwaar en lang onderweg dus ga ik niet nog 4 dagen doen.
Ik ga nu mijn eerste pan tosti ingesmeerd met mayonaise eten. Hij is in ieder geval mooi bruin geworden, goed begin.
Ik heb het nu op een beschut, sneeuwvrij plekje staan (onder de tuinbank), las dat ze dat vaak fijner vinden. Kunnen ze het dan wel vinden, of beter op de tuintafel? Misschien onderschat ik vogels enorm, maar heb het idee dat ze het nu nooit gaan vinden
Zouden ze in de woonwijken ook gaan sneeuwschuiven? In principe wordt hier niet gestrooid ofzo, maar aangezien de sneeuw de hele week blijft liggen zou ik anders de komende dagen geen kant op kunnen met mijn auto. Dat wordt leuk haha
Ja hier ben ik ook bang voor, hele tuin vol maar nog geen vogels gezien helaas!
Ben ook huiverig voor duiven. Mijn buurvrouw heeft vogel voer in haar tuintje en daar komen vooral van die duiven en eksters op af, maar ik ga het toch proberen.
Ik heb ook weer vogelvoer op mn balkon neergelegd en zag net al wat koolmeesjes op en neer vliegen
Na de lunch werd ik opeens super chagrijnig. Heb ik mezelf op bed gegooid, uur geslapen en mood is weg.
Nu wil ik alleen niet meer uit bed
Het was een succes! De tosti was super knapperig, luchtig en de kaas was perfect gesmolten.
Nou, ikea komt over 2 weken mijn kast leveren en het andere ophalen. Nou, met die factuur wacht ik dus mooi.
Moet vanavond lastminute naar de mondhygiëniste. Echt geen zin in in, maar ja, het moet, dan ben ik daar weer vanaf …
het enige wat uberhaupt ooit leuk was aan de dies van mijn universiteit was de gratis drank bij de borrel achteraf haha
Dankjewel!
Operatie is goed gegaan, lig te chillen nu.
Ik heb net een bordje met rozijnen, wat pitjes en zaadjes en wat stukjes oud brood buiten gezet, onder de tuinbank. Ben alleen bang dat ze er niet op af komen omdat die tuinbank echt tegen ons huis onder het raam aan staat. Heb er zelfs sneeuw voor weg geschept want anders stond het achter een dikke laag sneeuw. M’n man gaat me vast voor gek verklaren maar ik zag net die lieve kleine roodborstjes in de boom en moest gewoon iets neerzetten, zeker na de berichten hier.
Ik las dat sommige vogels juist die beschutte plekjes zoeken! Ze vinden het vast
Na 7 uur treinreizen ben ik eindelijk in mn laatste trein op weg naar mn eindbestemmingen, thank god
Hahha roodborstjes zijn niet lief, die vechten elkaar echt de tent uit maar goed ze moeten wel eten natuurlijk
Ok schattig uitziende roodborstjes dan
Wat is dat toch met dieren dat ze meestal gewoon kut zijn, hoe schattig ze er ook uit zien (eenden, zeehonden).
Edit: het is vast een overlevingsmechanisme. Als die roodborsten eruit zagen als draken stond dat schoteltje er nu natuurlijk niet (of iig minder snel)